[B4 ABT+LPG] Wymiana "szklanek" - jakiej firmy kup
Jeśli po 9,5 na każdym to jest OKrejdzik pisze:Ciśnienie sprężania jest po 9,5 bara na każdym cylindrze... co tu działać... Rozbierać głowicę tylko z tego powodu ?..
stan normalny to 9-12 bar
minimum to 7 bar
dane z Autodaty
Czasami zmiana oleju pomaga, jak pisałem wcześniej nie ufam olejom GM
Wydatek nie jest duży a może się okazać, że właśnie to wina oleju i/lub filtra (zaworka zwrotnego wewnątrz filtra)
Na pewno mniejszy wydatek niż ściąganie głowicy ...
9-12 bar jest chyba dla ABK,
dla ABT jest trochę mniejszy stopień więc stawiałbym że może koło 11 bar było fabrycznie.
W każdym bądź razie...Zaworek zwrotny oleju jest w filtrze ? Nie ma żadnego mechanicznego w podstawie filtra ? Możliwe jest że olej po dłuższym postoju wraca na dół silnika. Filtr filtrona był zakładany z miesiąc temu...
Mobil jest dla mnie smołą...
Może spróbuję totala.
dla ABT jest trochę mniejszy stopień więc stawiałbym że może koło 11 bar było fabrycznie.
W każdym bądź razie...Zaworek zwrotny oleju jest w filtrze ? Nie ma żadnego mechanicznego w podstawie filtra ? Możliwe jest że olej po dłuższym postoju wraca na dół silnika. Filtr filtrona był zakładany z miesiąc temu...
Mobil jest dla mnie smołą...
Może spróbuję totala.
Hej mam pytanie czy silnik ABT posiada pompę Vacuum??. Pytam ponieważ sam miałem podobny problem w moim NG, sam regenerowałem głowicę,powymieniałem wszytko,a po odpaleniu dalej klekotało,okazało się że winowajcą klekotu był popychacz pompy vacuum. Proponuję dokładnie osłuchać silnik, i zlokalizować skąd dochodzi dźwięk.
Najlepszy do tego celu byłby stetoskop, ale zakładam że nie masz do niego dostępu, więc polecam ci mój sposób: ja do tego celu użyłem leszczynowego patyka (może być jakikolwiek) jeden koniec oszlifowałem na gładko, sposób użycia:jeden koniec patyka opieramy w wybranym miejscu na silniku do drugiego końca przysuwamy ucho i słuchamy.
Najlepszy do tego celu byłby stetoskop, ale zakładam że nie masz do niego dostępu, więc polecam ci mój sposób: ja do tego celu użyłem leszczynowego patyka (może być jakikolwiek) jeden koniec oszlifowałem na gładko, sposób użycia:jeden koniec patyka opieramy w wybranym miejscu na silniku do drugiego końca przysuwamy ucho i słuchamy.
Nie ma pompy podciśnienia.
Jestem sprzedawcą w sklepie z częściami samochodowymi a obok mam warsztat, silnik osłuchany stetoskopem. Na zimnym grają wszystkie szklanki ok 5 s, w następnych sekundach liczba stukających szklanek maleje i tak po 20s aż do 30s słychać już tylko jedną - od 4-go cylindra- po czym cisza.
Oczywiście proszę nie traktować tych sekund dosłownie bo ze stoperem przy tym nie stoję.
Gdzieś czytałem o zaworku w podstawie filtra, może sprężynka jest już uszkodzona i dlatego olej wraca do filtra. Chociaż gdy zgaszę silnik i wrócę za godzinę to jest ok. Tylko po dluższym postoju boli mnie serce...Tak jakbym mu krzywdę robił.
Jestem sprzedawcą w sklepie z częściami samochodowymi a obok mam warsztat, silnik osłuchany stetoskopem. Na zimnym grają wszystkie szklanki ok 5 s, w następnych sekundach liczba stukających szklanek maleje i tak po 20s aż do 30s słychać już tylko jedną - od 4-go cylindra- po czym cisza.
Oczywiście proszę nie traktować tych sekund dosłownie bo ze stoperem przy tym nie stoję.
Gdzieś czytałem o zaworku w podstawie filtra, może sprężynka jest już uszkodzona i dlatego olej wraca do filtra. Chociaż gdy zgaszę silnik i wrócę za godzinę to jest ok. Tylko po dluższym postoju boli mnie serce...Tak jakbym mu krzywdę robił.
rejdzik,
[/img]
Dla ABK
Wymiana filtra na właściwy wtedy pomaga.
U ciebie jeśli chodzi masz Filtrona to prawidłowy typ filtra to OP 526
drumilehu,
Podciśnienie do wspomagania hamulców jest brane z kolektora ssącego.
Dla ABTrejdzik pisze:9-12 bar jest chyba dla ABK
[/img]
Dla ABK
Tak zaworek zwrotny jest wewnątrz filtra. Czasami jak niesprawny olej będzie obciekał do misy olejowej, Czasami też niewłaściwy typ filtra (zły typ lub uszkodzenie) powoduje długie świecenie kontrolki oleju po wymianie oleju.rejdzik pisze:Zaworek zwrotny oleju jest w filtrze ? Nie ma żadnego mechanicznego w podstawie filtra ? Możliwe jest że olej po dłuższym postoju wraca na dół silnika. Filtr filtrona był zakładany z miesiąc temu...
Wymiana filtra na właściwy wtedy pomaga.
U ciebie jeśli chodzi masz Filtrona to prawidłowy typ filtra to OP 526
drumilehu,
W ABT nie ma Vacum pompy.drumilehu pisze:Hej mam pytanie czy silnik ABT posiada pompę Vacuum??. Pytam ponieważ sam miałem podobny problem w moim NG, sam regenerowałem głowicę,powymieniałem wszytko,a po odpaleniu dalej klekotało,okazało się że winowajcą klekotu był popychacz pompy vacuum
Podciśnienie do wspomagania hamulców jest brane z kolektora ssącego.