Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Analiza Spalin ,Pomocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

[ABK] Analiza Spalin ,Pomocy

Post autor: jabko_nb » 17 gru 2011, 14:27

Witam MAM ogromny problem ze spalinami z moim aucie , dziś bylem na przeglądzie i aż się sam przestraszyłem tego co zobaczyłem oto wyniki na wolnych obrotach z analizy spalin :
PB
CO 9,72 ( pierwszy pomiar brak skali )
CO2 6,0% '
HC 591 ppm
O2 3,51 %
NO 0 ppm
RPM 0
temp. 8*C
Lambda 1,053
CO cor . 3,97%

LPG
CO 3,25%
CO2 9,0%
HC 383 ppm
O2 3,44 %
NO 0 ppm
RPM 0
temp. 8*C
Lambda 0,818
CO cor. 9,72 %

Panowie nie wiem gdzie szukać problemu ale jak dla mnie to jest masakra . z tego co tu widze to jest spory pobor oleju (nie czuć żeby się spalał a ubytków nie mam , bo kontroluje to dosyć dokładnie raz na 2 tygodnie lub raz na miesiąc ) . Na pewno jest MOCNO za duza ilość CO zarówno na PB jak i na LPG . Pozostałe wartości mogą prze to świrować . Po podłączeniu VAGA 2 razy wyskoczył mi błąd Lambdy ( 1 raz ) i grzanie lambdy (drugi raz ) po skasowaniu błędów nic nie urodziło się. Stało się to po tym jak odłączyłem aku wiec stwierdziłem ze komp nie nabrał odpowiednich wartości stad tez wskazał na VAG - u błąd samego komputera silnika .Dodam ze nie mam katalizatora tylko strumienice , ale powinno być z tego co czytałem w normie bez kata

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 17 gru 2011, 14:45

Błąd sondy pojawia się w przypadku braku sygnału a jeśli sonda będzie "stała" w granicy 1V to błędów ECU nie będzie co nie znaczy że sonda jest OK.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 17 gru 2011, 15:37

martwi mnie tez trochę ten błąd kompa silnika o którym pisałem bo on sam możne psuć tez lambe bo o ile by to była wina grzałki lambdy tak jak mi vag pokazał to p[ol biedy ale z kompepm to juz gorzej jest

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 17 gru 2011, 15:51

Co do błędu ECU to przelutuj lub wymień przekaźnik nr. 30.Jest tylko w ABK i odpowiada za zasilanie ECU.Znajdziesz wiele o nim na forum.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 17 gru 2011, 18:57

kolega chyba nie doczytał ja nie pisałem o błędzie ECU (chyba ze to masz na mysli mowiac o kompie silnika) , tylko o błędach komputera silnika i lambdy nie rozumiem czemu tak piszesz skoro to nie ma związku ze sprawa , a na marginesie już był przelutowany

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 17 gru 2011, 21:18

"Komputer silnika" = ECU = Engine Control Unit.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 18 gru 2011, 00:01

a to przepraszamzawsze mi ecu sie z wtryskiem kojarzylo nie wiem czemu

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 18 gru 2011, 20:06

Dla naszych autek maksymalna granica CO to bodajże 3,5 więc coś stwarza problem. A jaki kolega ma gaz?? bo może tu jest problem??

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 11 sty 2012, 20:44

gaz sekwencja ale tu wyraźnie jest problem na PB , wymieniony został już przekaźnik nr 30 poprawa jest ale nie znaczna. możliwe ze przez problem z grzałka lambdy takie jaja by były.
sorki ze dopiero teraz odp trochę urodziło nowego kłopotu miałem dzwona lekkiego i zając się trzeba było tym wiec powracam do tematu

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 11 sty 2012, 23:59

a jak wygląda spalanie ?????

można by też zerknąć na przepływkę ja u siebie miałem podobne problemy a głównym winowajcą był brak masy na czujnikach i walnięta przepływka

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 16 sty 2012, 17:38

spalanie w miescie duze , co do przeplywki to klapka chodzi elegancko ,TPS reaguje prawidlowo , co masz na mysli brak masy na czujnikach

[ Dodano: 2012-01-16, 17:40 ]
zastanawiam sie teraz szczerze nad wymiana czujnika tem niebieskiego bo juz raz dawal po dupie , uzywka była zalozona moze trzeba kupic nowy

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 16 sty 2012, 23:03

musiał byś się ugadać z kimś na VAGa może pokazało by jakieś błędy mi po remoncie silnika mechanik nie podpiął masy a ona podobno jest masą większości czujników w tym modelu i wszystko działało źle no i oczywiście przepływka źle pracowała ale doszedł do tego dopiero kolega Jugo 007. Marek jest specem od tych silników może warto by było się z nim skontaktować ?? poniżej jest link do niego jeździ tam też kilku gości z Krakowa więc może ktoś ci dokładnie drogę podpowie albo podjedzie z tobą

https://audi80.pl/jugo007,u,13833.htm

a tutaj masz link o jego zasługach dla forumowiczów

https://audi80.pl/uslugaforumowicz-j ... t50673.htm

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 17 sty 2012, 11:04

kolege jugo 007 znam juz 2 razy bylem u niego raz mi pomogl ale znow sie problem ukazał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl