[100 C4 2.3 AAR]- redukcja biegów w skrzyni automatycznej
[100 C4 2.3 AAR]- redukcja biegów w skrzyni automatycznej
Witam,
W koncu po kilku miesiecznych poszukiwaniach, udalo mi sie znalesc takie auto jakie szukalem - Audi 100 C4 2.3 benz, automat + klimatronik, elektryka itd...
Mam pytanie co do skrzyni automatycznej - przelacza slicznie, łagodnie zalacza biegi, nie szarpie. Jednak wydaje mi sie ze auto nie raz nie redukuje biegow tak jak powinno (chodzi mi o np. szybkie wyprzedzanie). Dzis np. jechalem ok 80km/h, zabralem sie spokojnie za wyprzedzanie tira - gdy bylem w polowie pokazal sie samochod z naprzeciwka wiec "depnolem"... Jakie bylo moje zdziwienie kiedy nie zrzucil na nizszy bieg tylko dalej "spokojnie przyspieszal".
Czy te typy tak mają ? Czy jest jakies cięgno lub inna regulacja zrzucania biegow ?
Predzej jezdzilem Mercedesem 190 1.8 w automacie i szedł duzo lepiej - zwawiej.
Z wyprzedzaniem nie mialem zadnych problemow.
Pod pedalem gazu mialem "kick down" i gdy go wcisnelem nieraz zrzucal o 2 biegi i rwal do przodu.
Zauwazylem ze nie ma tutaj "kick-downu", ale moze jest jakos inaczej rozwiazane...
Juz zamowilem olej i filtr do skrzyni i bede wymianial - zobaczymy.
Generalnie skrzynia na pewno nie jest "zajechana" bo w calym zakresie chodzi sprawnie, tylko wedlug przy probie szybkiego wyprzedzania jest jakas "spiaca"... nieraz kiedy wg, mnie powinna zrzucic o 2 biegi, zrzuci o jeden.
Prosiłbym o wszelkie informacje na temat skrzyni ktore moga mi sie przydac, bo niewiele udalo mi sie znalesc na necie.
W koncu po kilku miesiecznych poszukiwaniach, udalo mi sie znalesc takie auto jakie szukalem - Audi 100 C4 2.3 benz, automat + klimatronik, elektryka itd...
Mam pytanie co do skrzyni automatycznej - przelacza slicznie, łagodnie zalacza biegi, nie szarpie. Jednak wydaje mi sie ze auto nie raz nie redukuje biegow tak jak powinno (chodzi mi o np. szybkie wyprzedzanie). Dzis np. jechalem ok 80km/h, zabralem sie spokojnie za wyprzedzanie tira - gdy bylem w polowie pokazal sie samochod z naprzeciwka wiec "depnolem"... Jakie bylo moje zdziwienie kiedy nie zrzucil na nizszy bieg tylko dalej "spokojnie przyspieszal".
Czy te typy tak mają ? Czy jest jakies cięgno lub inna regulacja zrzucania biegow ?
Predzej jezdzilem Mercedesem 190 1.8 w automacie i szedł duzo lepiej - zwawiej.
Z wyprzedzaniem nie mialem zadnych problemow.
Pod pedalem gazu mialem "kick down" i gdy go wcisnelem nieraz zrzucal o 2 biegi i rwal do przodu.
Zauwazylem ze nie ma tutaj "kick-downu", ale moze jest jakos inaczej rozwiazane...
Juz zamowilem olej i filtr do skrzyni i bede wymianial - zobaczymy.
Generalnie skrzynia na pewno nie jest "zajechana" bo w calym zakresie chodzi sprawnie, tylko wedlug przy probie szybkiego wyprzedzania jest jakas "spiaca"... nieraz kiedy wg, mnie powinna zrzucic o 2 biegi, zrzuci o jeden.
Prosiłbym o wszelkie informacje na temat skrzyni ktore moga mi sie przydac, bo niewiele udalo mi sie znalesc na necie.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2007, 14:32 przez AudiC4, łącznie zmieniany 4 razy.
automat...
Na początek polecam lekturę watków z tego linku....
http://www.automat.com.pl/vademecum/index.html
VADEMECUM UŻYTKOWNIKA SAMOCHODU Z ASB
>rozumiem, że miałeś już do czynienia z asb i poziom oleju w skrzyni jest oki, ponadto sprzęgło hydrokinet. nie slizga itd... Opisz jakie będą efekty po wymianie dynamicznej oleju w skrzyni..
Pozdr. Adam.
http://www.automat.com.pl/vademecum/index.html
VADEMECUM UŻYTKOWNIKA SAMOCHODU Z ASB
>rozumiem, że miałeś już do czynienia z asb i poziom oleju w skrzyni jest oki, ponadto sprzęgło hydrokinet. nie slizga itd... Opisz jakie będą efekty po wymianie dynamicznej oleju w skrzyni..
Pozdr. Adam.
Od pewnego czasu jezdze tylko automatami, w domu ma 3 auta w automacie, ale to moje pierwsze Audi w automacie. Mialem koope lat temu 80tke, ale to jeszcze byl manual.
ASB chodzi plynnie, poziom oleju dobry, nic nie slizga itd...
Sprawdzalem przy zakupie na wszystkie sposoby i byla ok.
Wyszlo w praniu ze jest jakas "leniwa" na wyprzedanie, ale uwazam ze nie jest to wina samej skrzyni tylko prawdopodobnie jakiejs regulacji lub ustawien.
No chyba ze "ten typ tak ma", lub olej stary i filtr zapchany.
pozdrawiam
ASB chodzi plynnie, poziom oleju dobry, nic nie slizga itd...
Sprawdzalem przy zakupie na wszystkie sposoby i byla ok.
Wyszlo w praniu ze jest jakas "leniwa" na wyprzedanie, ale uwazam ze nie jest to wina samej skrzyni tylko prawdopodobnie jakiejs regulacji lub ustawien.
No chyba ze "ten typ tak ma", lub olej stary i filtr zapchany.
pozdrawiam
nie pamietam dokladnie ale w twoim aucie jest 3 biegowa skrzynka automatyczna (sama hydraulika bez elektroniki) przy takiej skrzynce masz 2 dzwignie
jedną od zmiany biegow druga od,, kick downa ,,
najczęstrza przyczyną jest poprostu to że ta dzwignia spadła
musisz sprawdzić to ewentualnie przeregulować
a jak bedziesz wymienial olej to po zciagnieciu miski przyjrzyj sie co w niej jest(czy niema jakis większych opiłów) jezeli sa to poprostu cos się dzieje ze skrzynka i mogly ci sie pozacierac tloczki w sterowniku
poza tym olej w automatycznej skrzyni biegow olej zawsze sie sprzwdza na odpalonym silniku na pozycji parking( tylko w japończykach na neutralu)
zupełnie inna sytuacja jest ze skrzynia 4 biegową
tak odpowiada w wiekszosci elektronika za ,,kick down,,
jedną od zmiany biegow druga od,, kick downa ,,
najczęstrza przyczyną jest poprostu to że ta dzwignia spadła
musisz sprawdzić to ewentualnie przeregulować
a jak bedziesz wymienial olej to po zciagnieciu miski przyjrzyj sie co w niej jest(czy niema jakis większych opiłów) jezeli sa to poprostu cos się dzieje ze skrzynka i mogly ci sie pozacierac tloczki w sterowniku
poza tym olej w automatycznej skrzyni biegow olej zawsze sie sprzwdza na odpalonym silniku na pozycji parking( tylko w japończykach na neutralu)
zupełnie inna sytuacja jest ze skrzynia 4 biegową
tak odpowiada w wiekszosci elektronika za ,,kick down,,
ok skoro masz 4 biegową z92 to za kick-down odpowiada taki czujnik który masz przy lince gazu gdzieś pod maska . często się zacinały po prostu trzeba go wymienić
sprawdź jeszcze przy jakich obrotach zmienia biegi
jeżeli długo ciągnie biegi to na 100% procent jest ten czujnik
zobacz czy masz kick-down z 2 na 1 i z 3 na 2
sprawdź jeszcze przy jakich obrotach zmienia biegi
jeżeli długo ciągnie biegi to na 100% procent jest ten czujnik
zobacz czy masz kick-down z 2 na 1 i z 3 na 2