Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 90 B3] Cult by Small3r - foto str. 38

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 13 gru 2011, 01:27

Witam. Dzisiaj autko złożone do końca, wszystko działa <ok>

Wpłynęło również trochę kasy i postanowiłem zainwestować w niunie. Zamówiony został wąż odmy oraz czujnik od włączania wiatraka.

Teraz przyszła kolej na uszczelkę pod pokrywą rozrządu oraz wymiana oleju. W związku z tym moje pytanie. Na jaki olej zmienić. Wydaję mi się że wlewanie oleju pół-syntetycznego do samochodu z '88 roku, jest bez sensu, bo nie mam pojęcia na czym aktualnie jeździ i jak zaleje pół-syntetykiem to może mi rozszczelnić mój silniczek. Na allegro dość tanio znalazłem kilka olejów mineralnych. Kto mi powie który zabrać?

http://moto.allegro.pl/platinum-classic ... 71629.html

http://moto.allegro.pl/lotos-mineralny- ... 71726.html

http://moto.allegro.pl/elf-start-15w40- ... 58369.html

Do tego taki filtr:
http://moto.allegro.pl/filtr-oleju-audi ... 46312.html

Uszczelka, coś tego typu:
http://moto.allegro.pl/uszczelka-pokryw ... 66253.html

Co byście zmienili? Chodzi o to, żeby wszystko było na miejscu, w Łodzi. Pozdrawiam!

PS Co myślicie o takim czymś?
http://allegro.pl/sterownik-2x-logo-aud ... 83270.html

Nie mam aż tyle kasy, żeby myśleć jeszcze o wymianie świec i kabli WN, ale wyraźcie swoją opinię.

Świece:
Bosch - 1 elektroda:
http://moto.allegro.pl/swieca-swiece-bo ... 55679.html
Champion - jak książka przykazała 3 elektrody:
http://moto.allegro.pl/swieca-vw-audi-s ... 43074.html
NGK - 3 elektrody:
http://moto.allegro.pl/swiece-ngk-v-lin ... 58840.html

Kable:
http://moto.allegro.pl/przewody-zaplono ... 12733.html
http://moto.allegro.pl/przewody-wn-kage ... 87366.html

Wiem, że to jakiś krap... nie wiem jak do się ma do gównianego Janmora.. Jedynym słusznym wyborem byłoby to:
http://moto.allegro.pl/przewody-zaplono ... 38920.html
Ale raczej kasy zabraknie <osohozi>

Awatar użytkownika
KoralB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2420
Rejestracja: 23 mar 2010, 15:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KoralB3 » 13 gru 2011, 17:04

Small3r pisze:Janmora
Niektórzy chwalą niektórzy nie . Ja mam je u siebie,w sumie to jedna z nie najgorszych firm niższej półki ;-)

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 13 gru 2011, 17:22

130zl z przesyłka beru i tyle nie ładuj się w tanie kable bo i tak niedługo kupisz następny komplet

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 13 gru 2011, 20:25

z tych olejów ja bym brał Orlena

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 13 gru 2011, 21:59

Ja bym jednak proponował 10w40, mam nastukane prawie 400 000 km i na takim śmigam i nic się nie dzieje. Może to coś ci wyjaśni

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 14 gru 2011, 00:16

Lej półsyntetyk albo najlepiej syntetyka zalej. Na mineralnym oleju hydraulika zaworów niezbyt dobrze pracuje i możesz sobei kosztów narobić. A z tym rozszczelnianiem to mit jest jak uszczelki dobre to nie ma prawa się nic rozszczelniać. Polecam oleje firmy Valvoline i Motul. Sam zmieniłem po 13 latach jazdy na mineralu z beczki na Valvoline max life 10w40 i zimny silnik dużo lepiej na nim pracuje i pobór oleju się zmniejszył prawie do zera :-D Kable Beru, Bremi, Bosch, Magnacor, na badziewie typu Janmor szkoda kasy, a sam się ich pozbyłem więc wiem co mówię ;-) Świece to tylko NGK "Mejd in Dżapan". <ok> Nie musisz wszystkich rzeczy od razu wymieniać, a stopniowa wymiana na porządne części jest lepsza niż kupno oleju Orlen i kabli janmora :-P

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 14 gru 2011, 00:48

KoralB3, ja z Janmorem miałem do czynienia w Seicento. I mimo iż do sejka Janmor kosztuje 23zł, to wolałem z ojcem zainwestować 76zł w Bosha. Różnica w wykonaniu była miażdżąca.

Dobra czyli w kable i świece raczej zainwestować. Spoko. Boję się tylko lania czegoś innego niż minerał... Sam nie wiem...

olapiotr, zostałem rozwalony filmikiem. Moja dotychczasowa wiedza opierała się na przeświadczeniu, że im większa pierwsza liczba (ta przed W), tym lepiej na zimie, w niższej temperaturze olej zachowuje swoje właściwości. A tutaj jeden filmik obalił to przeświadczenie... ktoś może to wytłumaczyć małowiedzącemu koledze?

Audi Sport, tak tak, wszystko stopniowo. Jednak syntetyka bym nie nalał.... :roll:

Otóż dzisiaj się zaczęły dziać jajca z moją niunią :-/ Odpaliłem autko i pojechałem do centrum. Przejechałem może 500 metrów i wskazówka od temperatury zaczęła delikatnie iść do góry, zadowolony z tego, że nareszcie mi pokazuje temperaturę, przeraziłem się. Wskazówka szła wolno, i nagle w ciągu niespełna minuty pokazała pole, gdzieś w granicach 110 stopni... Niezwłocznie zjechałem na parking, było to może po 5 minutach jazdy. Podniosłem maskę, łapałem ręką za węże, bez problemu je chwytałem i utrzymywałem uchwyt, gdzieś w granicach 45-50 stopni. Płyn w zbiorniczku jest, wszystko jest...

