[B3 SB] Głowica z AAZ do silnika SB i parę innych pytań
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Pompę kupiłem od Trepka, to właśnie Trepek robił wszystkie mody, między innymi Gov i Timming mod. Z tego co się dowiedziałem to Timming mod polegał na dodaniu drugiej podkładki pod takim małym dekielkiem z boku pompy, dekielek ten znajduje się po przeciwnej do silnika stronie pompy i przykręcony jest na dwie śruby. Pompa pochodzi z Cromy 2.5TD, nie TDI. Z tego co mi mówił Trepek, to tego Timming moda zrobił po to by pompa wolniej przyspieszała dynamiczny kąt wtrysku, bo bez tego silnik chodził strasznie głośno. W wolnej chwili zmierze jakie jest ciśnienie wewnętrzne ustawione, mógłbym to przestawić jesli bedzie źle, tylko nie wiem na jaką wartość. W pompie SB na wolnych obrotach było to około 1bar, a tu ile nastawić?
to tylo potwierdza moją tezę. taraz tak:pawelrybak15 pisze: Z tego co się dowiedziałem to Timming mod polegał na dodaniu drugiej podkładki pod takim małym dekielkiem z boku pompy, dekielek ten znajduje się po przeciwnej do silnika stronie pompy i przykręcony jest na dwie śruby. Pompa pochodzi z Cromy 2.5TD, nie TDI. Z tego co mi mówił Trepek, to tego Timming moda zrobił po to by pompa wolniej przyspieszała dynamiczny kąt wtrysku, bo bez tego silnik chodził strasznie głośno.
dodanie podkładki pod sprężynę zwiększyło jej wstępny naciąg co spowodowało "zwiększenie twardości" sprężyny a więc zwolniło wyprzedzenie kat wtrysku. głośna i twadra praca silnika to właśnie za wczesny kąt wtrysku.
ciśnienie można ustawić inaczej ale proponuję ilość podkładek przywrócić do oryginału.
ja ustawiam ciśnienie na słuch na silniku na którym pompa ma pracować.
u Ciebie proponowałbym sobie wyciągnąć zaworek z pompy np od wolnossącego Diesla, rozebrać go ( wyjąć zabezpieczenie, sprężynkę i tłoczek) i wybić na równo. poskładać go zakręcić na pompę i odpowietrzyć układ. nie pobijać przez tłoczek isprężynkę bo tym samym uszkodzimy sprężynkę która wtedy straci swoje parametry.
całość przeprowadzamy na zimnym silniku.
odpalamy i dodajemy gazu, silnik przerywa, dymi na niebiesko, podbijamy lekko zaworek ( lepiej kilka razy powtórzyć niż raz przedobrzyć) ponownie dodajemy gazu, jak nadal przerywa to znów podbijamy, do momentu aż silnik nie bedzie przerywał proponuję zrobić tak żeby przy obrotach około 4000 na zimnym lekko poddymiał na niebiesko ale nie przerywał ani twardo pracował. po uregulowaniu ciśnienia wewnętrznego może okazać się konieczna delikatne skorygowanie statycznego kąta położeniem pompy na wsporniku.
ja tak mam ustawiany kąt i w obecnym silniku i w poprzednich i to się sprawdza. czasami trzeba kilka razy przeprowadzać regulację żeby dojść do optymalnych nastaw. jednak takie postępowanie się opłaca