[inne] regulator napięcia objawy
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
18-20h ładowania niskim prądem 3,2-3,5A i aku naładował się na fest (nie mam miernika ale wskaźnik naładowania w prostowniku pokazywał 100% po około 18-20h).
Przekaźnik rozebrałem, wyczyściłem styki. Aku wsadziłem w auto, przekaźnik.
Z trwogą złapałem za kluczyk (nie dość że pompka sobie potrenowała to auto całe pokryte szronem i zmarznięte.
Przekręcenie kluczyka i Vka jak to Vka "Hłe Hłe brummmmmmmmmmmm" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Od dotyku.
Pali jak dzwon.
Styk w przekaźniku się rozłącza. Ale schizowo jeszcze sprawdzam za każdym razem jak zgaszę. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Przekaźnik rozebrałem, wyczyściłem styki. Aku wsadziłem w auto, przekaźnik.
Z trwogą złapałem za kluczyk (nie dość że pompka sobie potrenowała to auto całe pokryte szronem i zmarznięte.
Przekręcenie kluczyka i Vka jak to Vka "Hłe Hłe brummmmmmmmmmmm" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Od dotyku.
Pali jak dzwon.
Styk w przekaźniku się rozłącza. Ale schizowo jeszcze sprawdzam za każdym razem jak zgaszę. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
No i panowie... ! Zakupilem dzis regulator " Bilstein " Made in GERMANY . Wsadzilem odpalam, nie ma ładowania. No to przygazówka do 3 tysięcy i jest piękne ładowanie powyzej 14V. Ale czemu nie ma po odpaleniu zaraz? No to mysle mysle i doszedlem do wniosku ze moze to jakas przyczyna lezy w tych kontrolkach ? Wyjąłem zegary, kierwonice, odkrecilem półkę nad nogami kierowcy i zacząłem szukać..i szukać ..i szukać az w koncu zauwazylem ze pierwsza kostka, zaraz nad nogami kierwocy nie jest wpieta do konca. Wpiąłem ii co ?
Wszystkie kontrolki działają, ładowanie jest zaraz po odpalniu silnika wszystko poprostu cycuś glancuś. ( Zawsze myslalem ze mam jeszce zimne luty, bądz zwarcie jakies)
Nawet panowie podlaczylem czujnik temperatury na deske i ozył wskaźnik ! Po 6 miesiącach walki !
Ale.. Wskaźnik działa, lecz po odpaleniu auta wskazówka pomału zmierza ku 120 *C . Czemu nie pokazuje prawdziwej temperatury? Czujnik jest nowy ( wiem ze to nie temat od tego ale po co zakladac nowy ? )
Dziękuje za wszystko . Pozdrawiam spider15
Wszystkie kontrolki działają, ładowanie jest zaraz po odpalniu silnika wszystko poprostu cycuś glancuś. ( Zawsze myslalem ze mam jeszce zimne luty, bądz zwarcie jakies)
Nawet panowie podlaczylem czujnik temperatury na deske i ozył wskaźnik ! Po 6 miesiącach walki !
Ale.. Wskaźnik działa, lecz po odpaleniu auta wskazówka pomału zmierza ku 120 *C . Czemu nie pokazuje prawdziwej temperatury? Czujnik jest nowy ( wiem ze to nie temat od tego ale po co zakladac nowy ? )
Dziękuje za wszystko . Pozdrawiam spider15
[audi 80 b3 1.8s PM ] ładowanie i aletenator PROLMEM
witam wszystkich mam problem z altrnatorem i ładowaniem mianowicie po dłuższej jeździe traci sie ładowanie na pewien czas po czym wraca i znów go nie ma wymienilem regulator napiecie przez chwile bylo ok ładownie wynosiło 14.4V po czym znów spadło do 12.5 jak włączyłem nawiew swiatła itd do spadło do 11.90 i mniej jak wyłaczylem to wrócilo do 12 z groszami mialem kiedys podobny problem ale okazalo sie ze to plastikowy koszyczek trzymajacy łożysko ale juz go nie ma w alternatorze i problem wrócił powiedzcie mi co moze z nim byc ?
nie poprostu sie ułamał i wadził o szczotki ale teraz znów nie ma ładowania znów dzieje sie to co wczesniej z tym ze go nie ma
[ Dodano: 2011-12-28, 07:40 ]
nie mam wyjscia dzis jade po nowy alternator
[ Dodano: 2011-12-28, 21:16 ]
znalazłem problem po rozebraniu alternatora okazalo sie ze łożysko sie wysypało i kulki uszkodzily uzwojenie
[ Dodano: 2011-12-28, 07:40 ]
nie mam wyjscia dzis jade po nowy alternator
[ Dodano: 2011-12-28, 21:16 ]
znalazłem problem po rozebraniu alternatora okazalo sie ze łożysko sie wysypało i kulki uszkodzily uzwojenie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
[B3 2.0 16v 6a]Problem z ładowaniem na rozgrzanym silniku
Witam, mam problem z ładowaniem na ciepłym silniku, przy zimnym silniku tuż po odpaleniu samochodu mam na dodatkowym wskaźniku w środkowej konsoli ok 14V, natomiast jak się zagrzeje to ok 13V, Sprawdzałem to przy takiej samej ilości włączonych odbiorników prądu zarówno na zimnym i cieplym, podmieniłem nawet alternator na drugi, też uzywany i nadal to samo. Powiedzcie mi może to być wina alternatora? Problem jest nieco uciążliwy bo silnik mi faluje jak mam światła załączone, jak wyłączę światła mijania to się uspokaja, wydaje mi się że motronic troche wariuje przez te niskie ładowanie na cieplym, bo na zimnym silniku chodzi dobrze- jak ładowanie jest dobre.
Pomóżcie
Dawid
Pomóżcie
Dawid
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jeśli masz możliwość sprawdziłbym wskazania innym miernikiem dla potwierdzenia. Ja obstawiam mimo wszystko regulator napięcia w altku! A jak jest przy wyższych obrotach? Możliwe że na zimnym silniku masz ciut wyższe obroty i z dlatego jest większe ładowanie.audi_sport pisze:odpaleniu samochodu mam na dodatkowym wskaźniku w środkowej konsoli ok 14V, natomiast jak się zagrzeje to ok 13V,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 15:19
- Lokalizacja: Radomsko
A ja bym nie dyskwalifikował od razu regulatora.
Polecam prosty test:
Odpal auto sprawdź ładowanie na klemach akumulatora (masz powiedzmy te 13 V z hakiem) a nastepnie zmierz napięcie na zaciskach alternatora (masa na obudowie, plus na przewodzie wychodzącym z alternatora).
I teraz jeżeli na alternatorze okaże się więcej (np 14 V) to wina jest oczywista tzn winne są przewody bądź zaśniedziałe słabe styki. Generalnie trzeba szukać strat w połączeniach alternatora z akumulatorem.
I to może być winne jeżeli sprawdzałeś na innym altarnatorze i było to samo.
Polecam prosty test:
Odpal auto sprawdź ładowanie na klemach akumulatora (masz powiedzmy te 13 V z hakiem) a nastepnie zmierz napięcie na zaciskach alternatora (masa na obudowie, plus na przewodzie wychodzącym z alternatora).
I teraz jeżeli na alternatorze okaże się więcej (np 14 V) to wina jest oczywista tzn winne są przewody bądź zaśniedziałe słabe styki. Generalnie trzeba szukać strat w połączeniach alternatora z akumulatorem.
I to może być winne jeżeli sprawdzałeś na innym altarnatorze i było to samo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
już zamówiłem regulator, szczotki w nim są już tak krótkie, podejrzewam nie zawsze dociskają, drugą rzeczą jest styk pomiędzy regulatorem, a alternatorem też strasznie zanieczyszczone, jutro poskładam z nowym regulatorem i powinno być ok. Dziś na światłach jak mi zaczęła falować to na dodatkowym wskaźniku schodziło poniżej 12V... dobrze, że jutro będę miał nowy. Pozdrawiam