[1.9 mTDI 1Z] Dziwna praca silnika
[1.9 mTDI 1Z] Dziwna praca silnika
Witam Szanownych klubowiczów
Najpierw opisze dlaczego zostalem zmuszony zrobic mTDi
Autko kupione od Grinch'a ( <mikolaj> nie bedzie )
Kolega podkrecal pompe(boost pin+intercooler) autko dostalo kopa.... ale niestety po jakims czasie pompa mechaniczna odmowila posluszenstwa (uklad nie chcial wchodzic powyzej 2200 obr)
Chcialem zregenerowac pompe ale w miedzy czasie wyszlo ,ze sciety klin na wale i krzywe kolo pasowe... a nie chcialem pakowac kolejnej kasy w remont silnika AAZ wiec sobie to odpuscilem i wsadzilem slupek 1Z ...pompa przy okazji regenerowana....
Efekt autko odzyskalo podownie zycie, druga mlodosc.... ale praca silnika dziwna jakby za sztywno chodzi.... przy obrotach 800-850 kolysze cala buda... 900-950 jest lepiej...ale na jalowym biegu przesnoszone sa zabardzo drgania na deske..i irytujace dzwieki sa;/.... pozatym przy zimnym silniku dziwna jakby metaliczna praca... myslalem zeby przyspieszyc lekko kat wtrysku... nie wiem co jeszcze mozna sprobowac podkregulowac? sprawdzic? aby chodzil silnik spokojniej.... prosze o cenne rady i sugestie
Pozdrawiam
Najpierw opisze dlaczego zostalem zmuszony zrobic mTDi
Autko kupione od Grinch'a ( <mikolaj> nie bedzie )
Kolega podkrecal pompe(boost pin+intercooler) autko dostalo kopa.... ale niestety po jakims czasie pompa mechaniczna odmowila posluszenstwa (uklad nie chcial wchodzic powyzej 2200 obr)
Chcialem zregenerowac pompe ale w miedzy czasie wyszlo ,ze sciety klin na wale i krzywe kolo pasowe... a nie chcialem pakowac kolejnej kasy w remont silnika AAZ wiec sobie to odpuscilem i wsadzilem slupek 1Z ...pompa przy okazji regenerowana....
Efekt autko odzyskalo podownie zycie, druga mlodosc.... ale praca silnika dziwna jakby za sztywno chodzi.... przy obrotach 800-850 kolysze cala buda... 900-950 jest lepiej...ale na jalowym biegu przesnoszone sa zabardzo drgania na deske..i irytujace dzwieki sa;/.... pozatym przy zimnym silniku dziwna jakby metaliczna praca... myslalem zeby przyspieszyc lekko kat wtrysku... nie wiem co jeszcze mozna sprobowac podkregulowac? sprawdzic? aby chodzil silnik spokojniej.... prosze o cenne rady i sugestie
Pozdrawiam
Poduszki byly taniej zamienniki dlatego po remoncie zmienilem na oryginalne uzywki ..jest lepiej ale nadal nie tak jak powino byc mysle...a kat wtrysku... jak to sprawdzic ;D? bo sam nie ustawialem
PS: wkurzaja mnie na postoju trzeszczace plastiki i fotel pasazera czasem tez podsufitka
nie jest to nowe auto wiadomo ale irytuje to cholernie:/
i chcialem ogarnac to bo przeszkadza:/
a jak bym jeszcze podkrecil pompe (bo jest rezerwa) to juz sie boje pomyslec:/
PS: wkurzaja mnie na postoju trzeszczace plastiki i fotel pasazera czasem tez podsufitka
nie jest to nowe auto wiadomo ale irytuje to cholernie:/
i chcialem ogarnac to bo przeszkadza:/
a jak bym jeszcze podkrecil pompe (bo jest rezerwa) to juz sie boje pomyslec:/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niestety ,bezpośredni wtrysk w Tdi wymaga bardziej wyrafinowanego sterowania pracą osprzętu ,a w szczególności pompą wtryskową ,która odpowiada za kąt wtrysku i pracę dwusprężynkowych wtrysków .Dlatego w orginalnym zetorku steruje tym komputer .Zwykła pompa od AAZ ta nie da sobie z tym rady ,o czym się właśnie przekonujesz .Są spece którzy dają radę ogarnąć taką pompę tak ,że też daje radę ,ale to już wyższa szkoła jazdy ...tygrxek pisze:Kolega podkrecal pompe(boost pin+intercooler) autko dostalo kopa.... ale niestety po jakims czasie pompa mechaniczna odmowila posluszenstwa (uklad nie chcial wchodzic powyzej 2200 obr)
Chcialem zregenerowac pompe ale w miedzy czasie wyszlo ,ze sciety klin na wale i krzywe kolo pasowe... a nie chcialem pakowac kolejnej kasy w remont silnika AAZ wiec sobie to odpuscilem i wsadzilem slupek 1Z ...pompa przy okazji regenerowana....
Efekt autko odzyskalo podownie zycie, druga mlodosc.... ale praca silnika dziwna jakby za sztywno chodzi.... przy obrotach 800-850 kolysze cala buda... 900-950 jest lepiej...ale na jalowym biegu przesnoszone sa zabardzo drgania na deske..i irytujace dzwieki sa;/.... pozatym przy zimnym silniku dziwna jakby metaliczna praca... myslalem zeby przyspieszyc lekko kat wtrysku... nie wiem co jeszcze mozna sprobowac podkregulowac? sprawdzic? aby chodzil silnik spokojniej.... prosze o cenne rady i sugestie
Akurat pompa modzona przez kolege Vision'a .....
Przy obrotach w okolicach 800-850 wogole buda mocno lata ;/ ... dopiero ustawienie na 900-950 pomaga.... powyzej za agresuwna praca...to tyle w kwesti ustawienia poziomu obrotow na jalowym biegu
Ale co dalej co mozna jeszcze sprawdzic... 3 innych kolegow ma podobny uklad Mtdi i chyba az tak zle ja ku mnie nie jest hmmm
Poduszki silnika wstawione z tdi oryginalne urzwyki ciut pomogly ale nie wiem co jeszcze sprawdzac? moze cos jest za mocno cos za leko skrecone?
Byla w aucie robiona nagrewnica nie wiem jaki to moze miec wplyw...
Sugestie??
Przy obrotach w okolicach 800-850 wogole buda mocno lata ;/ ... dopiero ustawienie na 900-950 pomaga.... powyzej za agresuwna praca...to tyle w kwesti ustawienia poziomu obrotow na jalowym biegu
Ale co dalej co mozna jeszcze sprawdzic... 3 innych kolegow ma podobny uklad Mtdi i chyba az tak zle ja ku mnie nie jest hmmm
Poduszki silnika wstawione z tdi oryginalne urzwyki ciut pomogly ale nie wiem co jeszcze sprawdzac? moze cos jest za mocno cos za leko skrecone?
Byla w aucie robiona nagrewnica nie wiem jaki to moze miec wplyw...
Sugestie??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To było tak od razu , a nie się tu produkuje niepotrzebnietygrxek pisze:Akurat pompa modzona przez kolege Vision'a .
a jak ma nie latać ,jak ori zetor ma od 840 do 900 i przy 840 też lata no moze nie lata ,ale mi te obroty nie pasują ,860 są ok ,a na zime nawet max czyli 900tygrxek pisze:Przy obrotach w okolicach 800-850 wogole buda mocno lata
[ Dodano: 2011-12-21, 22:42 ]
:shock: nie żartuj :mrgreen:tygrxek pisze:Byla w aucie robiona nagrewnica nie wiem jaki to moze miec wplyw...
Przyspieszacz jest OUT
Na zimnym ponad 900 ...na cieplym nie cale 950
Zreszta ustawienie obroty niweluja objawy...a ja chcem usunac przyczyny :evil:
A co do nagrzewnicy to w nawiasie chodziolo mi wlasnie o deske rozdzielcza ktora byla zdjemowana wtedy wiadomo
Ale co dalej patrzec... jak nie ustawienia silnika pompy to co jeszcze?
PS: Telepanie plastikow uwydania sie oprocz najbardziej na postoju to tez przy po zmianie biegow hmmm
Tzn i tak pewnie jak nie dojde jaka przyczyna to odsuniemy pompe od silnika o 1mm i kat opoznimy...zeby lagodniej pracowal silnik ..ale niestety bedzie sie to wiazalo z utrata mocy...bo teraz jest cos ponad 100HP mysle
Jakies Złote rady :roll: ?
Na zimnym ponad 900 ...na cieplym nie cale 950
Zreszta ustawienie obroty niweluja objawy...a ja chcem usunac przyczyny :evil:
A co do nagrzewnicy to w nawiasie chodziolo mi wlasnie o deske rozdzielcza ktora byla zdjemowana wtedy wiadomo
Ale co dalej patrzec... jak nie ustawienia silnika pompy to co jeszcze?
PS: Telepanie plastikow uwydania sie oprocz najbardziej na postoju to tez przy po zmianie biegow hmmm
Tzn i tak pewnie jak nie dojde jaka przyczyna to odsuniemy pompe od silnika o 1mm i kat opoznimy...zeby lagodniej pracowal silnik ..ale niestety bedzie sie to wiazalo z utrata mocy...bo teraz jest cos ponad 100HP mysle
Jakies Złote rady :roll: ?
jeśli chodzi o metaliczną pracę sugerowałbym kąt wtrysku opóźnic i pompę nieco od silnika "przesunąć"
co do obrotów to żeby sprawnie trzymał obroty na zimnym i ciepłym oraz żeby nie było problemów z odpalaniem to proponuję ustalić je na poziomie 900-950rpm.
a tak wogóle to może dołącz jakiś filmik z pracą silnika. tylko niech samo urządzenie rejestrujące będzie w niewielkim oddaleniu bo inaczej bedzie słychać zniekształcenia a nie pracę silnika
a co do mocy nie byłbym takim optymistą, masz zapewne nadal skrzynię od AAZ'a która jest wyjątkowo krótka, a więc przyspieszenie masz nie złe ale szybko się skrzynia kończy. ja mam problem u Siebie z trakcją i z tym że skrzynia się kończy i to dość szybko ale na długiej skrzynce z TDI
co do obrotów to żeby sprawnie trzymał obroty na zimnym i ciepłym oraz żeby nie było problemów z odpalaniem to proponuję ustalić je na poziomie 900-950rpm.
a tak wogóle to może dołącz jakiś filmik z pracą silnika. tylko niech samo urządzenie rejestrujące będzie w niewielkim oddaleniu bo inaczej bedzie słychać zniekształcenia a nie pracę silnika
nie musi się to wiązać z utratą mocy. można opuźnić statyczny kąt a przyspieszyć dynamiczny ciśnieniem wewnątrz pompy.tygrxek pisze:Tzn i tak pewnie jak nie dojde jaka przyczyna to odsuniemy pompe od silnika o 1mm i kat opoznimy...zeby lagodniej pracowal silnik ..ale niestety bedzie sie to wiazalo z utrata mocy...bo teraz jest cos ponad 100HP mysle
a co do mocy nie byłbym takim optymistą, masz zapewne nadal skrzynię od AAZ'a która jest wyjątkowo krótka, a więc przyspieszenie masz nie złe ale szybko się skrzynia kończy. ja mam problem u Siebie z trakcją i z tym że skrzynia się kończy i to dość szybko ale na długiej skrzynce z TDI
Na poczatku stycznia podjade zapewne do Visiona ustawic kat wtrysku i przesunac pompe...a co do skrzyni racja przydala by sie conajmniej BAA bo tez trakcje mi rwie czy to 1 czy 2 czy 3 bieg tylko za to odczuwalna moc spadnie rozumiem przy dluzszej skrzyni...
Pewnie o wiele szybciej bym zalozyl dluzsza skrzynie ale naszczescie w trasy uzywam go 4-5 razy do roku bo tka by bylo szkoda nawet paliwa...bo powyzej 120 km/h nie ma jazdy (obroty)
Aha czyli co do bujania pracy silnika zrobic filmik ?...i tak jak mowisz, jak probowalem (chyba) za blisko to sie obraz zlewal....tylko krecone bylo aparatem moze lepiej jakas kamere dorwe hmmm... i krecic dwie wersje i na zimnym i na cieplym???
Pewnie o wiele szybciej bym zalozyl dluzsza skrzynie ale naszczescie w trasy uzywam go 4-5 razy do roku bo tka by bylo szkoda nawet paliwa...bo powyzej 120 km/h nie ma jazdy (obroty)
Aha czyli co do bujania pracy silnika zrobic filmik ?...i tak jak mowisz, jak probowalem (chyba) za blisko to sie obraz zlewal....tylko krecone bylo aparatem moze lepiej jakas kamere dorwe hmmm... i krecic dwie wersje i na zimnym i na cieplym???
Nadal zastanawia mnie kwestia bardziej amortyzacja pracy silnika m . in. poprzez poduszki silnika niz sam silnik...
Wczesniej byly podroby wstawilem uzywki oryginalny ale czy napewno w dobrym stanie?
czy wazne jest jak mocno sa dokrecone? trzeba uzyc klucza z odpowiednia mocno? ja kto wyglada??
Pozdr
Wczesniej byly podroby wstawilem uzywki oryginalny ale czy napewno w dobrym stanie?
czy wazne jest jak mocno sa dokrecone? trzeba uzyc klucza z odpowiednia mocno? ja kto wyglada??
Pozdr
Ostatnio zmieniony 26 gru 2011, 12:01 przez tygrxek, łącznie zmieniany 1 raz.