Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT+LPG] Wymiana "szklanek" - jakiej firmy kup

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 15 gru 2011, 17:06

Ciśnienie sprężania jest po 9,5 bara na każdym cylindrze... co tu działać... Rozbierać głowicę tylko z tego powodu ?.. <buu>

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 16 gru 2011, 00:30

rejdzik pisze:Ciśnienie sprężania jest po 9,5 bara na każdym cylindrze... co tu działać... Rozbierać głowicę tylko z tego powodu ?..
Jeśli po 9,5 na każdym to jest OK

stan normalny to 9-12 bar
minimum to 7 bar
dane z Autodaty

Czasami zmiana oleju pomaga, jak pisałem wcześniej nie ufam olejom GM
Wydatek nie jest duży a może się okazać, że właśnie to wina oleju i/lub filtra (zaworka zwrotnego wewnątrz filtra)
Na pewno mniejszy wydatek niż ściąganie głowicy ...

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 16 gru 2011, 08:23

9-12 bar jest chyba dla ABK,
dla ABT jest trochę mniejszy stopień więc stawiałbym że może koło 11 bar było fabrycznie.
W każdym bądź razie...Zaworek zwrotny oleju jest w filtrze ? Nie ma żadnego mechanicznego w podstawie filtra ? Możliwe jest że olej po dłuższym postoju wraca na dół silnika. Filtr filtrona był zakładany z miesiąc temu...


Mobil jest dla mnie smołą...
Może spróbuję totala.

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 16 gru 2011, 08:56

Hej mam pytanie czy silnik ABT posiada pompę Vacuum??. Pytam ponieważ sam miałem podobny problem w moim NG, sam regenerowałem głowicę,powymieniałem wszytko,a po odpaleniu dalej klekotało,okazało się że winowajcą klekotu był popychacz pompy vacuum. Proponuję dokładnie osłuchać silnik, i zlokalizować skąd dochodzi dźwięk.
Najlepszy do tego celu byłby stetoskop, ale zakładam że nie masz do niego dostępu, więc polecam ci mój sposób: ja do tego celu użyłem leszczynowego patyka (może być jakikolwiek) jeden koniec oszlifowałem na gładko, sposób użycia:jeden koniec patyka opieramy w wybranym miejscu na silniku do drugiego końca przysuwamy ucho i słuchamy.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 16 gru 2011, 10:31

Nie ma pompy podciśnienia.

Jestem sprzedawcą w sklepie z częściami samochodowymi a obok mam warsztat, silnik osłuchany stetoskopem. Na zimnym grają wszystkie szklanki ok 5 s, w następnych sekundach liczba stukających szklanek maleje i tak po 20s aż do 30s słychać już tylko jedną - od 4-go cylindra- po czym cisza.
Oczywiście proszę nie traktować tych sekund dosłownie bo ze stoperem przy tym nie stoję.

Gdzieś czytałem o zaworku w podstawie filtra, może sprężynka jest już uszkodzona i dlatego olej wraca do filtra. Chociaż gdy zgaszę silnik i wrócę za godzinę to jest ok. Tylko po dluższym postoju boli mnie serce...Tak jakbym mu krzywdę robił.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 16 gru 2011, 10:34

rejdzik,
rejdzik pisze:9-12 bar jest chyba dla ABK
Dla ABT
Obrazek[/img]

Dla ABK
Obrazek
rejdzik pisze:Zaworek zwrotny oleju jest w filtrze ? Nie ma żadnego mechanicznego w podstawie filtra ? Możliwe jest że olej po dłuższym postoju wraca na dół silnika. Filtr filtrona był zakładany z miesiąc temu...
Tak zaworek zwrotny jest wewnątrz filtra. Czasami jak niesprawny olej będzie obciekał do misy olejowej, Czasami też niewłaściwy typ filtra (zły typ lub uszkodzenie) powoduje długie świecenie kontrolki oleju po wymianie oleju.
Wymiana filtra na właściwy wtedy pomaga.
U ciebie jeśli chodzi masz Filtrona to prawidłowy typ filtra to OP 526

drumilehu,
drumilehu pisze:Hej mam pytanie czy silnik ABT posiada pompę Vacuum??. Pytam ponieważ sam miałem podobny problem w moim NG, sam regenerowałem głowicę,powymieniałem wszytko,a po odpaleniu dalej klekotało,okazało się że winowajcą klekotu był popychacz pompy vacuum
W ABT nie ma Vacum pompy.
Podciśnienie do wspomagania hamulców jest brane z kolektora ssącego.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 17 sty 2012, 09:00

Olej zmieniony na Total 10w40 quartz 7000. Tylko delikatna poprawa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl