Witam po wymianie dwóch chłodnic model silnik NG 2.300 LPG 5 cylindrów B4 Audi 80 1994r nadal wąż u góry i chłodnica na górze jest b. gorąca silnik gorący, na dole chłodnica ledwie ciepła druga chłodnica wody mała ledwie ciepla,
nowy termostat oraz nowy czujnik wentylatorów są założone
,
Czy może to być przyczyną że pompa wody nie działa
Jak ją sprawdzić czy działa
i dla tego wentylator mi się nie włączał bo czujnik od wentylatorów jest na dole gdzie jest wkręcony do chlodnicy a tam jest slaba temperatura
[ 2.3 NG (133KM) LPG ] Czy Pompa wody nie działa
- 603mariusz
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
- Lokalizacja: Andrychow
[ 2.3 NG (133KM) LPG ] Czy Pompa wody nie działa
Ostatnio zmieniony 17 gru 2011, 17:14 przez 603mariusz, łącznie zmieniany 4 razy.
- 603mariusz
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
- Lokalizacja: Andrychow
W najbliszym czasie sprawdzę czy wypływa płyn,dzięki.
Termostat jest nowy marki Wahler ponoć lepszy,wcześniej miałem na starym termostacie to samo u góry wąż gorący parzył, i chłodnica mi ciekła wymieniłem chłodnicę na nową resztę co wyżej pisałem
w tej nowej chłodnicy jest na samej górze korek gdy go odkręce i na zimnym silniku zapale dodając gazu to płyn będzie wypływał jeżeli pompa działa,zamiast węża.
.
Dodam że wąż który jest gorący parzy na górze łączy chłodnice z głowicą a wąż który wychodzi z bloku silnika od termostatu nie jest gorący
chyba dlatego termostat się nie otworzy przy tak małej temperaturze,raczej nie możliwe żeby nowy był też uszkodzony a starszy chyba był dobry skoro ta sama jest przyczyna grzania.
Czy może być układ zapowietrzony jak to sprawdzić
.
Dodam że,
Raczej pompa nie będzie pompować parę lat temu przy wymianie rozrządu, pompy nie wymieniłem a w tym modelu pompa służy jako napinacz
Od pół roku słychać na wolnych obrotach delikatne stuki jak by łożysko się kończyło może to pompa wody,czy ktoś miał podobny przypadek
[ Dodano: 2011-12-18, 16:51 ]
Dziś odkręciłem korek zaznaczony szczałką na zdjęciu i zapaliłem silnik zimny gazowałem nic ani kropli nie wypłynęło pełny zbiornik i chłodnica płynu.
/
Czy może ktoś potwierdzić jak ten korek jest wykręcony to woda musi uciekać przy obrotach
Czy to jest pewne że pompa nie żyje chyba tak.
.
[ Dodano: 2011-12-18, 18:25 ]
Tak wygląda może obędzie się bez wyciągania zderzaka żeby ją wyciągnąć nie wiem chyba jest na trzech śrubach,przy wymianie rozrządu musiałem cały zderzak wyciągać.
Czy ktoś w tym modelu ją wyciągał tak jak widać na zdjęciu bez odkręcania zderzaka i tej pompy wspomagania nad nią.
.
[ Dodano: 2011-12-18, 19:08 ]
Dodam
Która z tych pomp będzie pasować bo takie dwie znalazłem tylko i jaką kupić żeby jakiś czas wytrzymała
markę nazwę ewentualnie na PW proszę wysłać żeby reklamy nie było.
Termostat jest nowy marki Wahler ponoć lepszy,wcześniej miałem na starym termostacie to samo u góry wąż gorący parzył, i chłodnica mi ciekła wymieniłem chłodnicę na nową resztę co wyżej pisałem
w tej nowej chłodnicy jest na samej górze korek gdy go odkręce i na zimnym silniku zapale dodając gazu to płyn będzie wypływał jeżeli pompa działa,zamiast węża.
.
Dodam że wąż który jest gorący parzy na górze łączy chłodnice z głowicą a wąż który wychodzi z bloku silnika od termostatu nie jest gorący
chyba dlatego termostat się nie otworzy przy tak małej temperaturze,raczej nie możliwe żeby nowy był też uszkodzony a starszy chyba był dobry skoro ta sama jest przyczyna grzania.
Czy może być układ zapowietrzony jak to sprawdzić
.
Dodam że,
Raczej pompa nie będzie pompować parę lat temu przy wymianie rozrządu, pompy nie wymieniłem a w tym modelu pompa służy jako napinacz
Od pół roku słychać na wolnych obrotach delikatne stuki jak by łożysko się kończyło może to pompa wody,czy ktoś miał podobny przypadek
[ Dodano: 2011-12-18, 16:51 ]
Dziś odkręciłem korek zaznaczony szczałką na zdjęciu i zapaliłem silnik zimny gazowałem nic ani kropli nie wypłynęło pełny zbiornik i chłodnica płynu.
/
Czy może ktoś potwierdzić jak ten korek jest wykręcony to woda musi uciekać przy obrotach
Czy to jest pewne że pompa nie żyje chyba tak.
.
[ Dodano: 2011-12-18, 18:25 ]
Tak wygląda może obędzie się bez wyciągania zderzaka żeby ją wyciągnąć nie wiem chyba jest na trzech śrubach,przy wymianie rozrządu musiałem cały zderzak wyciągać.
Czy ktoś w tym modelu ją wyciągał tak jak widać na zdjęciu bez odkręcania zderzaka i tej pompy wspomagania nad nią.
.
[ Dodano: 2011-12-18, 19:08 ]
Dodam
Która z tych pomp będzie pasować bo takie dwie znalazłem tylko i jaką kupić żeby jakiś czas wytrzymała
markę nazwę ewentualnie na PW proszę wysłać żeby reklamy nie było.
- 603mariusz
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
- Lokalizacja: Andrychow
Dziś pompa wody wyciągnięta bez ściągania zderzaka było dość miejsca żeby zderzaka nie wyciągać.
Nowa Niemiecka kupiona,miałem do wyboru Polską najtańszą potem Hiszpańską i Niemiecką pompy mają teraz plastikowe wirniki
Po założeniu cały układ zalany nowym płynem z czasem temperatura rozeszła się po wszystkich wężach i całej chłodnicy i wreszcie wentylator się już dwa razy włączył podczas próby,jutro wszystko do końca pozakręcam dużo różnych osprzętu zostało.
.
Pytanie czy jest jakiś specjalny sposób żeby dobrze odpowietrzyć cały układ czy zwyczajnie poprzez zbiorniczek wyrównawczy dolewać z czasem płynu,gdzieś czytałem że najlepiej wlewać poprzez korek u góry odpowietrzający w chłodnicy lub nagrzewnicy węża
Nowy termostad chyba działa
.
Jak dobrze odpowietrzyć cały układ na zdjęciu wyżej w dużej chłodnicy nowej u góry jest mały korek i na wężu nagrzewnicy też ile razy odkręcać i który i przy jakiej temperaturze żeby się odpowietrzył idealnie, :?: :?: :?:
Nowa Niemiecka kupiona,miałem do wyboru Polską najtańszą potem Hiszpańską i Niemiecką pompy mają teraz plastikowe wirniki
Po założeniu cały układ zalany nowym płynem z czasem temperatura rozeszła się po wszystkich wężach i całej chłodnicy i wreszcie wentylator się już dwa razy włączył podczas próby,jutro wszystko do końca pozakręcam dużo różnych osprzętu zostało.
.
Pytanie czy jest jakiś specjalny sposób żeby dobrze odpowietrzyć cały układ czy zwyczajnie poprzez zbiorniczek wyrównawczy dolewać z czasem płynu,gdzieś czytałem że najlepiej wlewać poprzez korek u góry odpowietrzający w chłodnicy lub nagrzewnicy węża
Nowy termostad chyba działa
.
Jak dobrze odpowietrzyć cały układ na zdjęciu wyżej w dużej chłodnicy nowej u góry jest mały korek i na wężu nagrzewnicy też ile razy odkręcać i który i przy jakiej temperaturze żeby się odpowietrzył idealnie, :?: :?: :?:
https://audi80.pl/80-b4-20-abt-odpow ... vt4986.htm poszukaj w google jest tego troche do odpowietrzania masz 2 srubki w NG w chłodnicy dużej ta mosięzna czy miedziana ... :oops: no i na węzu od nagrzewnicy plastikowe ogrzewanie na full włączone korek od zbiorniczka odkrecony dalej doczytaj
[ Dodano: 2011-12-20, 21:50 ]
https://audi80.pl/80-b3-18-pm-po-wym ... t16424.htm
[ Dodano: 2011-12-20, 21:50 ]
https://audi80.pl/80-b3-18-pm-po-wym ... t16424.htm
- 603mariusz
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
- Lokalizacja: Andrychow
Dziękuję przyda się o odpowietrzaniu.
Dodam że nie cieszyłem się długo bo chłodnica po nabraniu temperatury delikatnie cieknie u samej góry zaczyna się woda pienić na dwóch centymetrach jest koło korka odpowietrającego pęknięta po prawej stronie kreska minimalna rysa zaznaczona strzałkami,na zimno nic nie widać nie ma prawie śladu dopiero po nagrzaniu.
.
Na strzęście sprzedający uczciwy na tyle że wyśle drugą nową,tylko znów wszystko odkręcać.
.
Dodam że nie cieszyłem się długo bo chłodnica po nabraniu temperatury delikatnie cieknie u samej góry zaczyna się woda pienić na dwóch centymetrach jest koło korka odpowietrającego pęknięta po prawej stronie kreska minimalna rysa zaznaczona strzałkami,na zimno nic nie widać nie ma prawie śladu dopiero po nagrzaniu.
.
Na strzęście sprzedający uczciwy na tyle że wyśle drugą nową,tylko znów wszystko odkręcać.
.