[80 B3 1.6] Zmiana paliwa z 95 na 98 silnik nierówno chodzi
[80 B3 1.6] Zmiana paliwa z 95 na 98 silnik nierówno chodzi
Witam mam takie pytanie wlewałem 95 a ostatnio zalałem PB98 i od tego czasu mi jakoś nierówno silnik zaczoł mi chodzić i niewiem czy moze byc to właśnie przyczyna zmiany na benzyne 98 . A czy u was przy zmianie paliwa na 98 były jakiś zauważalne zmiany ? bo Ja wlałem PB98 pierwszy raz . Co sądzicie na ten temat z góry dzięki za wszelki wskazówki
Moim zdaniem zmiana paliwa powinna wyjść na lepsze. Kupując Pb 98 można się natknąc na "wiekowy" towar o parametrach gorszych niz PB 95. Po prostu w naszym kraju 90 % ludzi kupuje tańszą benzynę a droższa 98-ka "psuje" się od długiego "leżakowania" w zbiornikach. Moja rada to zatankować Pb98 ale w dobrej stacji.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Gdyby tak było to żadna niunia nie latałaby na gazunku. Gaz ma dużo wyższą liczbę oktanową niż PB i temperatura spalania też jest wyższa, a gniazda zaworowe spokojnie to wytrzymują. Kto Ci takich bajek naopowiadał?gniazda zaworow sa nie przystosowane do wiekszej liczby i nie pamietam ale cos tam jeszcze...
Liczba oktanowa benzyn i cetanowa dla olejów napędowych świadczy o odporności tych paliw na zjawisko spalania stukowego. Wpływ tych paliw na zjawisko wypalania się zaworów i gniazd zaworowych jest moim zdaniem jednakowy, gdyż mają jednakowy procentowy wskaźnik zawartości związków przeciwdziałających wypalaniu zaworów.
Każdy z producentów aut podaje wartość minimalnej LO dla swojego silnika. Jeżeli uda wam się znaleźć w instrukcji obsługi ograniczenie na maksymalna wartośc LO to stawiam wam kratke piwa.
Przemyślcie dwa razy lub sprawdźcie na necie temat za który się zabieracie bo czyta to wiele osób i .................
Każdy z producentów aut podaje wartość minimalnej LO dla swojego silnika. Jeżeli uda wam się znaleźć w instrukcji obsługi ograniczenie na maksymalna wartośc LO to stawiam wam kratke piwa.
Przemyślcie dwa razy lub sprawdźcie na necie temat za który się zabieracie bo czyta to wiele osób i .................
napisalem ze cos tam jeszcze tak sie sklada ze czytalem o tym bo sam bylem ciekaw tego i niestety do straszych silnikow nie jest polecane wysokooktanowe i to paliwo nie ma tylko wiecej oktanow ale wiecej innych dodatkow ktore przeczyszczaja itd wiec moze to zaszkodzic a przyrost mocy i zalety raczej sa znikome
i nie chodzi napewno tylko o spalanie stukowe wiecej oktanow to takze wyzsza kalorycznosc czy jakos tak wiec i inna temperatura spalania ale tego nie jestem pewien
silniki FSI i najnowsze generacje silnikow sa przystosowane do tych paliw ale nie nasze oczywiscie odrazu tez sie nic nie powinno stac
[ Dodano: 2007-09-24, 17:37 ]
no i chyba przyznasz ze jezdzac nagazie autem skracasz zywotnosc silnika i tak sie dzieje przez to co wyzej napisales o wlasciwosciach LPG
i nie chodzi napewno tylko o spalanie stukowe wiecej oktanow to takze wyzsza kalorycznosc czy jakos tak wiec i inna temperatura spalania ale tego nie jestem pewien
silniki FSI i najnowsze generacje silnikow sa przystosowane do tych paliw ale nie nasze oczywiscie odrazu tez sie nic nie powinno stac
[ Dodano: 2007-09-24, 17:37 ]
no i chyba przyznasz ze jezdzac nagazie autem skracasz zywotnosc silnika i tak sie dzieje przez to co wyzej napisales o wlasciwosciach LPG
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nie przyznam, bo teorie o szybszym zużyciu silnika (w tym wypadku Audi) na LPG to można włożyć między bajki. Jest co prawda kilka wyjątków ale to inne marki (chociaż i na to jest rada). Audi ma utwardzane gniazda zaworowe i wyższa temperatura spalania LPG nic im nie szkodzi. Jeśli właściciel odpowiednio dba o instalację LPG, nie oszczędza na siłę totalnie zubażając mieszankę i takie tam różne grzeszki użytkowników LPG to silnik ani na jotę nie będzie się szybciej zużywał. Długo można o tym pisać, a to wątek nie o tym.no i chyba przyznasz ze jezdzac nagazie autem skracasz zywotnosc silnika i tak sie dzieje przez to co wyzej napisales o wlasciwosciach LPG
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Mi na benzynie 95 potrafi zagrać, na 98 nie. Moze to kwestia czujnika spalania stukowego. Tak czy siak wlewam 98 od poczatku kiedy mam to B4.
Za całą pewnością jazda na 95 nie jest lepsza, tak samo jak 98 nie daje większego kopa.
Nie prawdą jest też, że starsze auto typu b3, b4 powinno jeżdzic na PB 95, a nie 98. Można zarówno wlewać 95 jak i 98.
Co do tematu zaś, z całą pewnością auto nie zaczęło Ci źle pracowac ze wgledu na wlasnie 95. To zbieg okolicznosci, lub zabrudzone paliwo.
Za całą pewnością jazda na 95 nie jest lepsza, tak samo jak 98 nie daje większego kopa.
Nie prawdą jest też, że starsze auto typu b3, b4 powinno jeżdzic na PB 95, a nie 98. Można zarówno wlewać 95 jak i 98.
Co do tematu zaś, z całą pewnością auto nie zaczęło Ci źle pracowac ze wgledu na wlasnie 95. To zbieg okolicznosci, lub zabrudzone paliwo.
dokladnie,u mnie chodzi bez problemu na gazie kwetia regulacji i wymiany odpowiednich czesci co jakis czas....a ci co tak mowia ze niszczy silnik to ci co nie maja gazu w swoich audiolkach i na kzdej stacji benzynowej placzaDanek pisze:Cytat:
no i chyba przyznasz ze jezdzac nagazie autem skracasz zywotnosc silnika i tak sie dzieje przez to co wyzej napisales o wlasciwosciach LPG
Nie przyznam, bo teorie o szybszym zużyciu silnika (w tym wypadku Audi) na LPG to można włożyć między bajki. Jest co prawda kilka wyjątków ale to inne marki (chociaż i na to jest rada). Audi ma utwardzane gniazda zaworowe i wyższa temperatura spalania LPG nic im nie szkodzi. Jeśli właściciel odpowiednio dba o instalację LPG, nie oszczędza na siłę totalnie zubażając mieszankę i takie tam różne grzeszki użytkowników LPG to silnik ani na jotę nie będzie się szybciej zużywał. Długo można o tym pisać, a to wątek nie o tym.
ok niech wam bedzie3 chociaz nieraz czytalem i to wiarygodne atrykuly ze jednak gaz jest dla silnika gorszy od benzyny ale to nawet nie na temat
po drugie ja nie placze na stacjach benzynowych
jesli chodzi o temat to fakt po kilku tankowaniach pb98 nie powinno nic sie stac jednak moglo wyplukac jakis nagar ktory uszczelnial uklad paliwowy
po drugie ja nie placze na stacjach benzynowych
jesli chodzi o temat to fakt po kilku tankowaniach pb98 nie powinno nic sie stac jednak moglo wyplukac jakis nagar ktory uszczelnial uklad paliwowy
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Sikor nagaru nie wypłukuje benzyna (nie zdąży), tylko olej . Natomiast lepsze (wolniejsze) spalanie PB98 może spowodować, że silnik (tłoki i cylindry) będą się systematycznie oczyszczać poprzez spalenie całkowite pozostałości na tłokach, ale na to potrzeba naprawdę długiego czasu i silnika, który nie spala oleju w zdecydowanie nadmiernych ilościach. W każdym razie ani gaz ani paliwo o wyższej LO nie powoduje żadnych szkód. Jeżdżę na gazunku już ok. 10 lat. Miałem gaz w różnych autkach, od Fiaciorka (który nie ma utwardzanej głowicy) do Audi i nigdy nie miałem problemu z tego powodu z zużyciem silnika. Przeciwnie, jak rozbierałem silnik Poldka po 3 latach eksploatacji na gazunku to wyglądał jakby z fabryki wyjechał (remontu wymagały panewki ale to z zupełnie innej przyczyny - taka wredna konstrukcja, tylko 3 panewki główne i b. szybko się zużywają, zwłaszcza przy jeździe na krótkich odcinkach) .