Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

B3 1.6TD RA nagły częściowy zanik prądu

ODPOWIEDZ
wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

B3 1.6TD RA nagły częściowy zanik prądu

Post autor: wolwerin222 » 11 gru 2011, 14:41

Witam

Mam problem z akumulatorem mianowicie nagle zauważyłem że moje światła świecą zdecydowanie słabiej niż powinny wycieraczki ruszały się jak muchy w smole wskaźniki przestały działać (temp. wskaźnik paliwa pokazuje troszkę ponad rezerwę pomimo pełnego baku). Podniosłem maskę i zlokalizowałem kabelek wychodzący od czujnika na turbinie (chyba czujnik temp. spalin) który jest połączony gdzieś tam... i na spince zsunęła mi się izolacja i ten kabelek dotykał mi kolektora wydechowego czyli był zwarty z masą. Po zgaszeniu silnika przy próbie odpalenia nie dygnął nawet. Na kable odpala bez problemu i jak jest "na kablach" to wskaźniki działają. Teraz moje pytanie czy jest możliwe że to zwarcie tego kabelka z masą mogło rozwalić akumulator? Kontrolka na aku świeciła na zielono a po całym tym zajściu jest czarna czyli że aku do wywalenia. Może mi ktoś pomoc co to mogło się podziać?
aha na "blacie" nie świeci się kontrolka że brak ładowania ale po odpaleniu alternator tak jakby sobie nie radził albo aku nie przyjmuje już prądu.

Pozdro Wojtek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 gru 2011, 15:01

wolwerin222 pisze:Może mi ktoś pomoc co to mogło się podziać?
wygląda na to że aku całkiem kaput. Jak już odpalisz to przydało by się sprawdzić jakimś miernikiem czy masz ładowanie.
wolwerin222 pisze:aha na "blacie" nie świeci się kontrolka że brak ładowania
to że ta kontrolka Ci się nie świeci nie oznacza że masz ładowanie.

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolwerin222 » 11 gru 2011, 15:19

no właśnie o to chodzi. Obawiam się że alternator mógł podać się do dymisji a problem jest w tym że do domu mam 1700km :P a jestem za granicami naszego mlekiem i miodem płynącego kraju

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 gru 2011, 15:36

wolwerin222 pisze:Obawiam się że alternator mógł podać się do dymisji
sam alternator może nie, ale mógł paść regulator napięcia.

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolwerin222 » 11 gru 2011, 15:53

a powiedz mi jak to mogę sprawdzić czy regulator działa?? jutro biorę aku do pracy i podłącze go pod prostownik żeby zobaczyć czy w ogóle da się go naładować

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 gru 2011, 16:14

Najlepiej miernikiem sprawdzić ładowanie jak jest ok 14V to alternator i regulator git.
Można też go wykręcić i sprawdzić wzrokowo długość szczotek ich długość nie może być mniejsza niż 5mm.
Fotka poniżej
Obrazek

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolwerin222 » 11 gru 2011, 16:19

ok dzięki będę działał jutro :)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 11 gru 2011, 18:30

_uwaga

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolwerin222 » 11 gru 2011, 19:53

a powiedz mi możliwe jest to że od tego mógł się bezpiecznik spalić? bo nawet nie sprawdzałem

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 gru 2011, 20:00

Z tego co wiem to od ładowanie nie jest zabezpieczone żadnym bezpiecznikiem.

wolwerin222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolwerin222 » 11 gru 2011, 20:19

no to lipa trochę ;/ ale mimo wszystko jutro przelecę wszystkie bezpieczniki, naładuje aku prostownikiem i zobaczę co z tego będzie jak będzie to samo to sprawdzę ten regulator

[ Dodano: 2011-12-11, 20:20 ]
a o d tego zwarcia ( prawdopodobnego) mógł się alternator zjarać?

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 13 gru 2011, 11:31

Ta wtyczka ktora ci sie zwarla odpowiada za dodatkowa pompke wody kazde zwarcie jej do masy wlacza pompke wody i wywala aku wiec lepiej pozadnie oslon ja od nie pozadanej masy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl