[Audi 90 B3] Cult by Small3r - foto str. 38
- Small3r
- Forum Audi 80
- Posty: 431
- Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
Witam. Dzisiaj autko złożone do końca, wszystko działa <ok>
Wpłynęło również trochę kasy i postanowiłem zainwestować w niunie. Zamówiony został wąż odmy oraz czujnik od włączania wiatraka.
Teraz przyszła kolej na uszczelkę pod pokrywą rozrządu oraz wymiana oleju. W związku z tym moje pytanie. Na jaki olej zmienić. Wydaję mi się że wlewanie oleju pół-syntetycznego do samochodu z '88 roku, jest bez sensu, bo nie mam pojęcia na czym aktualnie jeździ i jak zaleje pół-syntetykiem to może mi rozszczelnić mój silniczek. Na allegro dość tanio znalazłem kilka olejów mineralnych. Kto mi powie który zabrać?
http://moto.allegro.pl/platinum-classic ... 71629.html
http://moto.allegro.pl/lotos-mineralny- ... 71726.html
http://moto.allegro.pl/elf-start-15w40- ... 58369.html
Do tego taki filtr:
http://moto.allegro.pl/filtr-oleju-audi ... 46312.html
Uszczelka, coś tego typu:
http://moto.allegro.pl/uszczelka-pokryw ... 66253.html
Co byście zmienili? Chodzi o to, żeby wszystko było na miejscu, w Łodzi. Pozdrawiam!
PS Co myślicie o takim czymś?
http://allegro.pl/sterownik-2x-logo-aud ... 83270.html
Nie mam aż tyle kasy, żeby myśleć jeszcze o wymianie świec i kabli WN, ale wyraźcie swoją opinię.
Świece:
Bosch - 1 elektroda:
http://moto.allegro.pl/swieca-swiece-bo ... 55679.html
Champion - jak książka przykazała 3 elektrody:
http://moto.allegro.pl/swieca-vw-audi-s ... 43074.html
NGK - 3 elektrody:
http://moto.allegro.pl/swiece-ngk-v-lin ... 58840.html
Kable:
http://moto.allegro.pl/przewody-zaplono ... 12733.html
http://moto.allegro.pl/przewody-wn-kage ... 87366.html
Wiem, że to jakiś krap... nie wiem jak do się ma do gównianego Janmora.. Jedynym słusznym wyborem byłoby to:
http://moto.allegro.pl/przewody-zaplono ... 38920.html
Ale raczej kasy zabraknie <osohozi>
Wpłynęło również trochę kasy i postanowiłem zainwestować w niunie. Zamówiony został wąż odmy oraz czujnik od włączania wiatraka.
Teraz przyszła kolej na uszczelkę pod pokrywą rozrządu oraz wymiana oleju. W związku z tym moje pytanie. Na jaki olej zmienić. Wydaję mi się że wlewanie oleju pół-syntetycznego do samochodu z '88 roku, jest bez sensu, bo nie mam pojęcia na czym aktualnie jeździ i jak zaleje pół-syntetykiem to może mi rozszczelnić mój silniczek. Na allegro dość tanio znalazłem kilka olejów mineralnych. Kto mi powie który zabrać?
http://moto.allegro.pl/platinum-classic ... 71629.html
http://moto.allegro.pl/lotos-mineralny- ... 71726.html
http://moto.allegro.pl/elf-start-15w40- ... 58369.html
Do tego taki filtr:
http://moto.allegro.pl/filtr-oleju-audi ... 46312.html
Uszczelka, coś tego typu:
http://moto.allegro.pl/uszczelka-pokryw ... 66253.html
Co byście zmienili? Chodzi o to, żeby wszystko było na miejscu, w Łodzi. Pozdrawiam!
PS Co myślicie o takim czymś?
http://allegro.pl/sterownik-2x-logo-aud ... 83270.html
Nie mam aż tyle kasy, żeby myśleć jeszcze o wymianie świec i kabli WN, ale wyraźcie swoją opinię.
Świece:
Bosch - 1 elektroda:
http://moto.allegro.pl/swieca-swiece-bo ... 55679.html
Champion - jak książka przykazała 3 elektrody:
http://moto.allegro.pl/swieca-vw-audi-s ... 43074.html
NGK - 3 elektrody:
http://moto.allegro.pl/swiece-ngk-v-lin ... 58840.html
Kable:
http://moto.allegro.pl/przewody-zaplono ... 12733.html
http://moto.allegro.pl/przewody-wn-kage ... 87366.html
Wiem, że to jakiś krap... nie wiem jak do się ma do gównianego Janmora.. Jedynym słusznym wyborem byłoby to:
http://moto.allegro.pl/przewody-zaplono ... 38920.html
Ale raczej kasy zabraknie <osohozi>
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Lej półsyntetyk albo najlepiej syntetyka zalej. Na mineralnym oleju hydraulika zaworów niezbyt dobrze pracuje i możesz sobei kosztów narobić. A z tym rozszczelnianiem to mit jest jak uszczelki dobre to nie ma prawa się nic rozszczelniać. Polecam oleje firmy Valvoline i Motul. Sam zmieniłem po 13 latach jazdy na mineralu z beczki na Valvoline max life 10w40 i zimny silnik dużo lepiej na nim pracuje i pobór oleju się zmniejszył prawie do zera Kable Beru, Bremi, Bosch, Magnacor, na badziewie typu Janmor szkoda kasy, a sam się ich pozbyłem więc wiem co mówię Świece to tylko NGK "Mejd in Dżapan". <ok> Nie musisz wszystkich rzeczy od razu wymieniać, a stopniowa wymiana na porządne części jest lepsza niż kupno oleju Orlen i kabli janmora
- Small3r
- Forum Audi 80
- Posty: 431
- Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
KoralB3, ja z Janmorem miałem do czynienia w Seicento. I mimo iż do sejka Janmor kosztuje 23zł, to wolałem z ojcem zainwestować 76zł w Bosha. Różnica w wykonaniu była miażdżąca.
