[80/B4/ADA/LPG] Problem z pompą paliwa
- WujekSamoDobro
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2010, 11:13
[80/B4/ADA/LPG] Problem z pompą paliwa
Witam.
Postaram sie przedstawić wszystko krótko i na temat.
Miałem już taką przypadłość w tym aucie powiem tylko.
Chodzi o to ze po porannej przejazdze zaparkowałem auto koło domu.Autko postało tak koło 4 godz. Wchodze , wlaczam zaplon, słysze pompke paliwa i probuje zapalic , Autko juz prawie zapala , nagle gasnie. Wylaczam zapłon , właczam go drugi raz a tu zonk nie słysze pompki paliwa i auto kreci i nie chce zapalic.
Miałem taka przypadlosc jakies 3 miesiace temu. Z bratem dobralismy sie do pompki i sprawdzilismy za pomoca zarowki kostke ktora wpina sie do pompki. Zapalila sie zarowka wiec stwierdzilismy ze pompka do wymiany . No ale natchnelo nas zeby pompke podpiac na ostro do akumulatora i tu ku wielkiemu zdziwieniu pompka odzyla natychmiast. Zamontowalismy ja spowrotem i tak jezdzila przeznastepne 3 miesiace.
No i tu mam pytanie , czy te pompki maja jakas sklonnosc do zawieszania sie?
Dodam np ze mam tez troszke rozwalona stacyjke. Jest mozliwe ze to przez nia sie wiesza ta pompka?
Prosze koledzy o rade.
Jeśli pompka do wymiany to jaka sugerujecie bo pamietam ze koles w sklepie za podrobke z filtrem chcial 130zl a za bosha bez sitka 210 zl
Czekam na sugestie.
Dodam ze auto mialo juz np taka przypadlosc ze pewne nocy chcialem zapalic a tu okazalo sie ze akumulator jest wyczerpany do zera i co dziwne nawet komputer od gazu mi piszczal gdy chcialem palic auto.
To tak na marginesie. Moim zdaniem moze byc cos takze z elektryka ale jak to sprawdzic .
No nic czekam na jakies podpowiedzi
Z góry dziekuje
Postaram sie przedstawić wszystko krótko i na temat.
Miałem już taką przypadłość w tym aucie powiem tylko.
Chodzi o to ze po porannej przejazdze zaparkowałem auto koło domu.Autko postało tak koło 4 godz. Wchodze , wlaczam zaplon, słysze pompke paliwa i probuje zapalic , Autko juz prawie zapala , nagle gasnie. Wylaczam zapłon , właczam go drugi raz a tu zonk nie słysze pompki paliwa i auto kreci i nie chce zapalic.
Miałem taka przypadlosc jakies 3 miesiace temu. Z bratem dobralismy sie do pompki i sprawdzilismy za pomoca zarowki kostke ktora wpina sie do pompki. Zapalila sie zarowka wiec stwierdzilismy ze pompka do wymiany . No ale natchnelo nas zeby pompke podpiac na ostro do akumulatora i tu ku wielkiemu zdziwieniu pompka odzyla natychmiast. Zamontowalismy ja spowrotem i tak jezdzila przeznastepne 3 miesiace.
No i tu mam pytanie , czy te pompki maja jakas sklonnosc do zawieszania sie?
Dodam np ze mam tez troszke rozwalona stacyjke. Jest mozliwe ze to przez nia sie wiesza ta pompka?
Prosze koledzy o rade.
Jeśli pompka do wymiany to jaka sugerujecie bo pamietam ze koles w sklepie za podrobke z filtrem chcial 130zl a za bosha bez sitka 210 zl
Czekam na sugestie.
Dodam ze auto mialo juz np taka przypadlosc ze pewne nocy chcialem zapalic a tu okazalo sie ze akumulator jest wyczerpany do zera i co dziwne nawet komputer od gazu mi piszczal gdy chcialem palic auto.
To tak na marginesie. Moim zdaniem moze byc cos takze z elektryka ale jak to sprawdzic .
No nic czekam na jakies podpowiedzi
Z góry dziekuje
Ostatnio zmieniony 12 gru 2011, 23:41 przez WujekSamoDobro, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli chodzi o pompke to kumpel kupił jakiś rok temu do vw vento podróbke za 115 albo120 zł już dokładnie nie pamiętam i wszystko z nią jest ok .A jeśli chodzi o rozładowany akumulator sprawdził bym wszystkie podejrzane kable bo u brata w golfie 3 też nagle potrafił się rozładować i okazało się że miał przetarty jeden kabel za radiem,dlatego jeśli piszesz że ze stacyjką masz problemy to sprawdż np. własnie tam kable i kostki.
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
...a przkaźnik pompy paliwa? Sprawdzony?
Poza tym jaki jest 'boschh' za 210 zł ???? Wejdź na str. tej firmy i zobacz ile tak naprawdę kosztuje... :idea: Odradzam kupowanie podróbek- ja dałem za taką lepszą 300zł identico jak od mego modelu i co? pochodziła 3dni i kaput- zaczęła piszczeć... a benzyn a na asfalcie. Pompa musi mieć idealne ciśnienie (nie za duże bo rozwali układ paliwa).
Jedynie regeneracja -ja tak zrobiłem i pompa chodzi 1,5 roku jak zegarek... <ok>
Poza tym jaki jest 'boschh' za 210 zł ???? Wejdź na str. tej firmy i zobacz ile tak naprawdę kosztuje... :idea: Odradzam kupowanie podróbek- ja dałem za taką lepszą 300zł identico jak od mego modelu i co? pochodziła 3dni i kaput- zaczęła piszczeć... a benzyn a na asfalcie. Pompa musi mieć idealne ciśnienie (nie za duże bo rozwali układ paliwa).
Jedynie regeneracja -ja tak zrobiłem i pompa chodzi 1,5 roku jak zegarek... <ok>
- WujekSamoDobro
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2010, 11:13
Narazie nic nie sprawdzałem.
Ostatnim razem gdy sie to samo stało sprawdzałem przekaźnik i był dobry.
Za pompe paliwa tyle mi sprzedawca powiedział no co ja Ci zrobie.
Jutro w dzień rzuce na to wszystko okiem.
Od kiedy ją nabylem to pamietam ze miala problemy z paleniem.
Kupilem ja od kolesia ktory kazal mi palic ja zawsze z rana lub po dlugiej przerwie na 2 lub trzy razy.
Znaczy zakrecic , puscic , zakrecic krotko i dopiero zapalac normalnie.
Cos w tym jest bo jak na zimo probowalem zapalac na raz , to trzeslo ze 2 sek autem strasznie i klekot bylo slychac. Moze to przez takie palenie to sie porobilo?
czekam moze ktos ma jakis pomysl
Ostatnim razem gdy sie to samo stało sprawdzałem przekaźnik i był dobry.
Za pompe paliwa tyle mi sprzedawca powiedział no co ja Ci zrobie.
Jutro w dzień rzuce na to wszystko okiem.
Od kiedy ją nabylem to pamietam ze miala problemy z paleniem.
Kupilem ja od kolesia ktory kazal mi palic ja zawsze z rana lub po dlugiej przerwie na 2 lub trzy razy.
Znaczy zakrecic , puscic , zakrecic krotko i dopiero zapalac normalnie.
Cos w tym jest bo jak na zimo probowalem zapalac na raz , to trzeslo ze 2 sek autem strasznie i klekot bylo slychac. Moze to przez takie palenie to sie porobilo?
czekam moze ktos ma jakis pomysl
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
BLUECONECT, Ty masz B3 i pompę pod autem, a w B4 pompa jest w baku i ma całkiem inną konstrukcję.BLUECONECT pisze:Jedynie regeneracja -ja tak zrobiłem i pompa chodzi 1,5 roku jak zegarek...
WujekSamoDobro pisze:auto mialo juz np taka przypadlosc ze pewne nocy chcialem zapalic a tu okazalo sie ze akumulator jest wyczerpany do zera
Na początek może zrób porządek z tą kostką, zanim zaczniesz wymieniać wszystko dookoła.WujekSamoDobro pisze:Dodam np ze mam tez troszke rozwalona stacyjke
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W niektórych autach jak się szybko wyłączy i włączy zapłon to za drugim razem sterownik nie włącza pompy paliwa.WujekSamoDobro pisze:Wylaczam zapłon , właczam go drugi raz a tu zonk nie słysze pompki paliwa i auto kreci i nie chce zapalic.
Zdejmij wężyk powrotu paliwa z listwy paliwowej i zobacz czy będzie leciało paliwo gdy pompka paliwa pracuje. Jeśli pompa jest na zdechu to prawie nic nie pocieknie. W razie jakby była dobra załóż wężyk i łap paliwo do butelki.
- WujekSamoDobro
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2010, 11:13
IC69 ale o którą kostke Ci chodzi? Stacyjki? Jak tak to jak sie do niej dostac? Wymieniać ? Wystarczy odkrecic oslone pod kierownica?
Spróbuje tam fuknąć kontaktem moze cos pomoze.
Na moje nieszczescie jest dzisiaj strasznie wilgotno a moja niunia nie lubi takiej pogody, cale zycie we wloszech sobie jezdzila :-|
Do tego wszystkiego mam 3/4 baku wiec jak przyjdzie wyciagac pompke to po lokiec w benzynie ehhh.
Ide coś działać , dam znać.
aldi wezyka nie bede zdejmowal bo pompke bylo slychac jak sie zalaczala przy zaplonie. Teraz jest cisza , tylko jakis przekaznik z przodu jak zwykle pyknie raz , niewiem od czego to ale zawsze tak bylo...
EDIT:
Wróciłem
Wszedlem do auta wlaczylem zapłon a tu miły dzwiek pompy z tylu sie odezwał.
Mysle zapale go na raz. I ku mojemu zdziwieniu zapalil na dyg , nawet autem nie zatrzeslo jak to zwykle bywalo gdy palilem na raz.
No i co teraz?
Ja stawiałbym na kostke przy stacyjce. moze cos zaśniedziało.
Czym to wszystko reanimowac. Mam taki spray kontakt ktory juz nie raz mi uratowal dupsko w tym aucie.
Ostatnimi czasy to znaczy jakies 10 miesiecy temu przestaly mi dzialac elektryczne szyby , pozniej wycieraczka tylnia , a nastepnie ustawianie lusterek , nie mowiac juz o tym ze mialem takze problem z pajakiem (wlacznikiem swiatel mijania) przy kierownicy i ze zlymi wskazaniami temperatury oraz paliwa .
Tak czy owak prawie wszystkie mankamenty tego autka mnie dotknely
Do pajaka psiknalem tym sprayem i jak reka odjal dziala juz rok , to samo do wlacznikow szyb oraz lusterek.
Teraz pewno czeka mnie reanimacja stacyjki . Eh ta moja kochana audi , za miłość trzeba płacić
Musze jeszcze jechac sprawdzic cisnienie na cylindrach bo ma orkiestre przy schodzeniu z obrotow tak przy 1500 obr. ale to juz inny temat.
Nie wiem co mam teraz zrobic . pewno jak pojade do mechanika to poprosze zeby mi zagladnal do tej stacyjki.
Jak coś to dam znac.
Jakby ktos mial jeszcze jakies dobre rady dla wujka to prosze smialo
Spróbuje tam fuknąć kontaktem moze cos pomoze.
Na moje nieszczescie jest dzisiaj strasznie wilgotno a moja niunia nie lubi takiej pogody, cale zycie we wloszech sobie jezdzila :-|
Do tego wszystkiego mam 3/4 baku wiec jak przyjdzie wyciagac pompke to po lokiec w benzynie ehhh.
Ide coś działać , dam znać.
aldi wezyka nie bede zdejmowal bo pompke bylo slychac jak sie zalaczala przy zaplonie. Teraz jest cisza , tylko jakis przekaznik z przodu jak zwykle pyknie raz , niewiem od czego to ale zawsze tak bylo...
EDIT:
Wróciłem
Wszedlem do auta wlaczylem zapłon a tu miły dzwiek pompy z tylu sie odezwał.
Mysle zapale go na raz. I ku mojemu zdziwieniu zapalil na dyg , nawet autem nie zatrzeslo jak to zwykle bywalo gdy palilem na raz.
No i co teraz?
Ja stawiałbym na kostke przy stacyjce. moze cos zaśniedziało.
Czym to wszystko reanimowac. Mam taki spray kontakt ktory juz nie raz mi uratowal dupsko w tym aucie.
Ostatnimi czasy to znaczy jakies 10 miesiecy temu przestaly mi dzialac elektryczne szyby , pozniej wycieraczka tylnia , a nastepnie ustawianie lusterek , nie mowiac juz o tym ze mialem takze problem z pajakiem (wlacznikiem swiatel mijania) przy kierownicy i ze zlymi wskazaniami temperatury oraz paliwa .
Tak czy owak prawie wszystkie mankamenty tego autka mnie dotknely
Do pajaka psiknalem tym sprayem i jak reka odjal dziala juz rok , to samo do wlacznikow szyb oraz lusterek.
Teraz pewno czeka mnie reanimacja stacyjki . Eh ta moja kochana audi , za miłość trzeba płacić
Musze jeszcze jechac sprawdzic cisnienie na cylindrach bo ma orkiestre przy schodzeniu z obrotow tak przy 1500 obr. ale to juz inny temat.
Nie wiem co mam teraz zrobic . pewno jak pojade do mechanika to poprosze zeby mi zagladnal do tej stacyjki.
Jak coś to dam znac.
Jakby ktos mial jeszcze jakies dobre rady dla wujka to prosze smialo
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Tu masz wszystko, Patryk https://audi80.pl/b3-b4-kostka-stacy ... t27544.htmWujekSamoDobro pisze:o którą kostke Ci chodzi? Stacyjki? Jak tak to jak sie do niej dostac?
mogę tobie powiedzieć że miałem podobną sytuacje z tym że mi mechanik podobno wymienił pompę skasował 350zł a na drugi dzień po powrocie do domu miałem to samo rozrusznik kręcił jak głupi i nic. na szczęście było to wieczorem i odrazu zauważyłem jak iskra wylatuje z pod kopułki. wymieniłem kopułkę i ok.pieniędzy już nie odzyskałem i od tamtego czasu staram się radzić samemu
- WujekSamoDobro
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2010, 11:13
kaziu1977 ale u mnie nie bylo slychac wogle czy sie pompka zalacza po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu.
Pewno jutro rozbiore stacyjke i zobacze co tam sie dzieje. Narazie dziękuje Panowie za pomoc
Jakby coś komuś jeszcze przyszło do głowy to śmiało piszcie
[ Dodano: 2011-12-15, 13:56 ]
Już nie mam cierpliwości. Jade kupić nową pompkę. Sprawdziłem i prąd dochodzi do kostki przy pompce więc no chyba pompka.
Za godzinke wyruszam kupić.
Jak ktoś może jeszcze pomóc to prosze.
Mam pytanie który dokladnie to przekaźnik do pompki jest i gdfzie sie znajduje? Bo chciałbym wiedzieć na 100 % czy dobrze patrzyłem
ZCo do tego jak sprawdzalem prad to poprostu wypialem kostke z gniazda pompki , wpialem dwa kabelki i zapialem do zarowki. wlaczylem zaplon i żarówka zapaliła sie i zgasła.
No i moje pytanie jest nastepujace czy to tak ma byc bo na zdrowy rozum to powinno dac cisnienie i wtedy wylaczyc pompke a przeciez nei daje zadnego cisnienia bo pompka jest odlaczona
Jak to jest dokładnie?
Pewno jutro rozbiore stacyjke i zobacze co tam sie dzieje. Narazie dziękuje Panowie za pomoc
Jakby coś komuś jeszcze przyszło do głowy to śmiało piszcie
[ Dodano: 2011-12-15, 13:56 ]
Już nie mam cierpliwości. Jade kupić nową pompkę. Sprawdziłem i prąd dochodzi do kostki przy pompce więc no chyba pompka.
Za godzinke wyruszam kupić.
Jak ktoś może jeszcze pomóc to prosze.
Mam pytanie który dokladnie to przekaźnik do pompki jest i gdfzie sie znajduje? Bo chciałbym wiedzieć na 100 % czy dobrze patrzyłem
ZCo do tego jak sprawdzalem prad to poprostu wypialem kostke z gniazda pompki , wpialem dwa kabelki i zapialem do zarowki. wlaczylem zaplon i żarówka zapaliła sie i zgasła.
No i moje pytanie jest nastepujace czy to tak ma byc bo na zdrowy rozum to powinno dac cisnienie i wtedy wylaczyc pompke a przeciez nei daje zadnego cisnienia bo pompka jest odlaczona
Jak to jest dokładnie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Rozpiska przekaźników: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 1e1ca7a75b
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Tak, tak to działa. Po włączeniu zapłonu, pompa nabija ciśnienie w układzie i się wyłącza. Uruchamia się ponownie podczas kręcenia rozrusznikiem i pracuje już nie przerwanie, aż do wyłączenia silnika.WujekSamoDobro pisze:No i moje pytanie jest nastepujace czy to tak ma byc bo na zdrowy rozum to powinno dac cisnienie i wtedy wylaczyc pompke a przeciez nei daje zadnego cisnienia bo pompka jest odlaczona
- WujekSamoDobro
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2010, 11:13
No i stalo sie. Kupilem nowa pompe bo juz sil nie mialem do tego. Za oryg. sprzedawca krzyknal mi 500 zl wiec kupilem zamiennik za 135zl i dolozylem do niej sitko z tamtej starej oryginalnej bo w tej nowej sitko bylo grubsze i wiecej paprochow by sie dostalo do pompki. Zlalem paliwo do banki 50L . Podczas zlewania drugim wezykiem wdmuchiwalem powietrze do baku by wybrac jak najwiecej syfu z baku. Później wlałem paliwo z powrotem .
Zobaczymy czy objawy ustaną. Narazie jest ok
Dam znać jeśli by się coś zmieniło .
Dziękuję za pomoc wszystkim udzielającym się w temacie. Pozdrawiam
Zeby nei zakladac nowego tematu to spytam tylko jakie świece polecacie do takiego silnika jak ja mam z gazem????? No i co ile powinno się je wymienić???
Zobaczymy czy objawy ustaną. Narazie jest ok
Dam znać jeśli by się coś zmieniło .
Dziękuję za pomoc wszystkim udzielającym się w temacie. Pozdrawiam
Zeby nei zakladac nowego tematu to spytam tylko jakie świece polecacie do takiego silnika jak ja mam z gazem????? No i co ile powinno się je wymienić???
- WujekSamoDobro
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2010, 11:13