Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDi 1Z+] Problem po przygazowaniu powyżej 3500 rpm

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 gru 2011, 22:07

Francis1982 pisze:Co do przechodzenia w tryb awaryjny od kostrza wywnioskowałem po prostu, że te silniki jak wchodzą na obroty nie rozróżniają stopnia obiążenia silnika i maja z góry ustaloną dawkę dla określonych obrotów (może to jest koszt chipa albo dlatego, że nie ma czujnika spalania stukowego (on właśnie opóźnia zapłon przy dużym obciążeniu by silnik nie dzwonił i się nie rozpadł i przy tym pewnie zmniejsza czas otwarcia wtrysków) bo w TDi nie wiem co reguluje kąt wtrysków (czy ECU go w ogóle reguluje).

To takie moje łopatologiczne myślenie, może jakiś sens to ma......
Raczej na pewno , nie ma :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 23 gru 2011, 22:15 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 gru 2011, 22:10

MUNIOR pisze:
spiczi pisze:jak zmienie dawke np. na 2,4 czy 3,6 to drgawki są. I dzieje się to w przedziale 1200-1700obr na 4 i 5 biegu.
Dokładnie spiczi,zbyt duża dawka ,na kompie z dość mocnym softem ,może powodować takie objawy ,dlatego powinno sie sprawdzic ,jak zachowuje się auto przy mniejszej dawce
spiczi pisze:Sądze że w ori kompie miałeś ustawioną inną dawke i był ok, a po zmianie na kompa z chipem dawka się zmieniła i nastawik pracuje inaczej i przez to te drgawki.
Ano włąśnie ,w chipowanych kompach ,jest zupełnie inna mapa napięcia nastawnika i to może w pewnych okolicznościach powodować takie drgawki ,jak ja to nazywam "delirkę "szczególnie często zdarza się to przy wtryskach większych niż 0,205 ...czyli np.przy 216 tkach .joint32, jestem prawie pewien ,że przy u ciebie ,przy ori wtryskach nie było by tej delirki ...u mnie przy identycznym sofcie i wtryskach 0,205 z AFNa nie ma najmniejszych drgawek .Jak chcesz to odezwij sie na PW ,bo mam pewien pomysł 8-)
ja mam niby ten spokojniejszy soft bo na tym ostrym nawet przy dawce 5,4 była za duża zasłona z tyłu. dawka jest 2,4 i drgawki są.

Jednak u mnie drgawki występowały już przez zmianą softa i zależne były od dawki (dawka 2,0 i 4,2 nie robiły drgawek), a dawki pośrodku już tak. Więc nie widze tu żadnej winy softa.
Wtryski z ahf już są :lol: i jutro spróbuje założyć zmniejsze dawke i zobaczymy co będzie.

Francis1982 pisze:...
Co do przechodzenia w tryb awaryjny od kostrza wywnioskowałem po prostu, że te silniki jak wchodzą na obroty nie rozróżniają stopnia obiążenia silnika i maja z góry ustaloną dawkę dla określonych obrotów (może to jest koszt chipa albo dlatego, że nie ma czujnika spalania stukowego (on właśnie opóźnia zapłon przy dużym obciążeniu by silnik nie dzwonił i się nie rozpadł i przy tym pewnie zmniejsza czas otwarcia wtrysków) bo w TDi nie wiem co reguluje kąt wtrysków (czy ECU go w ogóle reguluje).
To takie moje łopatologiczne myślenie, może jakiś sens to ma......
Ecu widzi wszystko i wszystko reguluje <lupa> :-)
W pompie jest dynamiczna regulacja kąta wtrysku , regulowana jest też dawka. Ecu widzi na jakim biegu jedziesz i jakie jest obciążenie.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 gru 2011, 02:46