Autko postało od godziny 19 do północy na parkingu, wsiadłem do niego celem udania się do domu, po odpaleniu temperatura szła niczym bym zwarł piny we wtyczce, zatrzymując się gdzieś przy polu 100 stopni. Gdy ruszyłem temperatura spadła do 90, żeby znowu się ponieść na około 110. Zajechałem pod dom, podniosłem maskę, głowicy i bloku bez problemu można było dotknąć palcami... Czujnik jest sprawny. Tak mówił sprzedawca, i tak było po jego wsadzeniu, temperaturka wolno szło do góry. Czy jest możliwość, że zapowietrzyłem jakoś układ i przez to tak się dzieje?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 gru 2011, 07:33

Albo przetarta izolacja na przewodach od czujnika i zwiera Ci do masy...

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 14 gru 2011, 13:55

Witam... Trochę mi smutno, że niunia robi problemy, no ale.
Dzisiaj odpowietrzyłem układ, tak jak kazał kolega. Odkręciłem korek od zbiorniczka, dolałem troszkę płynu, bo przy zmianie czujnika trochę wyleciało i odpaliłem auto. W środku włączyłem wiatrak na maksa i temperaturę. Autko pochodziło może z 5 minut, tak że w środku już było gorąco. Korek zakręciłem. Podłączyłem czujnik i to samo...

W związku z tym moje pytanie. Czy gdyby kabel był przetarty i odłączyłbym kostkę od czujnika to nadal by pokazywało na zegarach? Bo wg mnie tak. A ja odłączyłem kostkę i na zegarach nic, podłączyłem stary czujnik i na zegarach nic, podłączyłem ten który jest wkręcony i temperatura w górę...



Nagrałem taki filmik. Wystarczy przekręcić zapłon. Czy po takim opisie jest możliwe, że podczas grzebania przy ogrzewaniu, mogłem coś zrobić? Tzn wątpię, bo gdybym coś zrobił to nie reagowałoby na grzebanie przy wtyczce. Może to wina tego, że czujnik ma 3 piny? Mimo, że ten 4 jest do klimy z tego co wiem... Ale też raczej nie, bo jak założyłem czujnik to chodził jak marzenie na początku.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 14 gru 2011, 14:40

A ten czujnik to masz ori? Masz miernik uniwersalny? Spróbuj przewód od czujnika dać do masy na chwilę i patrz czy zegar pójdzie do góry, jesli tak to najprawdopodobniej czujnik masz walnięty i przez niego zegar pokazuje głupoty. Sprawdź też ten czujnik miernikiem ustawionym na pomiar rezystancji, wcale się bym nie zdziwił jakby się okazało że jest zwarty albo ma bardzo niską rezystancję.

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 14 gru 2011, 14:56

Jak już koniecznie chcesz nalać 15W40 to polecam Motul 4100 Power. Jest to półsyntetyk ale 15W. Swego czasu z starszym Oplu ładnie wyciszył mi hydraulike zaworów <ok>

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 14 gru 2011, 22:54

pawelrybak15, Tak, czujnik 100% ori z silnika NG. Już wcześniej sprawdzałem kostkę, tak jak mówiłeś i wskazówka normalnie szła w górę. Miernik oczywiście mam, pytanie tylko jak sprawdzić ten czujnik? Gdzie mam mierzyć ten opór? Każdy pin do masy? Czy jak?

p-a-b-u, po konsultacjach z kilkoma sprzedawcami oraz na forum, postanowiłem wlać jednak półsyntetyk <ok>

Awatar użytkownika
s80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 16 maja 2011, 09:09

Post autor: s80 » 14 gru 2011, 23:18

Siemka słuchaj nie jestem pewny musisz się dowiedzieć bo jak wiesz zmieniłem motorek i mam boshowskie świece irydowe + przewody ale od g-60 jeżdziły może parę dni jeżeli pasują i będziesz zainteresowany to sie dogadamy a co do oleju mi teraz wspólny znajomy polecił motula v300 15W50 i też mam w sumie stary motor

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 15 gru 2011, 00:38

s80, ale z tego co wiem to G60 ma 4 garki, nie? A ja mam 5... Więc brakowałoby po jednym z wszystkiego... A ten motul to półsyntetyk? Powiem tak, ma być możliwie najlepszy za możliwie najmniej kasy, warunki studenckie.

A dzisiaj takie coś "zagościło" hahaha <ok> Co myślicie?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Na przedostatnim zdjęciu, jest niewyprostowana kierka do końca, żeby nie było :roll:
I sorki za fotki z tymi światłami... W realu wyglądało zaje**ście, a tutaj wyszło jakoś wieśniacko...

Awatar użytkownika
s80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 16 maja 2011, 09:09

Post autor: s80 » 15 gru 2011, 01:02

No tak nie spojrzałem na twój silnik wybacz w tym tygodniu zrobiłem już 3000 tys kilometrów nie wszystko ogarniam więc nie było tematu :-( A co do oleju to jest pełny synt to ceny nawet ci nie pisze bo rozumie co to po studencku.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl