Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI] Sitko w zbiorniku paliwa

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

[B4 1,9 TDI] Sitko w zbiorniku paliwa

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 19 gru 2011, 21:22

Witam Szanowne Grono Forumowiczek i Forumowiczów
Szukałem podobnego tematu, ale pomimo prób nie natknąłem się na niego. Chodzi mi o to, że chciałbym dostać się do sitka w zbiorniku ON, mam nadwozie Avant i nie mam pojęcia jak dojść tam od strony bagażnika, jest tam oryginalna mata wygłuszająca bodajże, przyklejona tak, że nie sposób tego ruszyć. Ma ktoś może jakieś wskazówki, zdjęcia? Byłbym bardzo wdzięczny za wskazanie jakiś rad, bo ostatnio coś mi autko osłabło, turbo zdrowe, przepływomierz też, nastawnika też nie podejrzewam, bo nie szarpie, równo chodzi, mimo, że to tak „potępiany” Bosch:)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 19 gru 2011, 21:32

krzysiek21_01_1989, Nie wiem jak w avancie, ale w sedanie wystarczy zajrzeć pod dywanik bagażnika.
U mnie interesujący cię element znajduje się pod tapicerką bagażnika, za tylną kanapą po prawej stronie patrząc od strony klapy bagażnika. Jest pod czarną zaślepką przykręcaną trzema wkrętami.
Oczywiście opisuję umiejscowienie smoka paliwa zbiornika w sedanie (zanim tam zajrzysz, sprawdź filterek paliwa).

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 20 gru 2011, 16:30

Znalazłem to miejsce, u mnie podobnie było, w tej macie “wygłuszającej” jest wyodrębnione takie kółko (też z tego samego materiału o ta mata), a pod nim te 3 śrubki. Muszę przyznać, że musiałem się poddać, śrubki za śrubokręt krzyżowy, żadna nie ruszyła, mimo potraktowania WD40, jeszcze nie odkręcane od nowości widocznie… Nie mam pomysłu jak to ruszyć, myślałem jeszcze nad potraktowaniem Boschem tych śrubek, żeby dopasować je na jakiś klucz, np. 8mm, może wtedy by ruszyły…
Jak ktoś to przerabiał, albo miał jakiś pomysł co z tym fantem, to bardzo proszę.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 20 gru 2011, 16:48

krzysiek21_01_1989, Popukaj w nie młotkiem.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 20 gru 2011, 18:09

a poco tam się chcesz dostać ??

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 20 gru 2011, 18:12

Weś tego bosha z cienkim kamieniem i delikatnie nadetnij żeby duży płaski śrubokręt dobrze pasował, dobrze go z góry przyciśnij i powinno dać radę:)
Jeśli nie to je utnij meslem i po problemie, one są tylko przez blachę przekręcone.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 gru 2011, 21:51

krzysiek21_01_1989 pisze:chciałbym dostać się do sitka w zbiorniku ON
diablo228 pisze:a poco tam się chcesz dostać ??
dokładnie, jaki jest cel dobierania się do tego sitka :?: jakieś problemy przy tankowaniu :?: pusty zbiornik i odbija pistolet z dystrybutora :?:
Ostatnio zmieniony 20 gru 2011, 21:52 przez UKI_XX, łącznie zmieniany 1 raz.

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 20 gru 2011, 21:51

A dostać się chce tam dlatego, że podejrzewam, że to sitko jest zabrudzone i chce je wyczyścić, co by pompa miała lżej, może ciut mocy dzięki temu przybędzie, generalnie, żeby też się lepiej czuć, bo źle się czuje z tym, że można coś zrobić dla poprawienia sytuacji, a nie mogę :P Poza tym jeszcze rok temu palił z półobrotu, teraz te 1-2 sekund pokręci, może mieć to związek i z tym sitkiem, pęcherzy powietrza brak, kąt i dawka ok., gdzieś przyczyna musi się znaleźć. Dzięki za wskazówki, będę kombinował dalej.
Żadnych problemów z tankowaniem nie ma, regularnie zalewany z odpowietrzeniem, bo pracuje na stacji benzynowej i mam trochę „oszczędności”, ponad 70 litrów wchodzi lekko.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2011, 21:55 przez krzysiek21_01_1989, łącznie zmieniany 1 raz.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 gru 2011, 21:54

To sitko ma wpływ tylko na wlewanie paliwa do zbiornika i na nic więcej, jeśli nie ma problemów przy tankowaniu to zostaw to sitko w spokoju <ok>

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 21 gru 2011, 21:19

To wstyd się przyznać, ale dałem się wkręcić koledze, bo powiedział, że przez to sitko to paliwo idzie do filtra paliwa a potem przez pompe i do silnika, od początku coś nie tak mi się wydawało.
A co do odpalania z rana mam chyba podobny problem co Hudy, też dzisiaj musiałem pokręcić z 2-3 sekundy, aż tata się dziwił, że coś tu nie gra, a jego W124 200D z półobrotu pali, wcale nawet nie słychać za bardzo jak kręci, tylko &#8222;trach&#8221; i klekocze, ale świece to z 30 sekund grzeje, czy +20 stopni, czy -30 to on skubany równo odpala, a ma mieszankę 50/50 OO/ON.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 21 gru 2011, 21:28

krzysiek21_01_1989, W takim razie sprawdź świece żarowe.

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 21 gru 2011, 21:46

To akurat już zdążyłem sprawdzić, wszystkie były sprawne, bo wykręciłem i starym sposobem plus z akumulatora i przyłożenie boku do masy i pięknie się rozgrzewają, ale jedną i tak muszę wymienić, bo nie jestem jej pewien, nadłamał się ten &#8222;króciec&#8221; co jest na samej górze świecy od strony przewody grzania świec przy dokręcaniu kluczem &#8222;fajkowym&#8221;, niby założyłem kapturek na świece przed wkręceniem i grzała, ale pewien jej nie jestem&#8230; Ale po odpaleniu nic się nie dzieje, równo chodzi, nie faluje, nie trzęsie&#8230;

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 21 gru 2011, 21:57

Ha... jedno sitko jest w rurze wlewu paliwa, ale drugie jest w pływaku i tam faktycznie zasysane jest paliwo, a jak jest sitko zatkane przez syf, to problemy będą :roll:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 gru 2011, 22:22

misiekdzwon pisze:Ha... jedno sitko jest w rurze wlewu paliwa, ale drugie jest w pływaku i tam faktycznie zasysane jest paliwo, a jak jest sitko zatkane przez syf, to problemy będą :roll:
Dokładnie, jest smok z sitkiem na dnie baku.

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 21 gru 2011, 22:31

No właśnie i teraz pytanie jak tam się dostać, trzeba spuścić całe paliwo ze zbiornika pewnie&#8230;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl