[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
na włączonym silniku odłączyłem czujnik niebieski przy chłodnicy i nic sie nie stało, dalej się kręciły.
Niebieskiego czujnika przy głowicy nie odłączałem jeszcze bo wiem, że wtedy trzeba wykasować błąd w komputerze. Niemniej jednak kiedyś go wymieniłem bo myślałem że jest padnięty, kupiłem nowy nie ori i wszystko chodziło, może on padł, jakby co mam jeszcze tamten ori w pudełku.
Póki co wyjąłem wtyczkę od wiatraków żeby aku nie musieć rozłączać jak stoi
PieterB, wiatraki chodzą już przy uruchomieniu silnika nawet na zimnym, nie tylko po wyłączeniu. Raz się wyłączają po jakiejś chwili od zgaszenia silnika raz nie.
Niebieskiego czujnika przy głowicy nie odłączałem jeszcze bo wiem, że wtedy trzeba wykasować błąd w komputerze. Niemniej jednak kiedyś go wymieniłem bo myślałem że jest padnięty, kupiłem nowy nie ori i wszystko chodziło, może on padł, jakby co mam jeszcze tamten ori w pudełku.
Póki co wyjąłem wtyczkę od wiatraków żeby aku nie musieć rozłączać jak stoi
PieterB, wiatraki chodzą już przy uruchomieniu silnika nawet na zimnym, nie tylko po wyłączeniu. Raz się wyłączają po jakiejś chwili od zgaszenia silnika raz nie.
A który bieg wentylatora ci się włącza na odpalonym i na wyłączonym zapłonie ?? może to być nie koniecznie wina czujnika . Jak wyłączasz zapłon to wentylator zwalnia i odrazu przyspiesza czy wogóle nie zwalnia ?? Co do czujników może być to ten przy chłodnicy bo ten przy kolektorze ma za zadanie właczac wentylator po wyłączeniu zapłonu i gdy jest duża temp. silnika wiec przy właczonym zapłonie nie powinny działać gdyby nawet był uszkodzony .
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
A jak jest z tym wyłaczaniem zapłony zwalnia wetylator chodź na chwile ?? może to wina leży w tym że gdzieś ci się przewody zwarły . Ja bym poszedł na razie najkrótszą drogą i odłaczał po kolei czujniki albo jeżeli masz możliwośc sprawdź rezystancje na niebieskim w przewodzie bedziesz miał już jedną rzecz mniej i tak krok po kroku
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
rezystancji nie mam czym sprawdzić więc narazie odpada. Sprawdzę jutro czy podczas wyłączania zapłonu zwalnia, a co do czujników to jak to powinno wyglądać z ich odłączaniem? Tzn jakiej mam spodziewać się reakcji po odłączeniu czujnika, odłączyłem przy chłodnicy i nic się nie stało przy odpalonym silniku.
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
o ktorym czujnku mowisz jezeli tym w chlodnicy to jest wkrecany z podkladka miedzianąGerB3 pisze:A ten czujnik wkrecacie na jakis silikon? Bo u mnie kapie trochę płyn mimo ze dokręciłem ten płyn dosyć mocno.
[ Dodano: 2011-12-11, 18:50 ]
niebieski czujnik nie ma nic do wiatraków!!!Kelis.Zx145 pisze:na włączonym silniku odłączyłem czujnik niebieski przy chłodnicy i nic sie nie stało, dalej się kręciły.
Niebieskiego czujnika przy głowicy nie odłączałem jeszcze bo wiem, że wtedy trzeba wykasować błąd w komputerze. Niemniej jednak kiedyś go wymieniłem bo myślałem że jest padnięty, kupiłem nowy nie ori i wszystko chodziło, może on padł, jakby co mam jeszcze tamten ori w pudełku.
Póki co wyjąłem wtyczkę od wiatraków żeby aku nie musieć rozłączać jak stoi
PieterB, wiatraki chodzą już przy uruchomieniu silnika nawet na zimnym, nie tylko po wyłączeniu. Raz się wyłączają po jakiejś chwili od zgaszenia silnika raz nie.
O tym na krućcu, ma podkąłdke stalową ok 1mm ale mimo mocnego dokręcenia dalej cieknie spod niego, kruciec jest aluminiowy to nie chce na siłe dociągać bo jeszcze gwint zerwe, dlatego chce go dac na silikon.tomek1982 pisze:o ktorym czujnku mowisz jezeli tym w chlodnicy to jest wkrecany z podkladka miedzianą
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Spróbuj kilka razy wykręcić i lekko dokręcić aż się uszczelka prawdopodobnie miedziana ugniecie i ułoży. W moim byłym B3 miałem tak samo, zrobiłem tak jak to opisałem zdanie wcześniej i przestało ciec.GerB3 pisze:ma podkąłdke stalową ok 1mm ale mimo mocnego dokręcenia dalej cieknie spod niego, kruciec jest aluminiowy to nie chce na siłe dociągać bo jeszcze gwint zerwe, dlatego chce go dac na silikon.
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
Wymienilem u siebie oba czujniki na kroccu: szary (Facet) & niebieski (ori ASO). Auto zapala teraz od strzalu, nie trzeba juz dluzej krecic rozrusznikiem i dodawac lekko gazu. Niestety dalej jest problem ze wskazaniami temp na liczniku. Do tej pory zrobilem:
- sprawdzilem wskaznik temp (na krotko do aku)
- przeszlifowalem punkty styku wskaznika temp na liczniku
- wymienilem stabilizator napiecia na liczniku
- sprawdzilem sciezki i luty na plytce od licznika
- sprawdzilem wiazke od czujnika temp - mostkowanie - wiazka jest OK
- wymienilem czujnik temp
Nie wiem gdzie lezy problem. Silnik lapie temp okolo 90C, sprawdzone VAGiem ale na wskazniku temp 90C pojawia sie dopiero po dluzszym postoju, w czasie jazdy spada do 50C ale tylko na wskazniku, mierzona za pomoca kompa jest OK czyli okolo 90C. Co jeszcze sprawdzic. Mam LPG ale przed zalozeniem instalacji mialem identyczny problem.
- sprawdzilem wskaznik temp (na krotko do aku)
- przeszlifowalem punkty styku wskaznika temp na liczniku
- wymienilem stabilizator napiecia na liczniku
- sprawdzilem sciezki i luty na plytce od licznika
- sprawdzilem wiazke od czujnika temp - mostkowanie - wiazka jest OK
- wymienilem czujnik temp
Nie wiem gdzie lezy problem. Silnik lapie temp okolo 90C, sprawdzone VAGiem ale na wskazniku temp 90C pojawia sie dopiero po dluzszym postoju, w czasie jazdy spada do 50C ale tylko na wskazniku, mierzona za pomoca kompa jest OK czyli okolo 90C. Co jeszcze sprawdzic. Mam LPG ale przed zalozeniem instalacji mialem identyczny problem.