[80 B4 1.9 TDI 1Z ] problem z kontrolką
[80 B4 1.9 TDI 1Z ] problem z kontrolką
Witam klubowiczów.
Czy ktoś wie dlaczego po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie świeci się kontrolka czewona od wody i czerwona z wykrzyknikiem?
Dodam jeszcze ze migają one podczas jazdy ale niezawsze co jakiś czas.
Temperatura płynu podczas jazdy wynosi 90 stopni. płyn pełen stan
wszystkie paski klinowe na kołach pasowych są ponaciągane i nieślizgają się.
Również kontrolka od ładowania lekko się żaży.
Czy ktoś może wie co jest tego przyczyną?
Wszystko stało sie nagle podczas jazdy
Czy ktoś wie dlaczego po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie świeci się kontrolka czewona od wody i czerwona z wykrzyknikiem?
Dodam jeszcze ze migają one podczas jazdy ale niezawsze co jakiś czas.
Temperatura płynu podczas jazdy wynosi 90 stopni. płyn pełen stan
wszystkie paski klinowe na kołach pasowych są ponaciągane i nieślizgają się.
Również kontrolka od ładowania lekko się żaży.
Czy ktoś może wie co jest tego przyczyną?
Wszystko stało sie nagle podczas jazdy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
Sprawdzałem ładowanie pokazało 13,75V
potem kontrolka od ładowania sie zapaliła mocnym światłem i pokazywało 12,30 V
wtedy też świeciła kontrolka od wody. Po przygazowaniu wszystkie kontrolki zgasły a aparat pokazał 13,75V
Następnie zgasiłem samochód i po ponownym przekreceniu kluczyka znowu nieświeciły kontrolki od wody i ładowania. Następnie zapaliłem auto i kontrolki od ładowania i wody znowu się zapaliły a po przygazowaniu zgasły Gdy silnik troche pochodził znowu się apaliły
Jest to pewnie jakoś ze sobą powiązane i można by podejżewać że coś nie tak jest z alternatorem ale raczej nie bo dlaczego nie świecą jeśli kluczyk jest przekręcony na pozycje (zapłon) tutaj alternator raczej nic do tego niema.
[ Dodano: 2011-12-26, 15:51 ]
Szczotki wymieniłem dwa lata temu więc raczej chyba jeszcze się nie wytarły ale kto wie
potem kontrolka od ładowania sie zapaliła mocnym światłem i pokazywało 12,30 V
wtedy też świeciła kontrolka od wody. Po przygazowaniu wszystkie kontrolki zgasły a aparat pokazał 13,75V
Następnie zgasiłem samochód i po ponownym przekreceniu kluczyka znowu nieświeciły kontrolki od wody i ładowania. Następnie zapaliłem auto i kontrolki od ładowania i wody znowu się zapaliły a po przygazowaniu zgasły Gdy silnik troche pochodził znowu się apaliły
Jest to pewnie jakoś ze sobą powiązane i można by podejżewać że coś nie tak jest z alternatorem ale raczej nie bo dlaczego nie świecą jeśli kluczyk jest przekręcony na pozycje (zapłon) tutaj alternator raczej nic do tego niema.
[ Dodano: 2011-12-26, 15:51 ]
Szczotki wymieniłem dwa lata temu więc raczej chyba jeszcze się nie wytarły ale kto wie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
MH wystarczy użyć opcji <szukaj> https://audi80.pl/19tdi-1z-podgrzewa ... t21179.htm
marek6572
wymień szczotki z regulatorem napięcia i wtedy zobacz bo na 99% to jego wina
a jak to zrobić to <szukaj> sprawdź też wszystkie przewody idące do i od altka jeśli to nie pomoże to jeszcze mogą być co najmniej 2 powody
diody w altku
zimne luty w liczniku
marek6572
wymień szczotki z regulatorem napięcia i wtedy zobacz bo na 99% to jego wina
a jak to zrobić to <szukaj> sprawdź też wszystkie przewody idące do i od altka jeśli to nie pomoże to jeszcze mogą być co najmniej 2 powody
diody w altku
zimne luty w liczniku
Ładowanie mierzyłem jak sobie przypominam na wyłączonych światłach
Jutro wyciagne ten alternator i sprawdze
Tylko jedna rzecz niedaje mi spokoju dlaczego kontrolki nieświecą jeśli kluczyk jest w pozycji (zapłon)
wydaje mi się że wtedy ten regulator i szczotki niemają z tym nic wspólnego bo gdy nawet alternator nic by nieładował albo by ładował niewiem zaj..cie to czy tak czy tak te kontrolki muszą się świecić po przekreceniu kluczyka
Może najpierw wykręce licznik może tam jest jakaś przyczyna
Jutro wyciagne ten alternator i sprawdze
Tylko jedna rzecz niedaje mi spokoju dlaczego kontrolki nieświecą jeśli kluczyk jest w pozycji (zapłon)
wydaje mi się że wtedy ten regulator i szczotki niemają z tym nic wspólnego bo gdy nawet alternator nic by nieładował albo by ładował niewiem zaj..cie to czy tak czy tak te kontrolki muszą się świecić po przekreceniu kluczyka
Może najpierw wykręce licznik może tam jest jakaś przyczyna
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Tak jak napisałeś sprawdź dobrze licznik(zimne luty), bo może być że faktycznie wina leży w liczniku. Miałem podobny przypadek w b3, z tym że u mnie ładowanie było ale na wysokich obrotach.marek6572 pisze:Tylko jedna rzecz niedaje mi spokoju dlaczego kontrolki nieświecą jeśli kluczyk jest w pozycji (zapłon)
wydaje mi się że wtedy ten regulator i szczotki niemają z tym nic wspólnego bo gdy nawet alternator nic by nieładował albo by ładował niewiem zaj..cie to czy tak czy tak te kontrolki muszą się świecić po przekreceniu kluczyka
Może najpierw wykręce licznik może tam jest jakaś przyczyna
Witam usunołem usterke
Mieliscie racje szczotki były wytarte
Teraz wiem dlaczego nie świeciła kontrolka od ładowania po przekręceniu kluczyka - jedna ze szczotek nie dotykała juz ośki i pewnie niebyło przejscia.
Teraz wszystko gra
Ładowanie mam teraz 14.20V na wyłączonych światłach bo narazie zdjołem szkła do mycia
dzięki wszystkim za cenne porady po punkciku dla każdego pozdrawiam !
Mieliscie racje szczotki były wytarte
Teraz wiem dlaczego nie świeciła kontrolka od ładowania po przekręceniu kluczyka - jedna ze szczotek nie dotykała juz ośki i pewnie niebyło przejscia.
Teraz wszystko gra
Ładowanie mam teraz 14.20V na wyłączonych światłach bo narazie zdjołem szkła do mycia
dzięki wszystkim za cenne porady po punkciku dla każdego pozdrawiam !
Witam.
Czasami po uruchomieniu silnika, nie gasną mi od razu kontrolki, muszę wrzucic bieg i dodac gazu, zdarza się też, że sama kontrolka oleju tylko nie gaśnie i dopiero po tej czynności znika, olej jest w porządku.
Bywa też i tak, że jak włączę zapłon to nie zapala się kontrolka od świec mimo, że są zimne, dopiero gdy przekręce 2 raz kluczyk pali się.
:?: :?: :?: :?:
Czasami po uruchomieniu silnika, nie gasną mi od razu kontrolki, muszę wrzucic bieg i dodac gazu, zdarza się też, że sama kontrolka oleju tylko nie gaśnie i dopiero po tej czynności znika, olej jest w porządku.
Bywa też i tak, że jak włączę zapłon to nie zapala się kontrolka od świec mimo, że są zimne, dopiero gdy przekręce 2 raz kluczyk pali się.
:?: :?: :?: :?:
Witam wszystkich
Jako że dzisiaj rano nic się nie działo więc zacznę od początku.
Rano normalnie autko zapaliło kontrolki od razu zgasły
A teraz pod wieczór jako że nie miałem podświetlenia nawiewów, zabrałem sie za wymiane ich ( są 3, o ozn.12V 1,2W ) wymieniłem i wszystko świeci pięknie, cały licznik i nawiewy.
Chce zapalić autko, daję w pozycje zapłon kluczyk a tu słabiej świeci kontrolka aku od innych np.ręcznego czy długich.
Zapaliłem i tu jest zonk na wolnych obrotach świeci aku a w minichecku pulsują.
Co się mogło zje....ć ??? Rano wszystko chodziło dopóki nie wymieniłem żarówek.
A jak przygazuje tak do 2,5-3,5 to gaśnie i gitara.
Potem zgasze i dam na zapłon i normalnie świeci a jak zapale to świeci dopóki nie przygazuje ???
Może się coś stać jak tak będę dalej jeździł ???
[ Dodano: 2015-10-15, 21:39 ]
Pomoże ktoś bo nw co myśleć ???
Jako że dzisiaj rano nic się nie działo więc zacznę od początku.
Rano normalnie autko zapaliło kontrolki od razu zgasły
A teraz pod wieczór jako że nie miałem podświetlenia nawiewów, zabrałem sie za wymiane ich ( są 3, o ozn.12V 1,2W ) wymieniłem i wszystko świeci pięknie, cały licznik i nawiewy.
Chce zapalić autko, daję w pozycje zapłon kluczyk a tu słabiej świeci kontrolka aku od innych np.ręcznego czy długich.
Zapaliłem i tu jest zonk na wolnych obrotach świeci aku a w minichecku pulsują.
Co się mogło zje....ć ??? Rano wszystko chodziło dopóki nie wymieniłem żarówek.
A jak przygazuje tak do 2,5-3,5 to gaśnie i gitara.
Potem zgasze i dam na zapłon i normalnie świeci a jak zapale to świeci dopóki nie przygazuje ???
Może się coś stać jak tak będę dalej jeździł ???
[ Dodano: 2015-10-15, 21:39 ]
Pomoże ktoś bo nw co myśleć ???