Francis1982 pisze:...
Co do przechodzenia w tryb awaryjny od kostrza wywnioskowałem po prostu, że te silniki jak wchodzą na obroty nie rozróżniają stopnia obiążenia silnika i maja z góry ustaloną dawkę dla określonych obrotów (może to jest koszt chipa albo dlatego, że nie ma czujnika spalania stukowego (on właśnie opóźnia zapłon przy dużym obciążeniu by silnik nie dzwonił i się nie rozpadł i przy tym pewnie zmniejsza czas otwarcia wtrysków) bo w TDi nie wiem co reguluje kąt wtrysków (czy ECU go w ogóle reguluje).
To takie moje łopatologiczne myślenie, może jakiś sens to ma......
Ecu widzi wszystko i wszystko reguluje <lupa> :-)
W pompie jest dynamiczna regulacja kąta wtrysku , regulowana jest też dawka. Ecu widzi na jakim biegu jedziesz i jakie jest obciążenie.[/quote]


Sorki za zły edit

To skąd zadyma z tyłu? Owszem, pewnie dolot ale sonda też swoje widzi. (chyba, że popełniłem kardynalny błąd i ją wykluczyłem). Co jak co ale sonda nie powinna tego puścić....

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 24 gru 2011, 09:25

Francis1982 pisze:
To skąd zadyma z tyłu? Owszem, pewnie dolot ale sonda też swoje widzi. (chyba, że popełniłem kardynalny błąd i ją wykluczyłem). Co jak co ale sonda nie powinna tego puścić....
W tdi nie ma żadnej sondy. A zadyma z tyłu może być z wielu przyczyn: źle pracujący n75, nieszczelne wężyki ciśnieniowe, stary/kiepski filtr powietrza, nieszczelności w dolocie, błędne wskazania przepływki i czujników z których dane bierze ECU.
Jaką masz dawke na rozgrzanym silniku? Jakie korekty na wtryskach przy jeździe z obciążeniem (dynamiczne przyspieszanie). Egr napewno w sofcie jest wyłączony, ale może u Ciebie jest nie szczelny i puszcza spaliny spowrotem. Turbo dobrze ładuje?

Jak testowałem ten mocnjeszy soft Kostrza to też miałem zasłone z tyłu mimo że dawka była ustawiona na 5,4mg a normalna dawka jest z przedziału 2-4mg. Ja zdecydowałem się na ten łagodniejszy soft i pomimo dawki 2,4mg dymu nie ma :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 gru 2011, 11:18

Francis1982 pisze:To skąd zadyma z tyłu? Owszem, pewnie dolot ale sonda też swoje widzi. (chyba, że popełniłem kardynalny błąd i ją wykluczyłem).
Musisz się jeszcze trochę poduczyć 8-) bo nie bardzo wiesz o czym piszesz ;-) A zadyma będzie zawsze ,jak bedziesz miał zbyt małe doładowanie ,zbyt dużą dawkę ,niesprawny przepływomierz ,lejące wtryski itd...Na szczęście wszystko jest do ogarnięcia podczas krótkiej przejażdżki z podpiętym vagiem .Jedż do kogoś kto ci to na spokojnie zdiagnozuje ,bo z tego co widać ,sam niestety nie dasz rady

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 gru 2011, 22:14

Tak w ogóle przymierzam się do rozebrania tych wężyków przy turbo i całego tego osprzętu oprócz kolektora dolotowego i obejrzeć co za diabeł tam siedzi. Czym się to je itp. Na razie widzę, że nic nie widzę :mrgreen:
Tylko niech zrobi się ciepło......

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 25 gru 2011, 01:27

Francis1982 pisze:Tak w ogóle przymierzam się do rozebrania tych wężyków przy turbo i całego tego osprzętu oprócz kolektora dolotowego i obejrzeć co za diabeł tam siedzi. Czym się to je itp. Na razie widzę, że nic nie widzę :mrgreen:
Tylko niech zrobi się ciepło......
to jak chcesz tam grzebać i diabła szukać, to zajrzyj i do dolotowego bo tam może być troche tego diabła i syfu, który dodatkowo może przyczyniać się do zasłony dymnej z tyłu, jak egr nie zaślepiony a uszczelniacze i turbina olej puszcza.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 gru 2011, 13:48

Na razie czekam czekam i doczekać się nie mogę na te wtryski. Może do 2012 się doczekam. I raz mi to (zadławił) zrobił podczas jazdy. Na 2 biegu. Potem po chwili wyszedł z trybu awaryjnego. Jak wreszcie dojdą te wtryski to je zmienię i dam znać czy pomogło.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 gru 2011, 18:41

Francis1982 pisze:I raz mi to (zadławił) zrobił podczas jazdy. Na 2 biegu. Potem po chwili wyszedł z trybu awaryjnego.
To nie był awaryjny ;-) z awaryjnego wychodzi dopiero po wyłaczeniu i ponownym odpaleniu silnika :-P

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 gru 2011, 17:26

Dziś przyszły wtryski.
Obrazek

3 mają oznaczenia :

046 130 201 B
2 FH KBEL 53 P 71 190 bar

A sterujący:

028 130 201 J
2FH KBEL 58 P 94 190 bar

Dobrze kupiłem?

[ Dodano: 2011-12-30, 17:29 ]
Mam jeszcze pytanko. Widzę, że uszczelki miedziane są według mnie gites. To jest obowiązkowa wymiana czy mogą zostać stare? Sorki za być może trywialne pytanie ale wole zapytać.

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 30 gru 2011, 20:31

Uszczelki (podkładki) miedziane koniecznie nowe kosztują grosze więc cię nie szarpnie :mrgreen: Będziesz musiał przedłużyć jeszcze kabelek od sterującego bo nie sięgnie ,przynajmniej u mnie nie sięgnął, ale to nie problem.Najlepiej jak pojedziesz jeszcze do warsztatu gdzie sprawdzą ci ciśnienie i drugie otwarcie,tak dla pewności.Ja założyłem i było ok pojechałem jednak do warsztatu i okazało się,że jeden nie ma drugiego otwarcia i wszystkie miały ciśnienia nie takie.Koleś wszystkie mi przeczyścił ustawił i dostałem nawet wydruki na każdy wtrysk 300zł kosztowało :shock: ,a różnica chyba żadna,ale mam pewność ,że wtryski są w 100% ok.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 gru 2011, 20:44

Francis1982 pisze:Mam jeszcze pytanko. Widzę, że uszczelki miedziane są według mnie gites. To jest obowiązkowa wymiana czy mogą zostać stare?
Ja tam wolę zostawic stare ,dobrze wyczyścić gniazdo wtrysku z nagaru i nie ma takiej opcji żeby na starej podkładce coś przedmuchiwało ....za to widziałem przedmuchy na nowych gównianych podkładkach :-P

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 30 gru 2011, 23:21

Francis1982 pisze:...
3 mają oznaczenia : 046 130 201 B
2 FH KBEL 53 P 71 190 bar
A sterujący:0 28 130 201 J
2FH KBEL 58 P 94 190 bar
Dobrze kupiłem?
gdzie kupiłeś te wtryski? wg etki:
0 28 130 201 J
to wtrysk z ahu, aff, 1z (czyli 90KM, 75KM) czyli takie same jak masz teraz.
046 130 201 B
to wtryski z audi 100 2,5tdi aat (czyli 115KM)

Podsumowując ktoś Ci wcisnął jakąś mieszanke :-x
Oddaj je, bo nic dobrego z takiego miksu nie będzie.

Obrazek

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 31 gru 2011, 17:27

A czy istnieje szansa, że ktoś zmienił końcówki na afn i będą chodzić jak afn?

[ Dodano: 2011-12-31, 17:28 ]
oglądam całą końcówkę i nie widzę żadnych numerów

[ Dodano: 2012-01-02, 10:59 ]
dziś jak będzie okazja to zmienię wtryski i zobaczę jak to wyszło. Czy kopiując dane bloków pomiarowych można wywnioskować czy wtryski dają radę czy kupiłem szmelc?

No i dziś czytam sobie w briefie:

ZIFF. 7 LEIST. STEIG. D. SKN-TUNUNG, GEAND. STEUERGERAT, KENNZ. 002825-712.1/2HA ***
4.1.1998 chyba nawet z certyfikatem TUV

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 sty 2012, 11:55

Założysz wtryski, auto odpali, jeździć będzie, ale jak to trudno powiedzieć.

3 wtryski masz takie same te które były w 1Z, a jeden jest z silnika 2,5tdi (115KM) i wydaje mi sie że są takie same jak te w 1Z, czyli zmianisz wtryski z 1Z na 1Z. :roll:

co to znzczy to co po Niemiecku napisałeś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl