Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Klepiace Zawory :/

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
masny89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 21 wrz 2009, 19:39
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: masny89 » 29 lis 2011, 10:48

Podpinam sie pod temat.

Popychacz na vocum pompie juz wyjmowałem, wsadzałem odwrotnie i zero poprawy po czym dolałem do oleju dodatek Liqui Moly http://autokosmetyki-24.pl/pl/dodatek-d ... 300ml.html jest tylko niewielka poprawa
Może cos doradzicie

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 29 lis 2011, 11:16

Zmierzyć ciśnienie ?? yyy na przykład??

masny89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 21 wrz 2009, 19:39
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: masny89 » 29 lis 2011, 12:49

Kurcze niemam nawet manometru.
Gdzie znajduje sie czujnik ćisnienia oleju? Rozumiem że trzeba ten czujnik wykrecic i w jego miejsce wkrecic manometr.
Jakie maja byc prawidłowe wartosci?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 lis 2011, 22:13

masny89 pisze:Gdzie znajduje sie czujnik ćisnienia oleju? Rozumiem że trzeba ten czujnik wykrecic i w jego miejsce wkrecic manometr.
Generalnie w podstawie filtra oleju, ale może też być z tyłu głowicy.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 29 lis 2011, 22:25

W podstawie filtra oleju, szukałem jakiegoś sensownego schematu silnika 5zyl ale nie mogę namierzyć by to ładnie pokazać :-P

Awatar użytkownika
Mateusz794
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 sty 2009, 19:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mateusz794 » 29 lis 2011, 22:57

Kolego "masny89" to że wyjąłeś trzpień od vacum pompy i go obruciłeś i to nic nie pomogło, to może być skutkiem tego że ten trzpień sie wytłukł wystarczy dosłownie 1mm różnicy a bedzie walić jakby jakiś krasnal siedział z młotkiem i stukał w silniku, ja osobiście to przerabiałem, stukało mocno,wymieniłem olej bo myślałem ze to od tego mogło coś(szklanki) stukać że olej za żadki, chodz o wymiane oleju dbam(co 10tyś) aż przyszedł czas na odkręcenie vacum pompy obrucenie trzpienia, skręciłem wszystko do kupy,odpalam a tu nic zero poprawy, no ale tak być nie mogło ze dalej stuka to nabyłem za rozsądne pieniądze drugą vacum pompe wraz z trzpieniem(chodzi o to żeby to był komplet,wyjęte z 1auta) po wymyciu vacum i włożeniu trzpienia w głowice jak skręciłem wszystko do kupy to jak ręką odjął, nic nie stuka nic nie puka :lol:

masny89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 21 wrz 2009, 19:39
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: masny89 » 30 lis 2011, 00:21

Zaczne od pomiaru cisnienia oleju.
Jakie sa prawidłowe wartosci?

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 30 lis 2011, 00:42

no fajnie ze wszyscy piszecie o vakum a zapiminacie ze palec tez jest napedzany z walka. Ja też czytając te wypociny na forum wymenilem dobre popychacze na dobre. Dopiero teraz gdy silnk powiedział "bee" wyrwałem wszystko i okazalo się że klepanie jest z palca. nie wiem cxzy powinna tam byc jakas uszczelka tłumiaca czy co, ale klepanie zaworu na 5 garze o palec. atwo sprawdzić, wyjąć gościa i nim stuknąć.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 30 lis 2011, 00:57

masny89,
Dla NG
Ciśnienie sprężania 10-14 Bar
ciśnienie sprężania minimalne 8 Bar

ciśnienie oleju 2.0 bar /2000 rpm

masny89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 21 wrz 2009, 19:39
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: masny89 » 06 gru 2011, 15:14

Byłem u mechanika w mojej sprawie i powiedział że jesli cisnienie oleju bedzie ok to czeka mnie wymiana szklanek wiaże sie to z demontarzem paska rozrzadu(30tyśi juz ma)
Jesli cisnienie bedzie ok i trzabedzie wymieniac szklanki dozbierac odrazu kasy na nowy rozrzad? Taka mysl przeszła mi przez głowe dodam jeszcze ze ten pasek mi popiskuje.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 07 gru 2011, 22:48

masny89, Wyciągnij trzpień vacum! bo to on wali tak <ok> u mnie mechanicy chcieli korbowody wymieniać:D:D <lol>

masny89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 21 wrz 2009, 19:39
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: masny89 » 08 gru 2011, 22:47

TYGRYSQ pisze:masny89, Wyciągnij trzpień vacum! bo to on wali tak u mnie mechanicy chcieli korbowody wymieniać:D:D
Już go wyciągałem skreciłem do kupy bez niego, i dalej 2.3 diesel po czym włożyłem go odwrotnie i zero skutku...

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 08 gru 2011, 22:54

masny89,

a jakie pomiary kompresji ?
Jaki pomiar ciśnienia oleju ?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 08 gru 2011, 22:59

masny89 pisze:Byłem u mechanika w mojej sprawie i powiedział że jesli cisnienie oleju bedzie ok to czeka mnie wymiana szklanek wiaże sie to z demontarzem paska rozrzadu(30tyśi juz ma)
Jesli cisnienie bedzie ok i trzabedzie wymieniac szklanki dozbierac odrazu kasy na nowy rozrzad? Taka mysl przeszła mi przez głowe dodam jeszcze ze ten pasek mi popiskuje.
zasada jest taka zdejmujesz pasek to go na zlom i od razu nowy rozrząd

masny89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 21 wrz 2009, 19:39
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: masny89 » 08 gru 2011, 23:12

widmo pisze:a jakie pomiary kompresji ?
Jaki pomiar ciśnienia oleju ?
Mechanik mi zmierzy przy okazji robienia zbieżnosci
tomek1982 pisze:Byłem u mechanika w mojej sprawie i powiedział że jesli cisnienie oleju bedzie ok to czeka mnie wymiana szklanek wiaże sie to z demontarzem paska rozrzadu(30tyśi juz ma)
Jesli cisnienie bedzie ok i trzabedzie wymieniac szklanki dozbierac odrazu kasy na nowy rozrzad? Taka mysl przeszła mi przez głowe dodam jeszcze ze ten pasek mi popiskuje.



zasada jest taka zdejmujesz pasek to go na zlom i od razu nowy rozrząd
Właśnie tez tak pomyslałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl