Zacytuje więc
spiczi pisze:Jeśli auto ciężko odpala to może warto posprawdzać co nie co: ustawienie rozrządu, świece, przewody, cewke, itp itd.
Auto dobrze jeździ? moc ma dobrą?
dawid91 pisze:Właśnie chcę doprowadzić to auto do porządku, ale potrzebne będzie na to trochę czasu bo i fundusze ograniczone. Świece i przewody są nowe. Czytałem dużo o tym i winnych ciężkiego odpalania może być dużo. Wtryskiwacz rozruchowy, regulator ciśnienia paliwa, czujnik ECU którego poszukuję i wiele, wiele innych.
Auto coś tam jedzie, ale moc raczej poniżej oczekiwań, brata Golf III 1,6 chyba lepiej przyspiesza. Ale Audi już 9 lat na LPG...
Jednak silnik jak już odpali i jest ciepły to chodzi jak pszczółka <ok>
Ssanie działa nieprawidłowo, zamiast trzymać lekko podwyższone obroty na zimnym to opadają do 500, że prawie silnik mało co nie zgaśnie i rosną do 1000 i tak w kółko. A niekiedy po prostu spadają do 500 i trzeba dodać gazu, bo nie reaguje.
Co jeszcze, miałem dwa razy taki dziwny przypadek, po przejechaniu 100m samochód jakby zgasł w czasie jazdy, tzn. zapaliły się wszystkie kontrolki jak na pierwszej pozycji stacyjki, silnik zaniemógł i po dwóch sekundach z powrotem wszystko powróciło do normy, tzn silnik zaczął chodzić, kontrolki przestały mrugać. Pomyślałem że to może od przełączenia benzyny na gaz, ale nie, samochód po tym zdarzeniu dalej jechał na benzynie. Nie mam pojęcia co to może być, niby nie kłopotliwe ale martwi. Dzieje się tak gdy samochód długo postoi tak przynajmniej z 2 dni.
No to kontynuujemyspiczi pisze:3A to wtrysk mechaniczny, i jak 9 lat już na lpg to nie wiadomo ile w tym czasie się działo. Może chwile zejśc zanim uda Ci się doprowadzić to auto do porzadku
jak będe miał jak sprawdze w etce jakie powinny być czujniki:
jeden chyba taki (etka podaje go dla silnika 3A):
jeśli masz taki 2 pinowy biały to spróbuj zdjąć z niego wtyczke i odpalic zimy silnik.048919369
thermal switch / use for: / cold start valve / service kit / also use: / wiring harness adapter / flange / with:
40/25C M10X1 2 pin white 893 971 379 B 026 121 133 F 3 holes / 3A
sprawdziłem na stronie inter carsu i tam też pokazuuje biały dwupinowyZobacz czy nie masz jeszcze czujnika na kruccu z tyłu silnika na wężu idącym z głowicy do środka auta. Tam może być na jedną wsuwke wskazującą temp na deske.Kod silnika:3A
Ilość biegunów:2
Kolor:biały
Tak jak piszesz, jest to biały czujnik na dole kroćca. Po jego odłączeniu bardzo ciężko było odpalić silnik, dużo ciężej niż zazwyczaj a gdy już się to udało od razu po puszczeniu gazu silnik gasł. A więc czujnik jest raczej dobry.
Ssanie działa nieprawidłowo ale tylko na benzynie, po przełączeniu zimnego silnika na gaz trzyma obroty prawidłowo, po przełączeniu z powrotem na benzyne dalej jest to samo, czyli jak pisałem wcześniej obroty falują, silnik zaczyna się dławić ale nie gaśnie.
Na gazie ostatnio pali w miarę dobrze, fakt że z lekko przyciśniętym pedałem gazu ale pali, na benzynie dalej słabo. Silnik jakby się zalewał. Zaraz po przekręceniu kluczyka - obserwuje obrotomierz - silnik momentalnie wskakuje na obroty (~800) i spada do zera. Następnie można piłować przez około 3 minuty i tak nic to nie da, obroty w ogóle nie skaczą. Ja po prostu teraz gdy nie odpali za pierwszym razem czekam z trzy minuty i po tym czasie, za drugim razem już odpala, nie zawsze ale przeważnie
Proszę o pomoc