[b4 ABT] spore spalanie
[b4 ABT] spore spalanie
W sierpniu kupiłem moje Audi. Jakoś poczatek września był jak zalałem 40 l benzyny +w z biorniku jeszcze było parelitrów (ok 10). Jeżdżę na gazie, benzyna mi służy tylko do odpalania i mam pytanie czy jest możliwe żeby spaliło ponad 40 litrów przez 3 miesiące ? Na same odpalenia benzyna szła + Podjechałem 2 razy jak mi gazu zabrakło około 30 km łącznie.
Jest to możliwe ? czy coś u mnie jest nie halo? Pomocy!
Jest to możliwe ? czy coś u mnie jest nie halo? Pomocy!
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Juzio, łącznie zmieniany 1 raz.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Ja twierdze że wzbogaca mieszankę, przez wydłużenie czasu wtrysku na zimnym silniku.
Co do problemu to wszystko zależy jak często jeździsz i odpalasz silnik. Można tez sprawdzić czy gdzieś się nie poci na przewodach paliwowych. U mnie pociła się pompa, po wymianie jest mniejsze zużycie PB.
Co do problemu to wszystko zależy jak często jeździsz i odpalasz silnik. Można tez sprawdzić czy gdzieś się nie poci na przewodach paliwowych. U mnie pociła się pompa, po wymianie jest mniejsze zużycie PB.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2011, 17:40 przez jaco80, łącznie zmieniany 1 raz.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Nie zapominaj że w zimnym silniku nie cała benzyna zmienia się w mieszankę paliwową, część się skropli na zimnych ściankach dolotu.
link
Akapity centralka sterująca, czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
link
Akapity centralka sterująca, czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Tak, tylko zauważ fakt, że napisane jest tam również że, korekta nastepuje nie tylko dla wtrysku ale i dla zapłonu. Wiec rozumiesz, że jeśli wydłużysz czas wtrysku to także zmienia się kąt zapłonu? Poza tym: Jeżeli wydłuzalby sie czas wtrysku dla stałej obrotowej i zapłonowej to prowadziłoby do wzbogacania mieszanki, a jak pewnie wiesz wzbogacenie mieszanki powoduje zmiejszenie wartości lambda. Spalanie nie jest efektywne. Wiec samochód długo by sie rozgrzewał.
W sumie to przypomniało mi się, że prawdopodobne problemy ze spalaniem nie wynikaja wcale z tego. Winowajca może być błędnie ustawiona emulacja lambda. Podczas pracy na gazie sterownik benzynowy wyłapuje błąd wartości lambda z poza zakresu, najczesciej ponad 1V i stara sie wzbogacać mieszankę do wartosci stechomietrycznej, co okazuję sie nie mozliwe, ale auto jest cały czas przelane na benzynie.
W sumie to przypomniało mi się, że prawdopodobne problemy ze spalaniem nie wynikaja wcale z tego. Winowajca może być błędnie ustawiona emulacja lambda. Podczas pracy na gazie sterownik benzynowy wyłapuje błąd wartości lambda z poza zakresu, najczesciej ponad 1V i stara sie wzbogacać mieszankę do wartosci stechomietrycznej, co okazuję sie nie mozliwe, ale auto jest cały czas przelane na benzynie.
Wiesz nie jestem żadnym ekspertem od silników ani od wtrysków. Znam zasadę działania itd. Ale zawsze sądziłem że mieszanka w mono motronicu i jetronicu jest wzbogacana przy zimnym silniku, tak też mówi dostępna literatura. Być może się mylę. Ale z tego co napisałeś, dla mnie nie wynika że ssania nie ma.
Co do drugiej części, bardzo możliwe taki objaw zalewania mam u siebie, na zimnym na benzynie kopci na czarno, przerywa. Na rozgrzanym silniku i na gazie jest ok. Emulacja ustawiona na masę.
Co do drugiej części, bardzo możliwe taki objaw zalewania mam u siebie, na zimnym na benzynie kopci na czarno, przerywa. Na rozgrzanym silniku i na gazie jest ok. Emulacja ustawiona na masę.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok