[all] Zmiana oleju z 15 na 10 w40
[all] Zmiana oleju z 15 na 10 w40
Witam.
Niedawno kupiłem sobie nowszy model po 1,8S :mrgreen: .
<ok> Padło na silnik ABK. Jeżdżę aktualnie na oleju mineralnym, ale noszę się z zamiarem zmiany na półsyntetyk.
Wytłumaczcie mi, czy tak można i jakie jest zagrożenie, na co zwrócić uwagę itp.
Opis mojego auta: Auto z roku 1994, mamy koniec 2011, autko w kraju od czerwca 2008 (piszę to, ponieważ uważam że szwajcar nie lał minerała). Aktualny przebieg na liczniku 254tkm zgadza się z tym, co słychać pod maską; pojadę jednak do mechaniora posprawdzać manometrem ciśnienia. Będę zakładał sekwencyjny podtlenek, ale najpierw muszę polikwidować wszystkie "kwiatki" po poprzednim właścicielu. Gaz założę dopiero, jak wszystko będzie na 100% zrobione.
Najbardziej "męczy" mnie sprawa oleju. Jest to moje 3 auto z grupy audi/vw.
1, golf jeździł na mineralnym do ok 370 tkm
2,B3 półsyntetyk cały czas do 224tkm dzwon,koniec
3, teraz ABK na mineralnym.
Jak już zdążyłem się przekonać semi syntetyk daje zimą lżejszy start, lepiej odbiera temperaturę (moja b3 jechała bez płynu ok 20 km i nic na termometrze opary miały 120 stopni. Dziękuję tu fachruściowi, co gaz zakładał i nie skrócił przewodu od nagrzewnicy) stąd cały ten wątek. W szukajce znajdowałem tylko dziwne rozwiązania - jeden płukał układ wlewając syntetyk itp, itd. Proszę bardzo o rzeczowe odpowiedzi.
Niedawno kupiłem sobie nowszy model po 1,8S :mrgreen: .
<ok> Padło na silnik ABK. Jeżdżę aktualnie na oleju mineralnym, ale noszę się z zamiarem zmiany na półsyntetyk.
Wytłumaczcie mi, czy tak można i jakie jest zagrożenie, na co zwrócić uwagę itp.
Opis mojego auta: Auto z roku 1994, mamy koniec 2011, autko w kraju od czerwca 2008 (piszę to, ponieważ uważam że szwajcar nie lał minerała). Aktualny przebieg na liczniku 254tkm zgadza się z tym, co słychać pod maską; pojadę jednak do mechaniora posprawdzać manometrem ciśnienia. Będę zakładał sekwencyjny podtlenek, ale najpierw muszę polikwidować wszystkie "kwiatki" po poprzednim właścicielu. Gaz założę dopiero, jak wszystko będzie na 100% zrobione.
Najbardziej "męczy" mnie sprawa oleju. Jest to moje 3 auto z grupy audi/vw.
1, golf jeździł na mineralnym do ok 370 tkm
2,B3 półsyntetyk cały czas do 224tkm dzwon,koniec
3, teraz ABK na mineralnym.
Jak już zdążyłem się przekonać semi syntetyk daje zimą lżejszy start, lepiej odbiera temperaturę (moja b3 jechała bez płynu ok 20 km i nic na termometrze opary miały 120 stopni. Dziękuję tu fachruściowi, co gaz zakładał i nie skrócił przewodu od nagrzewnicy) stąd cały ten wątek. W szukajce znajdowałem tylko dziwne rozwiązania - jeden płukał układ wlewając syntetyk itp, itd. Proszę bardzo o rzeczowe odpowiedzi.
Wygląda na to, że po pracy silnika i kartkach informujących o wymianach dostawał wszystko na czas. Np rozrząd ma dopiero10tkm.kojak85 pisze:Ja bym nie płukał. Wlej półsyntetyk. Pojeździj z 2 tys. i zrób drugą wymianę. Później powinno już być dobrze. Jeżeli minerał był regularny wymieniany to tragedii w silniku nie będzie. Zwłaszcza, że to benzyna.
Zrób jak Ci mówię. W żadne płyny do płukania bym się nie bawił. Jak wlejesz półsyntetyk i po 2 tys będzie jeszcze żółciutki to jeździj nawet dalej bo to oznacza, że motor jest czysty. Jak zacznie Ci szybko brązowieć lub czernieć to wymień szybciej. Ot i cała recepta. W benzynie to olej z reguły jest czysty aż do samej wymiany. Gorzej w dieslu gdzie po 1tys jest już czarny.
No tak... Właśnie szacuję sobie przebieg na oleju mineralnym... . Jestem3 właścicielem w PL, Auto przyjechało w 08 do kraju w10 zmieniło właściciela, czyli zakładając, że skoro auto 01,07,2010 miało licznik 241 485 dziś ma 253900 to robiło rocznie mniej niż 10 tkm, więc istnieje duża szansa, że poprzedni właściciel wlał mineralny tylko 1 raz. Papierów serwisowych z poprzedniego kraju nie mam, więc nie wiem, ile jeździł u I właściciela w PL i na jakim oleju...
:idea: Reasumując syfu nie powinno być aż tak dużo :idea:
:idea: Reasumując syfu nie powinno być aż tak dużo :idea:
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
...możesz śmiało zmieniać na półsyntetyk- to o 'niebo' lepszy' olej od minerała, lepsze smarowanie zimą przy niskich temp. ilepsza baza dodatków uszlachetniających...
Ja używam półsyntetycznego elfa-dobra jakość i cena :lol:
Acha! Jeśli chodzi o przepłukiwanie silnika to wydaje mi się najrozsądnijszy- dlaczego? bo lepiej przepłukać 2-3 razy niż na 1 raz syntetykiem... :mrgreen:
Ja używam półsyntetycznego elfa-dobra jakość i cena :lol:
Acha! Jeśli chodzi o przepłukiwanie silnika to wydaje mi się najrozsądnijszy- dlaczego? bo lepiej przepłukać 2-3 razy niż na 1 raz syntetykiem... :mrgreen:
krisiun1, Kilka pytań:
Jaki przebieg
ile latał na mineralnym
płukałeś silnik, czy robiłeś jak kolega kojak85, w poście wyżej
To i tak już tylko pytania uzupełniające, bo decyzja zapadła.
<welcome> półsyntetyk z powrotem pod maską .
A'propos numeru 2. Trochę szkoda, ale za pieniądze z odszkodowania z poczciwej B3 plus Sprzedałem zwłoki za tysia i do ABK, avant, 94 dopłaciłem 900 pln. Niezły deal. Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło <rotfl2> <yes>
BLUECONECT, też używałem tylko Elfa 10w40
Jaki przebieg
ile latał na mineralnym
płukałeś silnik, czy robiłeś jak kolega kojak85, w poście wyżej
To i tak już tylko pytania uzupełniające, bo decyzja zapadła.
<welcome> półsyntetyk z powrotem pod maską .
A'propos numeru 2. Trochę szkoda, ale za pieniądze z odszkodowania z poczciwej B3 plus Sprzedałem zwłoki za tysia i do ABK, avant, 94 dopłaciłem 900 pln. Niezły deal. Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło <rotfl2> <yes>
BLUECONECT, też używałem tylko Elfa 10w40
Ja z minerala lotosa przeszedlem na polsyntetyk castrol, ale to byl diesel i 500000 przebiegu. Oczywiscie, mozesz zmieniac ale wszystko zalezy od tego w jakiej kondycji jest silnik. na mineralnym nie bylo wycieku spod klawiszy po zmianie sie pojawil. Ale tak czy siak na twoim miejscu bym zmienial na 10w40. Zagrzej dobrze silnik i spuszczaj olej, niech wszystko splynie i nie musisz robic zadnych plukanek