[1.9 D inny] 54KM - co to za silnik?
[1.9 D inny] 54KM - co to za silnik?
Witam..
Posiadam Multicara z 92roku (jak ktoś nie wie, w co wątpie - taki mały wozik ciężarowy) . Stary dobry silnik IFA został tam fabrycznie zastąpiony w tym roczniku przez porządne VW-nowskie 1.9D. Tylko że w dowodzie ten motor ma 54KM i nie mam pojęcia czy to jakaś specjalna wersja silnika do Multicara, czy wyjęty żywcem z jakieś Audi czy VW - tylko że nigdzie nie znalazłem informacji żeby kiedyś był silnik 1.9D o mocy 54KM, 1.6D owszem ale nie 1.9... Może ktoś wie coś na temat silnika 1.9 D 54KM? Auto ma 4x4 i jak się wiezie 2t ładunku to czasem brakuje. Więc gdyby to była jakaś słabsza wersja np 1Y to może można by było tanim kosztem go podrasować?? Co powiecie..
Posiadam Multicara z 92roku (jak ktoś nie wie, w co wątpie - taki mały wozik ciężarowy) . Stary dobry silnik IFA został tam fabrycznie zastąpiony w tym roczniku przez porządne VW-nowskie 1.9D. Tylko że w dowodzie ten motor ma 54KM i nie mam pojęcia czy to jakaś specjalna wersja silnika do Multicara, czy wyjęty żywcem z jakieś Audi czy VW - tylko że nigdzie nie znalazłem informacji żeby kiedyś był silnik 1.9D o mocy 54KM, 1.6D owszem ale nie 1.9... Może ktoś wie coś na temat silnika 1.9 D 54KM? Auto ma 4x4 i jak się wiezie 2t ładunku to czasem brakuje. Więc gdyby to była jakaś słabsza wersja np 1Y to może można by było tanim kosztem go podrasować?? Co powiecie..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Powiemy tyle że co by to nie była za wersja silnika ,to podrasowanie wolnossącego diesla kończy się zwykle tak samo ,zwiększeniem dymienia i spalania ,a mocy jak brakowało ,tak brakujeDawidof pisze:1.9 D 54KM? Auto ma 4x4 i jak się wiezie 2t ładunku to czasem brakuje. Więc gdyby to była jakaś słabsza wersja np 1Y to może można by było tanim kosztem go podrasować?? Co powiecie..
Pokaż fotke tego silnika.
1,9d ma 64KM a 1,6d ma 54KM i tu mocy nie da się dołożyć.
Do 1,6 założenie turbo nie jest trudne, ale nie ma sensu, bo silnik który ciągle pracuje przy takim obciązeniu poprostu padnie (1,6 nie ma chłodniczki olejowej, natrysku oleju na denka tłoków).
Do 1,9d jest ławiej bo można założyć turbo z TD (tylko nie wersje bez grzybka), wtryski, pin do pompy za 1,6td. Będzie z 80KM.
Pozostaje kwestia ile to pochodzi, bo skoro cały czas jest tak mocno obciążonyi nikt nie będzie dbał o turbo to szkoda zachodu.
Najlepsze co można zrobić w Zwykłym D to sprawdzić wtryski (przywrócić im dobre parametry pracy), zredukować bieg i jazda <ok>
edit: doczytałem że to chodzi z 4x4 :shock: i dlatego z 64KM (1,9d) po przejściu przez skrzynie i napędy 4x4 zostaje 54KM <rotfl>
1,9d ma 64KM a 1,6d ma 54KM i tu mocy nie da się dołożyć.
Do 1,6 założenie turbo nie jest trudne, ale nie ma sensu, bo silnik który ciągle pracuje przy takim obciązeniu poprostu padnie (1,6 nie ma chłodniczki olejowej, natrysku oleju na denka tłoków).
Do 1,9d jest ławiej bo można założyć turbo z TD (tylko nie wersje bez grzybka), wtryski, pin do pompy za 1,6td. Będzie z 80KM.
Pozostaje kwestia ile to pochodzi, bo skoro cały czas jest tak mocno obciążonyi nikt nie będzie dbał o turbo to szkoda zachodu.
Najlepsze co można zrobić w Zwykłym D to sprawdzić wtryski (przywrócić im dobre parametry pracy), zredukować bieg i jazda <ok>
edit: doczytałem że to chodzi z 4x4 :shock: i dlatego z 64KM (1,9d) po przejściu przez skrzynie i napędy 4x4 zostaje 54KM <rotfl>
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
pawelrybak15 pisze:Jak ten silnik ma natrysk oleju na denka tłoków, to śmiało dawaj turbo, pompę od SB i masz więcej mocy od seryjnego AAZ <ok>
Swoją drogą nie spodziewałem się, że Multicar miał takie silniki :shock:
wg etki 1Y ma natrysk więc dało by się. Pozostaje kwestia czy się opłaca i czy jest miejsce.
z 1,9d na TD trzeba pompe, wtryski z TD (na tych z D też bedzie chodził), turbine, kolektor wydechowy + pierwszy kawałek wydechu bo do D jest inny, k. ssący, chłodniczke olejową (nie wiem czy D ją ma), i przewody olejowe (do i z turba), czujnik ciśnienie oleju z TD i pewnie pare innych rzeczy. Koszt: do 1tys zł + trochę dłubania. I najważniejsze to dbanie o to potem.
Oznaczenie silnika masz nabite na bloku . Pomiędzy 3 a czwartą świecą (licząc od rozrządu) na bloku jest taki wypustek i na min jest nabite literowe oznaczenie silnika i jego nr.
Dodatkowo mozesz popatrzeć na silnik i jesli nic nie zmieniane to 1,9d ma filtr osobono i duży aluminiowy kolektor dolotowy, a 1,6d ma puszke z filtrem powietrza zaraz przy kolekorze powietrznym.
1,9d
1,6d
Dodatkowo mozesz popatrzeć na silnik i jesli nic nie zmieniane to 1,9d ma filtr osobono i duży aluminiowy kolektor dolotowy, a 1,6d ma puszke z filtrem powietrza zaraz przy kolekorze powietrznym.
1,9d
1,6d
a ja wam powiem że jednak i wolno ssącego Diesla się da podrasować.MUNIOR pisze:,to podrasowanie wolnossącego diesla kończy się zwykle tak samo ,zwiększeniem dymienia i spalania ,a mocy jak brakowało ,tak brakuje
nie będą to jakieś ogromne przyrosty no chyba że chcemy budować od podstaw pompę i się trochę pobawić. na VWdiesel użytkownik Performance Diesel dobili do ponad 80KM ze zwykłego 1.6D i to tylko bawiąc się z pompą