[B4 ABK] Automat
[B4 ABK] Automat
Witam wszystkich, mój problem wygląda następująco: podczas jazdy skrzynia redukuje niespodziewanie biegi co skutkuje sporym szarpnięciem, dzieje się tak na normalnym ustawieniu "D" na 4 biegu gdy jadę z równa prędkością ni z stąd ni z owąt nagła redukcja ,natomiast na ustawieniu "3" problem nie występuje. Obecnie jestem za granicą więc z warsztatem ciężko bo są dosyć drogie a muszę sobie z tym jakoś poradzić, ewentualnie będę wracał 900km do polski na 3 biegu.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2011, 09:13 przez dawcio24, łącznie zmieniany 1 raz.
Najpierw sprawdź stan ATFu przy normalnej temp pracy skrzyni (60-80C) na pracującym silniku. Za niski, lub za wysoki poziom oleju może zakłócać pracę automata
[ Dodano: 2011-12-11, 01:11 ]
Albo to wynika z konieczność, jakaś górka, podjazd, dodatkowe obciążenie - chociaż zapewne to możliwości wykluczasz
[ Dodano: 2011-12-11, 01:11 ]
Albo to wynika z konieczność, jakaś górka, podjazd, dodatkowe obciążenie - chociaż zapewne to możliwości wykluczasz
Tak druga możliwość odpada bo dzieje się to niespodziewanie , redukuje ostro biegi wtedy muszę zjechać na pobocze wyłączyć i włączyć auto przejadę kawałek i od nowa dlatego obecnie jeżdżę tylko na opcji "3" bo normalna to jak jazda na bombie , ale faktycznie stan oleju jest troszkę ponad stan ale czy to miało by aż taki wpływ na skrzynie ? może coś z czujnikiem kickdown ?
Jeżeli jest ponad stan to mogą wystąpić takie zakłócenia np właśnie redukcje bez powodu lub nie przerzucanie biegu na wyższy. Radziłbym zacząć od wymiany oleju ATF (powinno się wymieniać mniej więcej co 10k km) i utrzymywać prawidłowy stan. Kickdown redukuje bieg przy wciśnięciu pedału gazu w do końca podłogę (linka od gazu i linka która idzie do skrzyni są tak jakby połączone), raczej odrzucałbym tą możliwość.
Witam serdecznie po długiej przerwie.
Wiosną czeka mnie długa podróż moją B4. Dlatego postanowiłem wymienić olej w skrzyni biegów. Problem w tym, że do końca nie wiem jaki to typ skrzyni. W papierach jest napisane, że to 4 biegowa CFW.
Gdzie szukać oznaczenia skrzyni? Czy rozszyfrowanie nr vin ma sens?
Czym różni się skrzynia CFW od CBT?
Pozdrawiam.
Wiosną czeka mnie długa podróż moją B4. Dlatego postanowiłem wymienić olej w skrzyni biegów. Problem w tym, że do końca nie wiem jaki to typ skrzyni. W papierach jest napisane, że to 4 biegowa CFW.
Gdzie szukać oznaczenia skrzyni? Czy rozszyfrowanie nr vin ma sens?
Czym różni się skrzynia CFW od CBT?
Pozdrawiam.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Zbyszek w bagażniku przy kole zapasowym powinieneś mieć naklejkę z kodami wyposażenia.Tam na tej naklejce masz w jednej linii po lewej kod silnika a po prawej numer skrzyni biegów.Jeśli nie masz naklejki to jedynie musisz wejść pod samochód i znaleźć oznaczenie które jest wybite na obudowie skrzyni.
Dzięki za podpowieć. Czy to jest ta sama wklejka co na drugiej stronie książki serwisowej? Mam orginalną ksiązkę serwisową i na drugiej stronie okładki pamiętam, że jest jakaś naklejka, ale teraz nie pamiętam czy to ta sama co we wnęce koła zapasowego.
Co do wklejki pod kołem zapasowym w bagźniku to będzie trudno bo mam tam zbiornik LPG. Jeszcze raz wielkie dzięki.
Co do wklejki pod kołem zapasowym w bagźniku to będzie trudno bo mam tam zbiornik LPG. Jeszcze raz wielkie dzięki.
Witam wszystkich Forumowiczów Z uwagi na fakt ze jestem nowym forumowiczem, który nic na razie nie wniósł do tej zacnej społeczności jakim jest owe forum, proszę kolegów , koleżanki oraz admin, za moje ewentualne uchybienia regulaminowe...Około dwa tygodnie temu kupiłem Audiczke B4 Anant 2.0 ABK automat..samochód w naprawde bardzo dobrym stanie jesli chodzi o zawias, nadwozie, wnetrze( niemal sterylne), kolor to sliwkowy metalik- amoze i perla...okaze sie jak umyje i spoleruje heheheh....A teraz to co mnie niepokoi....oczywistym jest ze zaraz musze wymienic napęd rozrządu i swiece..nie mniej jednak silnik pracuje rowno...no czasem na gorącym ma jakąś himere i falują obroty , po dodaniu gazu przechodzi...mysle ze rozrezad i swiece..po a tym silnik chodzi cicho i jest naprawde suchy.,...nic a nic nie cieknie...ale skrzynia.....i tu problem....są dni kiedy znmienia biegi jak nowa, a sa dni ze przachodzi w tryb awaryjny, ustepujacy po wylaczeniuy silnika. co mnie niepokoi to przy predkosci okolo 80 km/h czyli okolo 2000obr skrzynia szarpie, pulsuje jakby nie wieziala czy przejsc na 3 bieg czy zostac na 4....wystepuje tez takie uczucie falowania.....jakby ktos w trakcie jazdy zaciagal mi pulsacyjnie hamulec....ale to tez nie zawsze..nadmieniam ze biegi zmienia raczej poprawnie. 100 km/h na 4 przelozeniu to kolo 2800 obr, 120km/h to okolo 3200 obr, wiec chyba dobrze. czytając tu posty o usterkach skrzyn , postanowilem na pracujacym silniku sprawdzic stan oleju w skrzyni....no i okazalo sie ze jest minimalnie za wysoki...okolo 3mm po za górną kropke, natomiast wyczytalem w ksiazce obslugi ze na zikmnym silniku i skrzyni poziom powinien siegac do dolnego cycka tak go nazwe....a u mni ena zimnym jest go AZ PONAD PLASTK...SIEGA METALU!!!!!! jak to mozliwe ze na pracujacym siega nisko a na zimnym taki nadmiar.....jak wyglada wlasciwa kontrola stanu poziomu oleju i jak to wyglada w spoczynku...bo juz zgłupialem.....dodam ze olej po wyjeciu bagnetu jest rozowy i pachnie ladnie, nie smierdzi spalenizna..jest klarowny....PROSZE O FACHOWA PORADE I EWENTUALNE UWAGI....kick down dziala poprawnie, zadne odglosy ze skrzyni nie dochodz,a..
olej sprawdzasz przy kolo 60 stopni temperatury silnika na N lub P przy wlaczonym silniku . Filtr w skrzyni tez trzeba by bylo pewno wymienichertzu pisze:Witam wszystkich Forumowiczów Z uwagi na fakt ze jestem nowym forumowiczem, który nic na razie nie wniósł do tej zacnej społeczności jakim jest owe forum, proszę kolegów , koleżanki oraz admin, za moje ewentualne uchybienia regulaminowe...Około dwa tygodnie temu kupiłem Audiczke B4 Anant 2.0 ABK automat..samochód w naprawde bardzo dobrym stanie jesli chodzi o zawias, nadwozie, wnetrze( niemal sterylne), kolor to sliwkowy metalik- amoze i perla...okaze sie jak umyje i spoleruje heheheh....A teraz to co mnie niepokoi....oczywistym jest ze zaraz musze wymienic napęd rozrządu i swiece..nie mniej jednak silnik pracuje rowno...no czasem na gorącym ma jakąś himere i falują obroty , po dodaniu gazu przechodzi...mysle ze rozrezad i swiece..po a tym silnik chodzi cicho i jest naprawde suchy.,...nic a nic nie cieknie...ale skrzynia.....i tu problem....są dni kiedy znmienia biegi jak nowa, a sa dni ze przachodzi w tryb awaryjny, ustepujacy po wylaczeniuy silnika. co mnie niepokoi to przy predkosci okolo 80 km/h czyli okolo 2000obr skrzynia szarpie, pulsuje jakby nie wieziala czy przejsc na 3 bieg czy zostac na 4....wystepuje tez takie uczucie falowania.....jakby ktos w trakcie jazdy zaciagal mi pulsacyjnie hamulec....ale to tez nie zawsze..nadmieniam ze biegi zmienia raczej poprawnie. 100 km/h na 4 przelozeniu to kolo 2800 obr, 120km/h to okolo 3200 obr, wiec chyba dobrze. czytając tu posty o usterkach skrzyn , postanowilem na pracujacym silniku sprawdzic stan oleju w skrzyni....no i okazalo sie ze jest minimalnie za wysoki...okolo 3mm po za górną kropke, natomiast wyczytalem w ksiazce obslugi ze na zikmnym silniku i skrzyni poziom powinien siegac do dolnego cycka tak go nazwe....a u mni ena zimnym jest go AZ PONAD PLASTK...SIEGA METALU!!!!!! jak to mozliwe ze na pracujacym siega nisko a na zimnym taki nadmiar.....jak wyglada wlasciwa kontrola stanu poziomu oleju i jak to wyglada w spoczynku...bo juz zgłupialem.....dodam ze olej po wyjeciu bagnetu jest rozowy i pachnie ladnie, nie smierdzi spalenizna..jest klarowny....PROSZE O FACHOWA PORADE I EWENTUALNE UWAGI....kick down dziala poprawnie, zadne odglosy ze skrzyni nie dochodz,a..
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
ano wlasnie....i cholera wie co dalej.... moge odessac olej do poziomu ponizej kropki MAX...zastanawialem sie czy z przekładni głownej nie dostaje sie olej do automatu...ale zapewne na pracujacej skrzyni byłby tez duzo wiekszy nadmiar...wszystkie znane mi publikacje podaja wyzszy poziom na pracującej skrzyni niz na zimnej..a tu ....na odwrot.....a przweciez jak sprawdzam olej na pracującej skrzyni to przekladnia główna jest w spoczynku. Prosze o jakas odpowiedz co w tej kwestii bo nie chce robic sobie niepotrzebnych ( zapewne niemałych) kosztów u mechanika z blachego powodu z ktorym moglbym sobie sam poradzic.
powinienies przejechac raczej kilkaset metrow !!! i wtedu mierzyc pozniej pozion bardzo szybko pojdzie do gory !!!hertzu pisze:no i tak tez sprawdzałem, przejechałem kilkanascie km i ustawiwszy pozycje N sprawdziłem stan oleju, i jak juz pisalem, był okolo 3mm ponad stan czyli ponad gorna kropke....ale skad taki nadmiar na zimnym? czy to normalne?
[ Dodano: 2012-03-20, 08:18 ]
podepnij lepiej kompa i zdiagnozuj skrzynie ja raczej stawiam na jakis zacinajacy sie zawor