Dobra czyli w kable i świece raczej zainwestować. Spoko. Boję się tylko lania czegoś innego niż minerał... Sam nie wiem...
olapiotr, zostałem rozwalony filmikiem. Moja dotychczasowa wiedza opierała się na przeświadczeniu, że im większa pierwsza liczba (ta przed W), tym lepiej na zimie, w niższej temperaturze olej zachowuje swoje właściwości. A tutaj jeden filmik obalił to przeświadczenie... ktoś może to wytłumaczyć małowiedzącemu koledze?
Audi Sport, tak tak, wszystko stopniowo. Jednak syntetyka bym nie nalał.... :roll:
Otóż dzisiaj się zaczęły dziać jajca z moją niunią Odpaliłem autko i pojechałem do centrum. Przejechałem może 500 metrów i wskazówka od temperatury zaczęła delikatnie iść do góry, zadowolony z tego, że nareszcie mi pokazuje temperaturę, przeraziłem się. Wskazówka szła wolno, i nagle w ciągu niespełna minuty pokazała pole, gdzieś w granicach 110 stopni... Niezwłocznie zjechałem na parking, było to może po 5 minutach jazdy. Podniosłem maskę, łapałem ręką za węże, bez problemu je chwytałem i utrzymywałem uchwyt, gdzieś w granicach 45-50 stopni. Płyn w zbiorniczku jest, wszystko jest...
Autko postało od godziny 19 do północy na parkingu, wsiadłem do niego celem udania się do domu, po odpaleniu temperatura szła niczym bym zwarł piny we wtyczce, zatrzymując się gdzieś przy polu 100 stopni. Gdy ruszyłem temperatura spadła do 90, żeby znowu się ponieść na około 110. Zajechałem pod dom, podniosłem maskę, głowicy i bloku bez problemu można było dotknąć palcami... Czujnik jest sprawny. Tak mówił sprzedawca, i tak było po jego wsadzeniu, temperaturka wolno szło do góry. Czy jest możliwość, że zapowietrzyłem jakoś układ i przez to tak się dzieje?
Dobra czyli w kable i świece raczej zainwestować. Spoko. Boję się tylko lania czegoś innego niż minerał... Sam nie wiem...
olapiotr, zostałem rozwalony filmikiem. Moja dotychczasowa wiedza opierała się na przeświadczeniu, że im większa pierwsza liczba (ta przed W), tym lepiej na zimie, w niższej temperaturze olej zachowuje swoje właściwości. A tutaj jeden filmik obalił to przeświadczenie... ktoś może to wytłumaczyć małowiedzącemu koledze?
Audi Sport, tak tak, wszystko stopniowo. Jednak syntetyka bym nie nalał.... :roll:
Otóż dzisiaj się zaczęły dziać jajca z moją niunią Odpaliłem autko i pojechałem do centrum. Przejechałem może 500 metrów i wskazówka od temperatury zaczęła delikatnie iść do góry, zadowolony z tego, że nareszcie mi pokazuje temperaturę, przeraziłem się. Wskazówka szła wolno, i nagle w ciągu niespełna minuty pokazała pole, gdzieś w granicach 110 stopni... Niezwłocznie zjechałem na parking, było to może po 5 minutach jazdy. Podniosłem maskę, łapałem ręką za węże, bez problemu je chwytałem i utrzymywałem uchwyt, gdzieś w granicach 45-50 stopni. Płyn w zbiorniczku jest, wszystko jest...
Autko postało od godziny 19 do północy na parkingu, wsiadłem do niego celem udania się do domu, po odpaleniu temperatura szła niczym bym zwarł piny we wtyczce, zatrzymując się gdzieś przy polu 100 stopni. Gdy ruszyłem temperatura spadła do 90, żeby znowu się ponieść na około 110. Zajechałem pod dom, podniosłem maskę, głowicy i bloku bez problemu można było dotknąć palcami... Czujnik jest sprawny. Tak mówił sprzedawca, i tak było po jego wsadzeniu, temperaturka wolno szło do góry. Czy jest możliwość, że zapowietrzyłem jakoś układ i przez to tak się dzieje?
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Small3r
- Forum Audi 80
- Posty: 431
- Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
Witam... Trochę mi smutno, że niunia robi problemy, no ale.
Dzisiaj odpowietrzyłem układ, tak jak kazał kolega. Odkręciłem korek od zbiorniczka, dolałem troszkę płynu, bo przy zmianie czujnika trochę wyleciało i odpaliłem auto. W środku włączyłem wiatrak na maksa i temperaturę. Autko pochodziło może z 5 minut, tak że w środku już było gorąco. Korek zakręciłem. Podłączyłem czujnik i to samo...
W związku z tym moje pytanie. Czy gdyby kabel był przetarty i odłączyłbym kostkę od czujnika to nadal by pokazywało na zegarach? Bo wg mnie tak. A ja odłączyłem kostkę i na zegarach nic, podłączyłem stary czujnik i na zegarach nic, podłączyłem ten który jest wkręcony i temperatura w górę...
Nagrałem taki filmik. Wystarczy przekręcić zapłon. Czy po takim opisie jest możliwe, że podczas grzebania przy ogrzewaniu, mogłem coś zrobić? Tzn wątpię, bo gdybym coś zrobił to nie reagowałoby na grzebanie przy wtyczce. Może to wina tego, że czujnik ma 3 piny? Mimo, że ten 4 jest do klimy z tego co wiem... Ale też raczej nie, bo jak założyłem czujnik to chodził jak marzenie na początku.
Dzisiaj odpowietrzyłem układ, tak jak kazał kolega. Odkręciłem korek od zbiorniczka, dolałem troszkę płynu, bo przy zmianie czujnika trochę wyleciało i odpaliłem auto. W środku włączyłem wiatrak na maksa i temperaturę. Autko pochodziło może z 5 minut, tak że w środku już było gorąco. Korek zakręciłem. Podłączyłem czujnik i to samo...
W związku z tym moje pytanie. Czy gdyby kabel był przetarty i odłączyłbym kostkę od czujnika to nadal by pokazywało na zegarach? Bo wg mnie tak. A ja odłączyłem kostkę i na zegarach nic, podłączyłem stary czujnik i na zegarach nic, podłączyłem ten który jest wkręcony i temperatura w górę...
Nagrałem taki filmik. Wystarczy przekręcić zapłon. Czy po takim opisie jest możliwe, że podczas grzebania przy ogrzewaniu, mogłem coś zrobić? Tzn wątpię, bo gdybym coś zrobił to nie reagowałoby na grzebanie przy wtyczce. Może to wina tego, że czujnik ma 3 piny? Mimo, że ten 4 jest do klimy z tego co wiem... Ale też raczej nie, bo jak założyłem czujnik to chodził jak marzenie na początku.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
A ten czujnik to masz ori? Masz miernik uniwersalny? Spróbuj przewód od czujnika dać do masy na chwilę i patrz czy zegar pójdzie do góry, jesli tak to najprawdopodobniej czujnik masz walnięty i przez niego zegar pokazuje głupoty. Sprawdź też ten czujnik miernikiem ustawionym na pomiar rezystancji, wcale się bym nie zdziwił jakby się okazało że jest zwarty albo ma bardzo niską rezystancję.
- Small3r
- Forum Audi 80
- Posty: 431
- Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
pawelrybak15, Tak, czujnik 100% ori z silnika NG. Już wcześniej sprawdzałem kostkę, tak jak mówiłeś i wskazówka normalnie szła w górę. Miernik oczywiście mam, pytanie tylko jak sprawdzić ten czujnik? Gdzie mam mierzyć ten opór? Każdy pin do masy? Czy jak?
p-a-b-u, po konsultacjach z kilkoma sprzedawcami oraz na forum, postanowiłem wlać jednak półsyntetyk <ok>
p-a-b-u, po konsultacjach z kilkoma sprzedawcami oraz na forum, postanowiłem wlać jednak półsyntetyk <ok>
Siemka słuchaj nie jestem pewny musisz się dowiedzieć bo jak wiesz zmieniłem motorek i mam boshowskie świece irydowe + przewody ale od g-60 jeżdziły może parę dni jeżeli pasują i będziesz zainteresowany to sie dogadamy a co do oleju mi teraz wspólny znajomy polecił motula v300 15W50 i też mam w sumie stary motor
- Small3r
- Forum Audi 80
- Posty: 431
- Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
- Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
s80, ale z tego co wiem to G60 ma 4 garki, nie? A ja mam 5... Więc brakowałoby po jednym z wszystkiego... A ten motul to półsyntetyk? Powiem tak, ma być możliwie najlepszy za możliwie najmniej kasy, warunki studenckie.
A dzisiaj takie coś "zagościło" hahaha <ok> Co myślicie?
Na przedostatnim zdjęciu, jest niewyprostowana kierka do końca, żeby nie było :roll:
I sorki za fotki z tymi światłami... W realu wyglądało zaje**ście, a tutaj wyszło jakoś wieśniacko...
A dzisiaj takie coś "zagościło" hahaha <ok> Co myślicie?
Na przedostatnim zdjęciu, jest niewyprostowana kierka do końca, żeby nie było :roll:
I sorki za fotki z tymi światłami... W realu wyglądało zaje**ście, a tutaj wyszło jakoś wieśniacko...