Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/B4] Silnik NG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

[80/B4] Silnik NG

Post autor: 603mariusz » 07 gru 2011, 18:33

Witajcie,co się znajduję w tym miejscu silnika NG 2.300 5 cylindrów B4 Audi 80 1994r Zaznaczone strzałką żółtą i jak to się wykręca bo po wyciągnięciu chłodnic jest dostęp i wymieniam termostat i inne czujniki a w tym miejscu nie wiem co jest i czy lub jak należy to odkręcić.Zdjęcie pożyczone z naszego forum bo w samochodzie ciężko zrobić żeby widok był dobry.
.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 gru 2011, 19:49 przez 603mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.

ind
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 23 gru 2009, 18:19
Lokalizacja: leszno

Post autor: ind » 07 gru 2011, 19:33

widze ze kolega nie ma pojecia o silnikach spalinowych i sam chce cos naprawic?a to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej i sie tego raczej nie wykręca

Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

Post autor: 603mariusz » 07 gru 2011, 19:40

Pojęcie jak pojęcie na polu za zimno żeby za przewodami pójść gdzie idą,parę lat temu podobny silnik rozbieraliśmy na części audi z siln. 2,1 i pod tą pokrywą było dużo osadu gęstego, dlatego pytam.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 07 gru 2011, 19:56

ind pisze:widze ze kolega nie ma pojecia o silnikach spalinowych i sam chce cos naprawic?
kolega to jakiś nadmajster chyba.
Pytanie autora wcale nie jest naiwne. Ja też dopiero w tym silniku zobaczyłem taka odmę. Do tej pory spotykałem grzeczne króćce z pokrywy klawiszy.
Ale fakt, lepiej nie tykać bo sie jeszcze zacznie pocic abo co...

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 gru 2011, 20:07

Ruszyć można. Tylko od razu bym robił tam oil catch tank wraz z filtrem. Od strony obudowy filtra powietrza zaślepić. Problem znika i masz święty spokój z odmą. A trzeba przyznać, że pomysł przy NG/AAR/NF jest mało praktyczny :/

Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

Post autor: 603mariusz » 08 gru 2011, 15:20

Raczej nie będę tego ruszał,dzięki za podpowiedzi,
jutro chłodnica wody przyjdzie 415zł z wysyłką
za tydzień chłodnica klimy będzie
termostat nowy i czujnik kupiony do wł. wentylatorów
jeszcze muszę podlączyć węża z wodą i przepłukać cały układ wraz z nagrzewnicą, i dopiero wlać nowy płyn.
Jak chłodnic niema jest super również dostęp żeby wymienić szczotki w alternatorze tylko w sklepie podają mi kilka cen i producentów jakie kupiuć :?: :?:
.
Na zdjęciu,
pod literką ''''''A'''''' WYKRĘCONE Z ALTERNATOEA MOJEGO
POD literka '''''''B''''' jakieś starsze z audi 100 chyba 2,1 silnik :?: mialem w zapasie w domu.
Pytanie czy kupić nowe szczotki czy zostawić te co byly założone z pod literki '''A''''
Ile minimum mają wystawać z tych co wykręcilem jedna jest dluższa od drugiej kolo 3mmm
.
Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 08 gru 2011, 23:04

603mariusz,

Ten z literką A to Oryginał
ten z Literką B to jakiś chinczyk

Moja rada taka jeśli altek dobrze ładował to zostaw Regulator boscha i zamontuj nowe szczotki pod warunkiem że pierścienie na alternatorze nie są bardzo zjedzone.

Co do wystawania.
Nowe szczotki montujesz to gdy założysz szczotkę ze sprężynką do regulatora to lutować trzeba w momencie kiedy lekko ugniesz sprężynę tj 2-3 mm
Zbyt mocny docisk spowoduje szybsze zużucie szczotek i pierscieni. zbyt słaby spowoduje niewystarczający styk i "palenie" szczotek i pierscieni.

Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

Post autor: 603mariusz » 09 gru 2011, 09:52

Super dziękuje za ifo
ładuje dobrze
jedna szcotka ma 7,5 mm
a druga ma 6,3 mm
mierzone od środka gdzie jest wgłębienie w szczotce dołek u góry
czy wymienić czy zostawić
jak wymienić to wystarczy
odlutować z tyłu cynę na tych blaszkach i szczotka powinna wyjść
nowe szczotki ile mają wystawać, albo ile minimum mają wystawać

.
DODAM /
Dziś kupiłem nowe same szczotki koło 10 zł wymieniłem wcześniej wyczyściłem wszystko

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl