MK2 1.9TD by ARWAM
MK2 1.9TD by ARWAM
No to czas na moje autko prace są w toku także zdjęć bedzie w miarę możliwości przybywać.
Trochę danych:
Silnik AAZ
pompa wtrskowa 11mm
Turbo Garret T3
FMIC
Felgi BBS15"
A tu po założeniu nowych sprężyn:
Ale bez ekstremalnego kręcenia bo sprzęgło mówi dość:
[youtube][/youtube]
_________________
a tu mała przemiana w brzydkie kaczątko:
a to mój mały skarb:
nowa kierownica
i drugi skarb :rotfl: :
Chwilowo siedzi turbo T3 i pompa 11mm , a efekt jest taki tylko że z telefonem w dłoni kiepsko się operuje przyrządami;
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
w planach jeszcze jakaś długa skrzynia biegów od TDI i sprzęgło od VR6 i na tym koniec
potem już tylko kosmetyka ale mocy już mu nie będę dodawał jak osiągnę pułap 180-200 PS
No i nowe fotki po zmianie ogumienia i porządnym myciu:
tak rusza mój drugi golf z silnikem 1.6:
[youtube][/youtube]
poranny rozruch wgląda u mnie tak:
[youtube][/youtube]
a tak wygląda zadymienie:
[youtube][/youtube]
a to najnowszy zakup do mojego VWoziedłka:
wczoraj pobawiłem się ustawieniami LDA i dziś dzięki pomocy kolegi MICHAŚ_1977 założyłem impulsator.
a to taki mały efekt uboczny :goof: :
[youtube][/youtube]
w sobotę byłem na Ujazdówce; miła atmosfera i ciekawi ludzie się pojawili.
w sumie zabawa niezła choć może ciut za głośno przynajmniej jak dla mnie; szkoda tylko że tak wcześnie musiałem wyjechać
dzięki uprzejmości kolego KLERYK odbyła się przymiarka BRY a efekt właśnie widać:
a tutaj link do moich fotek Z Ujazdówki 2009':
http://arwam.fotosik.pl/zdjecia/1.html
P.S. muszę to kiedyś powtórzyć.
ponieważ w czasie upałów był odczuwalny spadek mocy postanowiłem się pobawić ciśnieniem wewnętrznym pompy wtryskowej oraz została zmieniona wkładka fitra powietrza; efekt jak na załączonym obrazku
[youtube][/youtube]
dzisiaj w między czasie dzięki uprzejmości i pomocy Kolegi Michaś_1977 który znalazł mi zbiorniczek od wspomagania i dzięki szczęściu i przypadkowi że po drodze zatrzymałem się na okolicznym szrocie znalazłem uchwyt do wyżej rzeczonego zbiorniczka.
Michał Jesteś WIELKI!!!!!!!!!!!!!! :bigok:
mały update
Dzięki uprzejmości kolegi AUREL'a miała miejsce taka przymiarka kółek.
myślę że nie są takie ostatnie
wczoraj do autka wleciała mocniejsza beleczka o Paska B4 i nowe hamulce .
bębny są tak małe że 13" felg na nie nie założę a 14" wchodzi na styk.
A taka skrzyneczka czeka na swoją kolej.
narazie muszę dorwać sprzęgło i przeguby wewnętrzne, oraz rozrusznik.
i naprawić wybierak bo na skutek jego awarii znikła jedynka i dwójka. co prawda mój silniczek i trójki by spokojnie ruszał ale sprzęgła szkoda :bajer:
a to jest moja ostatnia pamiątka po AAZ'cie. sprint robiony z kolegą na pokładzie i ponad połowie paliwa w zbiorniku:
[youtube][/youtube]
no i stało się silnik został sprzedany
jego miejsce zajmie 1Z który jest w tym momencie remontowany a to jest dmuchawka która będzie nowe serce w tlen zaopatrywać
troszkę mała ale myślę że będzie lepiej niż na osprzęcie seryjnym niż 1Z:
nosi symbol GTB1756VB
a tutaj pare fotek z wnętrza silnika:
to moja głowica jak nowa
tu blok z już nową uszczelką pod głowicę i nowymi pierścieniami:
a tutaj nowe panewki korbowe zdobyte dzięki pomocy kolegi Michaś-1977 bo u mnie na miejscu to porażali cenami za nie :rotfl:
i już takie "luźniejsze graty do auta:
no i żeby nie było że po wyjęciu AAZ'a nic nie robię:
pierwsze klekoty już za mną, na razie na pompie 9mm ale to się nie długo zmieni :chytry:
[youtube][/youtube]
A tak w przybliżeniu będzie wyglądał jak go zamontuję w komorze silnika:
narazie jeszcze czekam na pompkę sprzęgła i jak złożę wysprzęgnik to mogę już wkładać silnik w nadwozie bo potem byłoby znacznie trudniej zainstalować wysprzęgnik
cały czas się cos przy aucie robi, jak tylko chwila czasu na to pozwala:
to jest efekt mojej dzisiejszej pracy.
pompa została wyczyszczona i i przebudowana, jej sercem jest teraz tłoko rozdzielacz o średnicy 11mm i w chwili wolnego czasu jeszcze zrobię TIMING i GOVmoda
no i powoli a do przodu prace sięposuwają.
ponieważ nie można u mnie w tym momencie dostć pedałów od corrado lub passata B3 to postanowiłem zrobić to tak żeby można było bardzo łatwo wrócić do ori wysprzęgnika na linkę.
linka napędza dźwignię a ta z kolei pompę hydrauliczną.
i dzisiaj kolejna porcja fotek z ciągu dalszego prac nad moim VWozidełkiem :lol:
i pracy ciąg dalszy.
byłoby wszystko oki tylko niestety to sprzęgło mnie już nie lubi choć jeszcze nie wie co je czeka
przy odpowietrzaniu okazuje się że leje na potęgę.
a to jest mój najnowszy gadżecik który znacznie ułatwi ustawianie kąta wtrysku
a tak będzie silnik wyglądał w komnacie dla nie go przeznaczonej :goof:
a tak będzie wyglądać moja stara nowa pompa :lol:
Ponieważ silnik nie chciał się wkręcać na obroty postanowiłem się troszkę pobawić w pompie.
ta pompa nie ma TIMINGU jesli ktoś jest ciekaw.
.
cała sztuka to zgrać ciśnienie wewnętrzne w pompie i ustawić kąt początku tłoczenia.
bez żadnych przyrządów tylko oczy uszy i nos
co prawda wskazówka nie nadąża za faktycznymi obrotami pokazanymi na Cyfrowym obrotomierzu ale i tak już nie jest źle więc może ten silnik zagości u mnie na dłużej
a to mały efekt uboczny
[youtube][/youtube]
a taki to stwór się toczył przez kilka dni po mojej okolicy
a to fotka dla niedowiarków że przy 1500RPM na K03 może powstać wcale niemały SURGE LINE.
a tu flansza pod GTB1756VK która jednak nie będzie gościnnie występować na tym silniku ze względu na zbyt małą ilość miejsca między samą turbiną a przednią grodzią;
zostanie ona zastąpiona również Garrettem ale już modelem GT2052V
to się zmieści napewno bo już taką turbinę miałem w AAZ który jest bardzo podobny do tego silnika.
To jest moja przyszła nowa kierownica .
narazie czeka na nowy wieloklin bo kiera jest na szeroki a a w aucie mam wąski;
a tak jedzie teraz mój golfik
[youtube][/youtube]
A to jest już moja nowa kierownica po zamontowaniu :
jako że ostatni filmik nie grzyszył jakością to nakręciłem kolejne dwa
to próba ruszenia z dwójki ale za pierwszym razem omyłkowo było z czwórki
[youtube][/youtube]
a tu już normalny sprint do 100km/h i dać ewidętny brak paliwa.
[youtube][/youtube]
jako że pompą wtryskowa zaczęła się pocić rozbrałem ją i przyspieszacz całkowicie usunąłem .
oraz założyłem przerobioną dźwignię dozownika, która pozwoli w pełniejszej mierze wykorzystać wydajność pompy:
dzięki jej zastosowaniu silnik błyskawicznie reaguje na dotknięcie pedału gazu i zaczyna dośc przyjemnie sobie poczynać na drodze.
zobaczymy jeszcze jak się skończy stroić pompę co się będzie działo.
w pompie jest między innymi zrobiony TIMING już jako że TDI nie chce się kręcić w górnych obrotach.
A tutaj są takie efekty przerobienia pompy choć jeszcze wymaga dopieszczenia zestrojenie pompy as dokładnie to kąt początku tłoczenia i dynamiczny kąt wtrysku:
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
i kolejne prace w toku
auto zostało częściowo rozebrane, do zrobienia jest instalacja dogrzewania płynu chłodniczego bo silnik bardzo wolno się nagrzewa, IC od sprintera do zamontowania częściowo już zrobione,i sprzęgło choć nie wiem czy to ruszać bo nie wiem czy nie lepiej od razu się szykować pod skrzynię sześciobiegową.
no i jako że nie mam co robić to zamieszczam filmik który pokazuje jak jest różnica między gaszeniem silnika poprzez odcięcie paliwa oraz drugie zatrzymanie z zamknięciem odpływu powietrza do silnika.
[youtube][/youtube]
i kolejna porcja fotek tym razem trochę lepszej jakości.
a tu kolejna porcja fotek:
a tu mam na przyszłość miejsce na drugi manometr i jest już czujnik temp powietrza dolotowego zamontowany narazie przed IC a będzie również za IC więc będę wiedział o ile mi schładza
a tu już pozwoliłem sobie na parę zdjęć które pokazują różnicę w wielkości między ori IC z MK2 a IC sprintera.
wbrew pozorom IC z MK2 wcale nie jest malutkie tylko przydałoby siępoprawić drugi boczek naprzeciwko tego z króćcami i myślę że nie zamulałoby tak silnika na wysokich obrotach.
i jak się podoba?
zostało dorobić mocowania IC i dołożyć parę opasek
pytanie za 100pkt:
co to jest i co tu jest nie tak?
a nie dawno w przypływie bezsenności zamontowałem taką oto miękką pokrywę schowka:
.
a w ten sposób rozwiązałem doprowadzenie powietrza do turbiny:
w miarę postępujących prac będą dalsze foto-relacje
no i jako że pracy było sporo czas ocenić efekty , oto one tylko operowane gazem tak żeby sprzęgło się bardzo nie sprzeciwiało
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
a tu jeszcze mała przymiarka dystansów o grubości 15mm komplecik na auto.
w związku z wymianą zawieszenia zmieniłem zestaw sprężyn i przednie amortyzatory
tu jeszcze na zimowym setupie ale już z letnimi kółkami
a tu już na letnim setupie :chytry:
przednie amortyzatory jak i komplet czterech sprężyn zostały wyprodukowane przez KW natomiast tylne amortyzatory sa już produkcji Bilsteina.
po zmienia muszę powiedzieć że się kapitanie na tym zawieszenie jeździ szkoda tylko że tylne amortyzatory nie pasowały bo są od polo ale już nad tym pracuję :lol:
no i kolejna mała aktualizacja:
jako że człowiek się starzeje i coraz bardziej rozleniwia to zamiast za mechanikę wziąłem się za kosmetykę i między innymi poczyniłem takie zmiany, między innymi posadziłem wreszcie tył na amortyzatorach KW
a To mały prezencik od kolei Aurel'a :
Aurel Dzięki :bigok: :bigok: :pub: :pub:
tutaj trochę szczegółów z prac nad obecnym TD:
prace przy nowym silniku 1.9TD AAZ , i zawieszeniu B4 VR6- str. 89-95
a co się dzieje przy silniku? a no nic
była sobie korba zwykła:
a potem już się stała trochę mniej zwykła
a tu już "trochę mniej zwykły " tłok
tutaj wąłki pośrednie.
różnica pomiędzy 1Z a AAZ grubszy to TDI
a w przerwach na oczekiwanie na kolejne części układanki zrobiłem coś takiego:
a tu już odpowiednio poskładana K16:
a tak wygląda bezpośrednie porównanie K16 i T3
no to teraz tak: prace przy hamulcach dobiegają końca.
tak wygląda dorobiony adapter do zacisków który to odsuwa je na odpowiednią odległość. najlepiej jest je robić z blachy o grubości 11mm lub 12mm przy zastosowaniu jarzm z alfy 146. są niemal identyczne ale łatwiej jest je zaapliwkować
a tak wygląda sam zacisk na tarczy 280mm pochodzą AUDI A4 z silnikiem 1.6 grubość 13mm
a tak już z kołami 16"
spokojnie wejdą 15" a być może i nawet 14" ale na przednie raczej nic poniżej 15" to nie wejdzie.
cdn.
silnik już został przeszczepiony jak również i hamulce.
a to efekty wizualne po zmianie zawieszenia
silnik już został przeszczepiony jak również i hamulce.
a to efekty wizualne po zmianie zawieszenia
a to efekty uboczne ruchów pedałem gazu na baaaardzo skręconej dawce.
jeszcze 1.5 obrotu żeby zaczęło się lać ze śruby od dawki.
[youtube][/youtube]
a tutaj proste i nie sawdone sterowanie VNT, str-99
to jest pierwszy test sterowania z butem w podłodze ale z pompą jeszcze wogóle nie strojoną do nowej turbiny. i wtedy jeszcze była mała dawka
[youtube][/youtube]
nie ma żadnych cięgien dochodzących do turbiny tylko przewód z podciśnieniem.
tu jest bardzo uproszczony schemat sterowania turbiną VNT za pomocą podciśnienia. układ bardzo prosty i skuteczny oraz z tego co widzę odporny na zapiekanie sadzy na kierownicach str-101
nowe felgi:
:bajer
ostatnio borykam się z takim problemem jak jadę na trójce :
[youtube][/youtube]
myślę że dobrym panaceum na te bolączki będzie to:
takie sobie małe graty do audio:
a tutaj malutki głośniczek :jezor:
a to są moje a raczej moego golfa wypociny z dnia dzisiejszego...
http://imageshack.us/photo/my-images/35/snc01465.jpg/
Uploaded with ImageShack.us
[youtube][/youtube]
parę foto z Majóvwki 2012 w UŁĘŻU:
[youtube][/youtube]
mała przejażdżka
[youtube][/youtube]
Zakup Padła :panna:
pierwszym moim audi było 100 C4 avant 2.5TDI w automacie ale z racji tego że często jeżdżę w ruchu miejskim więc zacząłem się rozglądać za czymś nieco mniejszym na czas remontu golfa ale to inna historia.
100-tkę wziął tato a ja zakupiłem takie audi :
bez silnika i dość mocno zaniedbane.
oryginalnie był tam silnik 2.2 KV który jeden z poprzednich właścicieli zmienił ze względu na spalanie. potem przez jakiś czas jeździło z AAZ'em pod maską. po zamordowaniu AAZ'a auto stało blisko rok i po tym czasie trafiło do mnie .
silnik miałem już jakiś czas wcześniej więc decyzja była prosta będzie swap:
do tego auta trafi silnik 2.5TDI AAT z manualną pięciobiegową skrzynią biegów.
turbo jeszcze nie wiem jakie założę ale chyba skończy się na GT2052V z takim samym sterowaniem jak w golfie.
co do wnętrza to chciałbym przywrócić dawną świetnośc ale najpierw może najpierw sprawmy że to zacznie jeździć.
mile widziane będą sugestie co do tego dokupić szczególnie co do półosi bo tu się mocno zastanawiam od czego podebrać wewnętrzne przeguby.
ewentualnie bym prosił o foto z okolic tylnego końca głowicy z auta z silnikiem pięciocylindrowym
cdn...
dodatkowe graty do mojej qupy
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
a tutaj zaczynamy bebeszyc biorcę podzespołów i napędów
Pozdrawiam arwam, zapalony golfista
Trochę danych:
Silnik AAZ
pompa wtrskowa 11mm
Turbo Garret T3
FMIC
Felgi BBS15"
A tu po założeniu nowych sprężyn:
Ale bez ekstremalnego kręcenia bo sprzęgło mówi dość:
[youtube][/youtube]
_________________
a tu mała przemiana w brzydkie kaczątko:
a to mój mały skarb:
nowa kierownica
i drugi skarb :rotfl: :
Chwilowo siedzi turbo T3 i pompa 11mm , a efekt jest taki tylko że z telefonem w dłoni kiepsko się operuje przyrządami;
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
w planach jeszcze jakaś długa skrzynia biegów od TDI i sprzęgło od VR6 i na tym koniec
potem już tylko kosmetyka ale mocy już mu nie będę dodawał jak osiągnę pułap 180-200 PS
No i nowe fotki po zmianie ogumienia i porządnym myciu:
tak rusza mój drugi golf z silnikem 1.6:
[youtube][/youtube]
poranny rozruch wgląda u mnie tak:
[youtube][/youtube]
a tak wygląda zadymienie:
[youtube][/youtube]
a to najnowszy zakup do mojego VWoziedłka:
wczoraj pobawiłem się ustawieniami LDA i dziś dzięki pomocy kolegi MICHAŚ_1977 założyłem impulsator.
a to taki mały efekt uboczny :goof: :
[youtube][/youtube]
w sobotę byłem na Ujazdówce; miła atmosfera i ciekawi ludzie się pojawili.
w sumie zabawa niezła choć może ciut za głośno przynajmniej jak dla mnie; szkoda tylko że tak wcześnie musiałem wyjechać
dzięki uprzejmości kolego KLERYK odbyła się przymiarka BRY a efekt właśnie widać:
a tutaj link do moich fotek Z Ujazdówki 2009':
http://arwam.fotosik.pl/zdjecia/1.html
P.S. muszę to kiedyś powtórzyć.
ponieważ w czasie upałów był odczuwalny spadek mocy postanowiłem się pobawić ciśnieniem wewnętrznym pompy wtryskowej oraz została zmieniona wkładka fitra powietrza; efekt jak na załączonym obrazku
[youtube][/youtube]
dzisiaj w między czasie dzięki uprzejmości i pomocy Kolegi Michaś_1977 który znalazł mi zbiorniczek od wspomagania i dzięki szczęściu i przypadkowi że po drodze zatrzymałem się na okolicznym szrocie znalazłem uchwyt do wyżej rzeczonego zbiorniczka.
Michał Jesteś WIELKI!!!!!!!!!!!!!! :bigok:
mały update
Dzięki uprzejmości kolegi AUREL'a miała miejsce taka przymiarka kółek.
myślę że nie są takie ostatnie
wczoraj do autka wleciała mocniejsza beleczka o Paska B4 i nowe hamulce .
bębny są tak małe że 13" felg na nie nie założę a 14" wchodzi na styk.
A taka skrzyneczka czeka na swoją kolej.
narazie muszę dorwać sprzęgło i przeguby wewnętrzne, oraz rozrusznik.
i naprawić wybierak bo na skutek jego awarii znikła jedynka i dwójka. co prawda mój silniczek i trójki by spokojnie ruszał ale sprzęgła szkoda :bajer:
a to jest moja ostatnia pamiątka po AAZ'cie. sprint robiony z kolegą na pokładzie i ponad połowie paliwa w zbiorniku:
[youtube][/youtube]
no i stało się silnik został sprzedany
jego miejsce zajmie 1Z który jest w tym momencie remontowany a to jest dmuchawka która będzie nowe serce w tlen zaopatrywać
troszkę mała ale myślę że będzie lepiej niż na osprzęcie seryjnym niż 1Z:
nosi symbol GTB1756VB
a tutaj pare fotek z wnętrza silnika:
to moja głowica jak nowa
tu blok z już nową uszczelką pod głowicę i nowymi pierścieniami:
a tutaj nowe panewki korbowe zdobyte dzięki pomocy kolegi Michaś-1977 bo u mnie na miejscu to porażali cenami za nie :rotfl:
i już takie "luźniejsze graty do auta:
no i żeby nie było że po wyjęciu AAZ'a nic nie robię:
pierwsze klekoty już za mną, na razie na pompie 9mm ale to się nie długo zmieni :chytry:
[youtube][/youtube]
A tak w przybliżeniu będzie wyglądał jak go zamontuję w komorze silnika:
narazie jeszcze czekam na pompkę sprzęgła i jak złożę wysprzęgnik to mogę już wkładać silnik w nadwozie bo potem byłoby znacznie trudniej zainstalować wysprzęgnik
cały czas się cos przy aucie robi, jak tylko chwila czasu na to pozwala:
to jest efekt mojej dzisiejszej pracy.
pompa została wyczyszczona i i przebudowana, jej sercem jest teraz tłoko rozdzielacz o średnicy 11mm i w chwili wolnego czasu jeszcze zrobię TIMING i GOVmoda
no i powoli a do przodu prace sięposuwają.
ponieważ nie można u mnie w tym momencie dostć pedałów od corrado lub passata B3 to postanowiłem zrobić to tak żeby można było bardzo łatwo wrócić do ori wysprzęgnika na linkę.
linka napędza dźwignię a ta z kolei pompę hydrauliczną.
i dzisiaj kolejna porcja fotek z ciągu dalszego prac nad moim VWozidełkiem :lol:
i pracy ciąg dalszy.
byłoby wszystko oki tylko niestety to sprzęgło mnie już nie lubi choć jeszcze nie wie co je czeka
przy odpowietrzaniu okazuje się że leje na potęgę.
a to jest mój najnowszy gadżecik który znacznie ułatwi ustawianie kąta wtrysku
a tak będzie silnik wyglądał w komnacie dla nie go przeznaczonej :goof:
a tak będzie wyglądać moja stara nowa pompa :lol:
Ponieważ silnik nie chciał się wkręcać na obroty postanowiłem się troszkę pobawić w pompie.
ta pompa nie ma TIMINGU jesli ktoś jest ciekaw.
.
cała sztuka to zgrać ciśnienie wewnętrzne w pompie i ustawić kąt początku tłoczenia.
bez żadnych przyrządów tylko oczy uszy i nos
co prawda wskazówka nie nadąża za faktycznymi obrotami pokazanymi na Cyfrowym obrotomierzu ale i tak już nie jest źle więc może ten silnik zagości u mnie na dłużej
a to mały efekt uboczny
[youtube][/youtube]
a taki to stwór się toczył przez kilka dni po mojej okolicy
a to fotka dla niedowiarków że przy 1500RPM na K03 może powstać wcale niemały SURGE LINE.
a tu flansza pod GTB1756VK która jednak nie będzie gościnnie występować na tym silniku ze względu na zbyt małą ilość miejsca między samą turbiną a przednią grodzią;
zostanie ona zastąpiona również Garrettem ale już modelem GT2052V
to się zmieści napewno bo już taką turbinę miałem w AAZ który jest bardzo podobny do tego silnika.
To jest moja przyszła nowa kierownica .
narazie czeka na nowy wieloklin bo kiera jest na szeroki a a w aucie mam wąski;
a tak jedzie teraz mój golfik
[youtube][/youtube]
A to jest już moja nowa kierownica po zamontowaniu :
jako że ostatni filmik nie grzyszył jakością to nakręciłem kolejne dwa
to próba ruszenia z dwójki ale za pierwszym razem omyłkowo było z czwórki
[youtube][/youtube]
a tu już normalny sprint do 100km/h i dać ewidętny brak paliwa.
[youtube][/youtube]
jako że pompą wtryskowa zaczęła się pocić rozbrałem ją i przyspieszacz całkowicie usunąłem .
oraz założyłem przerobioną dźwignię dozownika, która pozwoli w pełniejszej mierze wykorzystać wydajność pompy:
dzięki jej zastosowaniu silnik błyskawicznie reaguje na dotknięcie pedału gazu i zaczyna dośc przyjemnie sobie poczynać na drodze.
zobaczymy jeszcze jak się skończy stroić pompę co się będzie działo.
w pompie jest między innymi zrobiony TIMING już jako że TDI nie chce się kręcić w górnych obrotach.
A tutaj są takie efekty przerobienia pompy choć jeszcze wymaga dopieszczenia zestrojenie pompy as dokładnie to kąt początku tłoczenia i dynamiczny kąt wtrysku:
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
i kolejne prace w toku
auto zostało częściowo rozebrane, do zrobienia jest instalacja dogrzewania płynu chłodniczego bo silnik bardzo wolno się nagrzewa, IC od sprintera do zamontowania częściowo już zrobione,i sprzęgło choć nie wiem czy to ruszać bo nie wiem czy nie lepiej od razu się szykować pod skrzynię sześciobiegową.
no i jako że nie mam co robić to zamieszczam filmik który pokazuje jak jest różnica między gaszeniem silnika poprzez odcięcie paliwa oraz drugie zatrzymanie z zamknięciem odpływu powietrza do silnika.
[youtube][/youtube]
i kolejna porcja fotek tym razem trochę lepszej jakości.
a tu kolejna porcja fotek:
a tu mam na przyszłość miejsce na drugi manometr i jest już czujnik temp powietrza dolotowego zamontowany narazie przed IC a będzie również za IC więc będę wiedział o ile mi schładza
a tu już pozwoliłem sobie na parę zdjęć które pokazują różnicę w wielkości między ori IC z MK2 a IC sprintera.
wbrew pozorom IC z MK2 wcale nie jest malutkie tylko przydałoby siępoprawić drugi boczek naprzeciwko tego z króćcami i myślę że nie zamulałoby tak silnika na wysokich obrotach.
i jak się podoba?
zostało dorobić mocowania IC i dołożyć parę opasek
pytanie za 100pkt:
co to jest i co tu jest nie tak?
a nie dawno w przypływie bezsenności zamontowałem taką oto miękką pokrywę schowka:
.
a w ten sposób rozwiązałem doprowadzenie powietrza do turbiny:
w miarę postępujących prac będą dalsze foto-relacje
no i jako że pracy było sporo czas ocenić efekty , oto one tylko operowane gazem tak żeby sprzęgło się bardzo nie sprzeciwiało
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
a tu jeszcze mała przymiarka dystansów o grubości 15mm komplecik na auto.
w związku z wymianą zawieszenia zmieniłem zestaw sprężyn i przednie amortyzatory
tu jeszcze na zimowym setupie ale już z letnimi kółkami
a tu już na letnim setupie :chytry:
przednie amortyzatory jak i komplet czterech sprężyn zostały wyprodukowane przez KW natomiast tylne amortyzatory sa już produkcji Bilsteina.
po zmienia muszę powiedzieć że się kapitanie na tym zawieszenie jeździ szkoda tylko że tylne amortyzatory nie pasowały bo są od polo ale już nad tym pracuję :lol:
no i kolejna mała aktualizacja:
jako że człowiek się starzeje i coraz bardziej rozleniwia to zamiast za mechanikę wziąłem się za kosmetykę i między innymi poczyniłem takie zmiany, między innymi posadziłem wreszcie tył na amortyzatorach KW
a To mały prezencik od kolei Aurel'a :
Aurel Dzięki :bigok: :bigok: :pub: :pub:
tutaj trochę szczegółów z prac nad obecnym TD:
prace przy nowym silniku 1.9TD AAZ , i zawieszeniu B4 VR6- str. 89-95
a co się dzieje przy silniku? a no nic
była sobie korba zwykła:
a potem już się stała trochę mniej zwykła
a tu już "trochę mniej zwykły " tłok
tutaj wąłki pośrednie.
różnica pomiędzy 1Z a AAZ grubszy to TDI
a w przerwach na oczekiwanie na kolejne części układanki zrobiłem coś takiego:
a tu już odpowiednio poskładana K16:
a tak wygląda bezpośrednie porównanie K16 i T3
no to teraz tak: prace przy hamulcach dobiegają końca.
tak wygląda dorobiony adapter do zacisków który to odsuwa je na odpowiednią odległość. najlepiej jest je robić z blachy o grubości 11mm lub 12mm przy zastosowaniu jarzm z alfy 146. są niemal identyczne ale łatwiej jest je zaapliwkować
a tak wygląda sam zacisk na tarczy 280mm pochodzą AUDI A4 z silnikiem 1.6 grubość 13mm
a tak już z kołami 16"
spokojnie wejdą 15" a być może i nawet 14" ale na przednie raczej nic poniżej 15" to nie wejdzie.
cdn.
silnik już został przeszczepiony jak również i hamulce.
a to efekty wizualne po zmianie zawieszenia
silnik już został przeszczepiony jak również i hamulce.
a to efekty wizualne po zmianie zawieszenia
a to efekty uboczne ruchów pedałem gazu na baaaardzo skręconej dawce.
jeszcze 1.5 obrotu żeby zaczęło się lać ze śruby od dawki.
[youtube][/youtube]
a tutaj proste i nie sawdone sterowanie VNT, str-99
to jest pierwszy test sterowania z butem w podłodze ale z pompą jeszcze wogóle nie strojoną do nowej turbiny. i wtedy jeszcze była mała dawka
[youtube][/youtube]
nie ma żadnych cięgien dochodzących do turbiny tylko przewód z podciśnieniem.
tu jest bardzo uproszczony schemat sterowania turbiną VNT za pomocą podciśnienia. układ bardzo prosty i skuteczny oraz z tego co widzę odporny na zapiekanie sadzy na kierownicach str-101
nowe felgi:
:bajer
ostatnio borykam się z takim problemem jak jadę na trójce :
[youtube][/youtube]
myślę że dobrym panaceum na te bolączki będzie to:
takie sobie małe graty do audio:
a tutaj malutki głośniczek :jezor:
a to są moje a raczej moego golfa wypociny z dnia dzisiejszego...
http://imageshack.us/photo/my-images/35/snc01465.jpg/
Uploaded with ImageShack.us
[youtube][/youtube]
parę foto z Majóvwki 2012 w UŁĘŻU:
[youtube][/youtube]
mała przejażdżka
[youtube][/youtube]
Zakup Padła :panna:
pierwszym moim audi było 100 C4 avant 2.5TDI w automacie ale z racji tego że często jeżdżę w ruchu miejskim więc zacząłem się rozglądać za czymś nieco mniejszym na czas remontu golfa ale to inna historia.
100-tkę wziął tato a ja zakupiłem takie audi :
bez silnika i dość mocno zaniedbane.
oryginalnie był tam silnik 2.2 KV który jeden z poprzednich właścicieli zmienił ze względu na spalanie. potem przez jakiś czas jeździło z AAZ'em pod maską. po zamordowaniu AAZ'a auto stało blisko rok i po tym czasie trafiło do mnie .
silnik miałem już jakiś czas wcześniej więc decyzja była prosta będzie swap:
do tego auta trafi silnik 2.5TDI AAT z manualną pięciobiegową skrzynią biegów.
turbo jeszcze nie wiem jakie założę ale chyba skończy się na GT2052V z takim samym sterowaniem jak w golfie.
co do wnętrza to chciałbym przywrócić dawną świetnośc ale najpierw może najpierw sprawmy że to zacznie jeździć.
mile widziane będą sugestie co do tego dokupić szczególnie co do półosi bo tu się mocno zastanawiam od czego podebrać wewnętrzne przeguby.
ewentualnie bym prosił o foto z okolic tylnego końca głowicy z auta z silnikiem pięciocylindrowym
cdn...
dodatkowe graty do mojej qupy
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
a tutaj zaczynamy bebeszyc biorcę podzespołów i napędów
Pozdrawiam arwam, zapalony golfista
Ostatnio zmieniony 03 maja 2013, 13:13 przez arwam, łącznie zmieniany 8 razy.
emge, a żebyś wiedział że pod względem technicznym jak kupowałem to auto to był najprawdziwszy parch.emge pisze:Na początku nasuwała mi się myśl- co za parch, ale w raz z czytanym tekstem nabierałem szacunku za wkład pracy (w parcha). Nieźle <ok>
ale blacha była zdrowa jeśli nie liczyć niedokładnie zrobionego błotnika tylnego lewego i przedniego prawego naroża.
ale teraz pod względem technicznym nie ma się do czego przyczepić.
no może tylko do jeszcze seryjnych hamulców.
mi z początku też nie pasował, ale się opatrzył i jest rozpoznawalny charakterystyczny..Nie pasuje mi kolor... Poza tym ciekawy silniczek
co do silnika to planuję go zastąpić mocniejszą jednostką starszego sortuktórej konstrukcja pamięta czasy Gorbaczowa ale za to jest mniej restrykcyjna jeśli chodzi o dokładanie mocy bo wystarczy turbo i pompę zmienić żeby auto było nie do poznania.
mowa oczywiście o silniku AAZ.
jest to tylko nieco powiększona wersja silnka 1.5D z popychaczami hydro i natryskiem oleju na denko tłoka.
można go znacznie wyżej zakręcić
grinch, takie zmiany są dopiero w planach czy może już są dokonane?.
myślę że warto też pomyślec na TDI VP nie jest wcale złe rozwiązanie. a w waszym przypadku jest mniej rzeźby niż u mnie żeby założyć skrzynię 6B.
ja przyt swoim aucie będę musiał się sporo orzeźbić żeby zacząć jeździć na sześcio biegowej skrzyni biegów.
grinch, nie wiesz może jeszcze co isę z Mrozoo dzieje i z jego pomysłem założenia GTB1756VK na PD ?
myślę że warto też pomyślec na TDI VP nie jest wcale złe rozwiązanie. a w waszym przypadku jest mniej rzeźby niż u mnie żeby założyć skrzynię 6B.
ja przyt swoim aucie będę musiał się sporo orzeźbić żeby zacząć jeździć na sześcio biegowej skrzyni biegów.
grinch, nie wiesz może jeszcze co isę z Mrozoo dzieje i z jego pomysłem założenia GTB1756VK na PD ?
... U mnie nastąpiła zmiana auta :mrgreen:arwam pisze:grinch, takie zmiany są dopiero w planach czy może już są dokonane?.
myślę że warto też pomyślec na TDI VP nie jest wcale złe rozwiązanie. a w waszym przypadku jest mniej rzeźby niż u mnie żeby założyć skrzynię 6B.
ja przyt swoim aucie będę musiał się sporo orzeźbić żeby zacząć jeździć na sześcio biegowej skrzyni biegów.
grinch, nie wiesz może jeszcze co isę z Mrozoo dzieje i z jego pomysłem założenia GTB1756VK na PD ?
A mrozoo narazie milczy pewnie ma w pip roboty a do auta nie ma czasu zajrzeć <osohozi>