[B4 ABT+LPG] Wymiana "szklanek" - jakiej firmy kup
[B4 ABT+LPG] Wymiana "szklanek" - jakiej firmy kup
Witam! jakiś czas temu (ok 7 tyś km wcześniej) postanowilem zrobic w swojej B4 kapitalny remont glowicy tzn zrobione zostalo wszystko (uszczelniacze planowanie gniazda zaworowe itp no i oczywiscie szklanki - do remontu sklonilo mnie to ze rano bylo slychac klekotanie po odpaleniu przez kilka sekund oraz lekko zwiekszone zuzycie oleju - po remoncie przestala łykać olej i klekotać rano ale niestety ppo jakims czasie uslyszalem lekkie stuki w glowicy takie same jak klekotanie szklanek na zimnym silniku z tym ze dzialo sie to na cieplym silniku ale znacznie ciszej pukalo - dodam ze dzialo sie to od czasu do czasu ostatnio zauwazylem ze na rozgrzanym silniku (90stopni) to lekkie pukanie wystepuje caly czas - pojechalem wiec do mechanika bo dal mi gwarancje na ten remont (koszt remontu 1100zl)
Mechanik stwierdzil ze padla ktoras ze szklanek i on sie dowie ktora firma robi dobre bo nie pamieta jakiej firmy szklanki on tam wsadzil
dlatego moje pytanie do specjalistów od silnika ABT jakiej firmy szklanki mam kupić ???
Dzieki z góry za odpowiedz
Mechanik stwierdzil ze padla ktoras ze szklanek i on sie dowie ktora firma robi dobre bo nie pamieta jakiej firmy szklanki on tam wsadzil
dlatego moje pytanie do specjalistów od silnika ABT jakiej firmy szklanki mam kupić ???
Dzieki z góry za odpowiedz
dzanks, o szklankach (popychaczach hydraulicznych) do ABT dowiesz się stąd: https://audi80.pl/b4-abtpopychacze-z ... t13701.htm
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- quattromtm
- Forum Audi 80
- Posty: 126
- Rejestracja: 22 lip 2008, 20:01
- Lokalizacja: Sędziszów
brat miał podobnie tylko że w mercedesie 190. Rano jak odpalił to szklanki cały czas stukały, na rozgrzanym silniku też na wolnych obrotach i na wyzszych. zalany był mineralnym, zmienil na półsyntetyk szklanki początkowo stukały, myślał ze nic nie pomogło a okazało sie ze po przejechaniu 300 km wszystko ucichło!! :shock: teraz cały czas śmiga na 10w/40 <ok>
Dodam że autko chodzi na gazie i ma około 500 tys km przebiegu!!
<quattro>
Dodam że autko chodzi na gazie i ma około 500 tys km przebiegu!!
<quattro>
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
rejdzik, Tak jak pisze poprzednik Sprawdzić ciśnienie oleju.
Zmienić Olej na jakiś Mobil lub Castrol bo ten olej GM to żadna rewelacja.
Filtr oleju też zmienić bo często zaworek zwrotny we filtrze puszcza i olej spływa z kanałów do misy i trzeba czekać aż pompa napompuje olej.
W jakim stanie były trzonki zaworów przy wymianie szklanek ?
Zmienić Olej na jakiś Mobil lub Castrol bo ten olej GM to żadna rewelacja.
Filtr oleju też zmienić bo często zaworek zwrotny we filtrze puszcza i olej spływa z kanałów do misy i trzeba czekać aż pompa napompuje olej.
W jakim stanie były trzonki zaworów przy wymianie szklanek ?
Silnik klepie tylko po postoju dłuższym niż 4-5 godzin, trzonki nie były rozklepane, ślad przylegania to była bardzo mała otoczka. Ciśnienie oleju na wolnych 3 bary, przy 2 500 rpm około 5 bar, myślę, że ciśnienia nie brakuje. Filtr był wymieniony , filtrona...
Mam w sklepie oleje różnego rodzaju, wybrałem GMowski bo najlepiej zachowywał się w niskich temperaturach, sam robiłem test, obok GM równie płynne były TOTAL i Shell.
Obawiam się jednak, że mogą być rozklepane zawory, widać tego nie było ale na to mogłoby to świadczyć, silnik po rozgrzaniu pracuje pięknie, tylko szum.
Mam w sklepie oleje różnego rodzaju, wybrałem GMowski bo najlepiej zachowywał się w niskich temperaturach, sam robiłem test, obok GM równie płynne były TOTAL i Shell.
Obawiam się jednak, że mogą być rozklepane zawory, widać tego nie było ale na to mogłoby to świadczyć, silnik po rozgrzaniu pracuje pięknie, tylko szum.
Ja mam przykre doświadczenia z GM 10w40rejdzik pisze:Mam w sklepie oleje różnego rodzaju, wybrałem GMowski bo najlepiej zachowywał się w niskich temperaturach, sam robiłem test, obok GM równie płynne były TOTAL i Shell.
w moim ABT po zalaniu tym olejem stukały szklanki, a dosłownie po 500km obróciło panewki ... to był mój przypadek dlatego ja jestem zrażony do olejów GM teraz tylko Mobil i Castrol.
Dla pewności zrób pomiar ciśnienie sprężania cylindrów na zimnym i ciepłym silniku.
wtedy będzie już coś więcej wiadomo.
Ale skoro piszesz ze ciśnienie oleju jest to zostają tylko 2 opcje:
1. rozklepane trzonki zaworów
2. rozbite gniazda popychaczy (szklanek) Kolega Danek o tym kiedyś pisał
Uszkodzenia szklanek raczej nie biorę pod uwagę skoro piszesz ze zmienione na INA