[ABK + LPG] smród z nawiewów tak jakby z komory silnika
[ABK + LPG] smród z nawiewów tak jakby z komory silnika
Witajcie, mam problem na właczonym silniku, na postoju przy właczonym nawiewie leci do środka jakieś śmierdzące powietrze tak jaby mieszanka spalin z jakims płynem nie wiem. W czasie jazdy jest okej, czy ktoś miał coś takiego u siebie.
Nadmienie to ze moja 80 była bez filtra jak ją kupiłem samą siatke miała. Dokupiłem obudowe filtra i filtr z kratką myślalem ze to pomoże a jednak nie....pomożecie?
pozdrawiam
Nadmienie to ze moja 80 była bez filtra jak ją kupiłem samą siatke miała. Dokupiłem obudowe filtra i filtr z kratką myślalem ze to pomoże a jednak nie....pomożecie?
pozdrawiam
Witam nie mam zdjęcia żeby ci pokazać jak to wygląda ale wydaje mi się że cieknie ci kruciec, jest on usadowiony z tyłu silnika poniżej pokrywy zaworów idzie w nim płyn chłodniczy, miałem taką samą sytuację z tym samym silnikiem najgorsze było to że zaczynał ciec dopiero jak woda się nagrzała bo był tylko lekko pęknięty a cały smród walił do auta przez nawiew bo kapało no zagrzany wydech, tak więc znajdź go rozgrzej silnik i sprawdź czy nie cieknie pozdro. :mrgreen:
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No ja też miałem pęknięty ten plastikowy króciec głowicy i był zapach płynu w środkuDarek.K pisze:Witam nie mam zdjęcia żeby ci pokazać jak to wygląda ale wydaje mi się że cieknie ci kruciec, jest on usadowiony z tyłu silnika poniżej pokrywy zaworów idzie w nim płyn chłodniczy, miałem taką samą sytuację z tym samym silnikiem najgorsze było to że zaczynał ciec dopiero jak woda się nagrzała bo był tylko lekko pęknięty a cały smród walił do auta przez nawiew bo kapało no zagrzany wydech, tak więc znajdź go rozgrzej silnik i sprawdź czy nie cieknie pozdro. :mrgreen:
Gdyby tak było to silnik by chodził jak traktor i byłby bardzo głośny (przerabiane w praktyce).Wino pisze:Możesz też mieć nieszczelną uszczelkę przy kolektorze wydechowym i wtedy właśnie na postoju spaliny będą trafiały do środka przez nawiewy bo gdy auto jedzie to są one wywiewane.
Ja powiem tylko tak..... nie wiem czy to będzie pocieszające
Przed remontem mojego silnika śmierdziało mi w kabinie na każdych światłach.
Po remoncie silnika jest wszystko ok i nie ma tego zapachu w środku. Tylko dodam, że oprócz większości wymienionych uszczelnień silnika, zostały także wymienione wszystkie króćce wodne głowicy.
Jeśli jest to typowy zapach spalin; to ja bym sprawdził:
czy silnik nie chodzi głośniej;
czy po przegazowaniu przepustnicą (czyli od trony komory silnika nie nogą :mrgreen: ) pojawiają się w otoczeniu kolektora wyczuwalne spaliny;
no i ewentualna wymiana uszczelki rury wydechowej, co jak na moje oko jest jak najbardziej prawdopodobne.
Musze przyznać ze Darek miał rację, po rozgrzaniu wody leci z króćca z tyłu silnika. Zauważyłem ze po rozgrzaniu płynu leci po bloku na dół w strone wydechu i paruje.. <ok> także musze udać sie gdzieś na szrot bądz do sklepu kupić lepiejnowy :mrgreen: normalnie ciesze sie jak dzieciak ze udało sie zlokalizować to miejsce i samemu próbować wymienić:) :->
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/188 ... dc621.html
chyba że coś jeszcze bedzie do wymiany ?? okraże sie później..
@Jarewa : na logikę właśnie tak powinno byś to szczelne, ale moj egzemplarz był powypadkowy i cóż ....jakoś to tam leci do kabiny mimo to że uszczelka odgradzająca komore silnika od wnęki filtra powietrza jest na miejscu. U mnie jest maska lekko posniesiona i wystaje lekko ponad błotniki, próbowałem to regulować ale nie wiem jak ją opuścic niżej,
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/188 ... dc621.html
chyba że coś jeszcze bedzie do wymiany ?? okraże sie później..
@Jarewa : na logikę właśnie tak powinno byś to szczelne, ale moj egzemplarz był powypadkowy i cóż ....jakoś to tam leci do kabiny mimo to że uszczelka odgradzająca komore silnika od wnęki filtra powietrza jest na miejscu. U mnie jest maska lekko posniesiona i wystaje lekko ponad błotniki, próbowałem to regulować ale nie wiem jak ją opuścic niżej,
przedmuchalo uszczelki na kolektorze lub kolektor jest pekniety u mnie smród był spalin byl przy porannym uruchomieniu auta
mozliwe tez urwane szpilki o ktorych nie wiesz nawet
ja u siebie jak zobaczylem pekniety kolektor szybko zabralem sie za szukanie drugiego co nie bylo latwe po jakims czasie jak zakupilme caly kolektor okazalo sie ze 2 szpilek nie ma urwaly sie i byl dodatkowo przedmuch na 2 uszczelkach
mozliwe tez urwane szpilki o ktorych nie wiesz nawet
ja u siebie jak zobaczylem pekniety kolektor szybko zabralem sie za szukanie drugiego co nie bylo latwe po jakims czasie jak zakupilme caly kolektor okazalo sie ze 2 szpilek nie ma urwaly sie i byl dodatkowo przedmuch na 2 uszczelkach
szczerze powiem że nie opłaca się takich rzeczy brać ze szrotu lepiej kup nowy jak się nie mylę to kosztował jakieś 20 zł. więc gra nie warta świeczki :mrgreen: spoko że udało się zlokalizować awarię, bezproblemowego użytkowania życzę pozdro.Glaca26 pisze: także musze udać sie gdzieś na szrot bądz do sklepu kupić lepiej nowy :mrgreen:,