[80 1.9 TDI 1 Z] temperatura
[80 1.9 TDI 1 Z] temperatura
Witam ostatnio wymieniłem termostat ponieważ wskazywał objawy termostatu który sie nie zamyka.
Teraz jast założony nowy natomiast temperatura jaka mam na desce jest różna raz pokazuje 70 raz 90
pomimo tego że styl jazdy jest taki sam
Dodam tylko, ze gdy pokazuje 70 górny wąż jest tak gorący że nie mozna go dłużej przytrzumać jak 2-3 sekundy dolny natomiast jest zimny więc chyba niema takiej możliwości żeby silnik był niedogrzany a temperatura jest wyższa niż 70 stopni co więc może być przyczyną że na tesce pokazuje niską temperature dodam że taka temperatura tj 70 stopni jest nawet po przejechaniu 30 km
proszę o rady
Teraz jast założony nowy natomiast temperatura jaka mam na desce jest różna raz pokazuje 70 raz 90
pomimo tego że styl jazdy jest taki sam
Dodam tylko, ze gdy pokazuje 70 górny wąż jest tak gorący że nie mozna go dłużej przytrzumać jak 2-3 sekundy dolny natomiast jest zimny więc chyba niema takiej możliwości żeby silnik był niedogrzany a temperatura jest wyższa niż 70 stopni co więc może być przyczyną że na tesce pokazuje niską temperature dodam że taka temperatura tj 70 stopni jest nawet po przejechaniu 30 km
proszę o rady
Może też byc że kupiłeś zły termostat( otwarty), ale spróbuj odpowietrzyc cały układ chłodzenia, może pomoże. Ale jak mówisz że masz górny gorący a dolny zimny to chyba stawiam na termostat niedomkniętny, ja też tak miałem niedomknięty i wogóle nawet mi sie nie nagrzewał a w lecie w upały tylko do 80oC. Sprawdź grzejąc go w garnku na gazie z termometrem do 100oC czy się w tych temp. dobrze otwiera. W tych temp jakie są na zegarach od. 70oC powinien już byc letni/ciepły.
[ Dodano: 2011-12-23, 10:50 ]
Lub też moze jak mówiłeś że ci skaka temp na zegarze to może stabilizator napięcia pada. A masz takie zawachania poziomu paliwa podczas jazdy, raz ci podnosi a raz ci spada wskazówka?
[ Dodano: 2011-12-23, 10:50 ]
Lub też moze jak mówiłeś że ci skaka temp na zegarze to może stabilizator napięcia pada. A masz takie zawachania poziomu paliwa podczas jazdy, raz ci podnosi a raz ci spada wskazówka?
wskazania temperatury na desce to jedno a właściwa temperatura płynu to drugie....ja to bym zaczął od pomiaru temperatury płynu jakimś termometrem bo czujniki mogą być uszkodzone i pokazywać zupełnie coś innego....jeżeli dolny wąż jest zimny to znaczy że termostat jest zamknięty a nie otwarty i nie ma obiegu....
Jeśli razem z wskazaniami płynu waha się też wskazania poziomu paliwa to uszkodzony masz regulator napięcia w liczniku. I nie ma co grzebać przy termostacie.
Nawiewem dobrze grzeje w środku? Dolny wąż idący do chłodnica powienien być zimy do momentu otwarcia termostatu (~90st). Jeśli tak jest to zostaw termostat w spokoju.
Nawiewem dobrze grzeje w środku? Dolny wąż idący do chłodnica powienien być zimy do momentu otwarcia termostatu (~90st). Jeśli tak jest to zostaw termostat w spokoju.
Dzisiaj jeszcze raz odpowietrzyłem cały układ i wracałem do domu trasa 140 km i temperatura była prawie 90 stopni wiec juz nie wiem raz tak raz sr.k dodam że chłodnice lekko przysłoniłem ale uważam że nie powinno tak być bo od tego jest właśnie przecież termostat a zimno też nie jest no ale czego się nie robi żeby auto mniej paliło.
Troche czasu mineło zanim sie zagrzał no ale potem tą temperature trzymał, ale jak jechałem poniżej 100 km/h to temp spadła do 80 stopni więc może ten termostat też jest nietaki
Teraz mam założony 87 niby tak jak powinno być no ale niewiem co juz wariuje
Kiedyś właśnie miałem założony termostat z temp otwarcia 92 stopnie i było wszystko git no ale chciałem założyć taki jak w książce pisze i założyłem właśnie z temp otwarcia 87 i niestety teraz te cyrki odstawia.
Dlatego chyba wróce do tamtego termostatuczyli 92 stopnie
Troche czasu mineło zanim sie zagrzał no ale potem tą temperature trzymał, ale jak jechałem poniżej 100 km/h to temp spadła do 80 stopni więc może ten termostat też jest nietaki
Teraz mam założony 87 niby tak jak powinno być no ale niewiem co juz wariuje
Kiedyś właśnie miałem założony termostat z temp otwarcia 92 stopnie i było wszystko git no ale chciałem założyć taki jak w książce pisze i założyłem właśnie z temp otwarcia 87 i niestety teraz te cyrki odstawia.
Dlatego chyba wróce do tamtego termostatuczyli 92 stopnie
Książkowo jest 87stopni lepiej się tego trzymać, kup taki termostat, masz nowy czujnik co odczytujesz temp. na zegarach?? jak nie to wymień, stabilizator napięcia jak się waha wskazówka temp. i od poziomu paliwa i powinno być oki teraz to zasłoń kartonem chłodnice żeby szybciej ci sie nagrzewał i gitara nie jest skomplikowane, ale do ogarniecia.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Z tylu silnika bedzie tam krociec a na nim przewod idacy od nagrzewnicy i czujnik szary. Tylko plynu bedziesz musial troche spuscic.marek6572 pisze:Gdzie jest konkretnie ten czujnik?
i nie kupuj najtanszego czujnika.
Mam u siebie założony czujnik firmy EPS za 60 zł i dobrze pokazuje na zegarach temperature <ok>
A tak wyglada stabilizator napiecia zegarow
https://audi80.pl/download.htm?id=10 ... 6253b95883