Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Uszczelka pod głowicą czy moze termostat?

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

[ABC] Uszczelka pod głowicą czy moze termostat?

Post autor: PiotrLublin » 23 gru 2011, 10:01

Witajcie,
mam mały problem, wczoraj rano jechałem do pracy, bylo -10C, przejechałem okolo 4km, nagle cos zaczeło kipić z pod maski, dym, no to ja szybko na pobocze...Otwieram maskę, pełno dymu, ale to raczej bylo para, bo wywaliło mi płyn chłodniczy korkiem. Zadzwonilem po kolege, pojechalismy po nowy plyn, odpowietrzylem uklad, dolalem plynu, samochod pochodzil z dobre 20 min, nic sie nie dzialo, lecz autko trudno bylo osiagnac 90C, a jak doszło to zaraz opadało do 70C, dojechałem audiczka na kołach do domu, nic sie nie działo, lecz temperatura byla przed 90C, nie utrzymywał tem. I czy to walnieta uszczelka, czy moze termostat, nie otworzył sie, dekompresja, lub moze cos przymarzło i mi cały płyn chłodniczy wywaliło? Płyn ze zbiorniczka nie uchodzi, nie ma w nim bąbelków. Co tu robić?
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 15:56 przez PiotrLublin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 23 gru 2011, 10:46

Dobrze odpowietrzyć układ, obserwować i jeździć. Jakby wywaliło ten płyn przez uszczelkę to sytuacja by sie powtarzała.
Moim zdaniem termostat sie przyciął i dlatego wywaliło płyn.
Co do temperatury to większość v-ek niestety trzyma przy niskich temp właśnie między 70-80 stopni na wskaźniku.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 gru 2011, 14:58

Też miałem podobnie u siebie i po wymianie termostatu problem z głowy.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 23 gru 2011, 18:20

Okey, dzięki chłopaki, dzisiaj jeździłem cały dzień nic się nie działo, lecz czy to norma w V-kach ze tem, rośnie do 90, potem opada, i znow do 90, i opada, wiem ze korki itp, lecz termostat powinien utrzymywać pewna tem, nawet te 85C. Mi nawet czasami jak stoje dluzszy czas to potrafi wskazówka pokazać 60C i za chwile pojechac do 80! I to chyba bedzie to co kolega wyzej zrobił, wymienić termostat.

A ktoś mogl by mi podpowiedzieć gdzie w ABC znajduje sie termostat, bo nigdzie nie moge znaleźć schematu, a mam garaż, kanał itp zeby sobie samemu wymienić :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 gru 2011, 18:30

PiotrLublin pisze:Mi nawet czasami jak stoje dluzszy czas to potrafi wskazówka pokazać 60C i za chwile pojechac do 80!
jeśli masz takie objawy podczas np. stania w korku to jeszcze radziłbym sprawdzić liczniki(zimne luty). Duża lupa i sprawdzanie wszystkich lutów.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 23 gru 2011, 22:00

Po świętach biorę sie za wymianę żarówek w liczniku, to odrazu to sprawdzę, dzięki!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl