Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z] wadliwy przepływomierz czy nastawnik potencjometryczny?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 gru 2011, 11:02

paji pisze: MUNIOR napisał/a:
a dokładniej kończącego się nastawnika potencjometrycznego,i jestem tego pewien na 100% bo to ewidentny i powtarzający się objaw u wielu włascicieli audi 80 na starym osprzęcie boscha

\
Tak przypuszczałem... ;/ czytając inne posty na forum.
I co teraz kolego robić ??
Można z tym jeździć, jeszcze z dwa tyg?
Można jeżdzić ,o ile ktoś ma taką cierpliwość ;-) żeby jeżdzić z takimi objawami
paji pisze:Tego nastawnika się nie czyści ??
W tym przypadku jest ewidentnie wytarty potencjometr ,wiec czyszczenie na pewno nic tu nie pomoże
paji pisze:Jakie koszta?
zależy za ile kupisz ,ale niestety większość używek jest w podobnym stanie co twój :-P
paji pisze:Bo pompy od np. od afn nie wsadzę ?? Albo nawet z nowszego 1z?
Nie wsadzisz :-D takie rzeczy można zrobić po przekładce osprzętu na nowszy , nowsza pompa ,a w zasadzie jej nastawnik indukcyjny ,nie będzie "gadał "z twoim komputerem ;-)

rafal_sz85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08

Post autor: rafal_sz85 » 24 gru 2011, 13:06

Przeglądając allegro zobaczyłem pewne ciekawe ogłoszenie:

http://allegro.pl/naprawa-nastawnik-pot ... 26341.html

z tego co gość pisze to daje gwarancje na naprawiane przez siebie nastawniki potencjometryczne, pisze również że nie stosuje przesuwania płytki potencjometru
tylko wymienia ją w całości i podobno współpracuje z różnymi firmami naprawiającymi pompy wtryskowe w których między innymi jest serwis Bosch moim zadaniem jest to ciekawa alternatywa rozwiązania problemu z nastawnikiem.

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 24 gru 2011, 18:57

Faktem jest to że brzmi to ciekawie i cena nie wygórowana, ja na przykład jednak postawiłem na wymianę osprzętu. Z tego co tu piszą to zmieniasz raz i jest spokój. Dodatkowo można potem dodać parę koników :mrgreen: .
Można z tym jeździć, jeszcze z dwa tyg?
ja już jeżdżę tak od sierpnia :) ale robi się to coraz bardziej uciążliwe no i problem "zawieszania się" oraz "nie reagowania" pedału gazu występuje coraz częściej.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 gru 2011, 11:03

rafal_sz85 pisze:Przeglądając allegro zobaczyłem pewne ciekawe ogłoszenie:

http://allegro.pl/naprawa...1996526341.html

z tego co gość pisze to daje gwarancje na naprawiane przez siebie nastawniki potencjometryczne, pisze również że nie stosuje przesuwania płytki potencjometru
Wszystko to ładnie i pięknie i być może tak jest .Tylko czemu tylko 6 -mcy gwarancji :?: ano temu że gościu dobrze wie że dni tego nastawnika są policzone i czy to po 6 ciu,8 miu ,10 ciu miechach ,znowu mogą być problemy .Taka to już konstrukcja ma swoją z grubsza określoną żywotnośc i nikt i nic tego nie zmieni ,no chyba że kupimy nówke za 1500zeta :-P .
pawel80b4 pisze:Faktem jest to że brzmi to ciekawie i cena nie wygórowana, ja na przykład jednak postawiłem na wymianę osprzętu. Z tego co tu piszą to zmieniasz raz i jest spokój. Dodatkowo można potem dodać parę koników
Ano własnie ,raz i spokój
pawel80b4 pisze:ja już jeżdżę tak od sierpnia :) ale robi się to coraz bardziej uciążliwe no i problem "zawieszania się" oraz "nie reagowania" pedału gazu występuje coraz częściej.
Taaa...aż w końcu robi się to tak męczące,że jazda staje się koszmarem i mamy juz dość tego auta ;-)

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 25 gru 2011, 20:14

dokładnie MUNIOR, mam po prostu tego dosyć, gdyby nie to, to nie mam nic do zarzucenia mojej AUDI :mrgreen: Zbieram kasiorę i wymieniam osprzęt, mam nadzieję że już po tej wymianie nie będę wracać do tego tematu :-) no i w planie jest 110KM żeby jakoś się zbierała teraz :mrgreen:

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 25 gru 2011, 20:30

pawel80b4 pisze:no i w planie jest 110KM żeby jakoś się zbierała teraz :mrgreen:
To w zbieraniu kasy od razu uwzględnij kompa z virusem to załatwisz 2 sprawy za jednym zamachem :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 26 gru 2011, 17:27

wszystko jest już uwzględnione, nie ma co dwa razy grzebać :mrgreen:

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 29 gru 2011, 09:36

Witam, powracając do tematu.
Ja również miałem problem z nierówną reakcją silnika na pedał gazu - w połowie potencjometru gazu obroty spadały do 900 a później powoli wzrastały - silnik na przepływce Bosha.

Vag pokazywał jedynie problem z hamulcem - wszyscy myśleli ze to wina czujnika hamulca lub trzeciego światła stop - błąd został pominięty podczas naprawy u 3 mechaników i stwierdzono ze jest nieistotny.
Po podmianie przepływki, pedału gazu i nastawnika problem nie ustępował.

Finalnie okazało się ze z (dolnego)czujnika pedału hamulca spadł gumowy "zderzaczek" przez co czujnik błędnie pokazywał położenie pedału hamulca i silnik "myślał" ze hamulec jest ciągle wciśnięty - komputer "zwariował"
Po nałożeniu "zderzaczka" silnik reaguje znowu bardzo dobrze na pedał gazu, lepiej odpala i wkręca się na obroty.
Wielkie dzięki Kostrz za pomoc. <piwo> -Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 19 sty 2012, 20:31

Witam ponownie, jestem już po wymianie osprzętu u kolegi ENDRIU210. Wszystko chodzi jak w zegarku, niby wszystko ustawione na fabryczne 90 KM ale czuć znaczny wzrost mocy. wszystko teraz lata jak należy:) Temat do zamknięcia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl