[1.9 TD AAZ] Cieknące turbo
[1.9 TD AAZ] Cieknące turbo
Witam, potrzebuję pomocy, Z racji że moje audi ma ponad 460tyś. przebiegu, turbina ma przedmuchy i olej wycieka na zewnątrz, z tej szerokiej gumowej rury która znajduje się u góry. Doradźcie mi, co zrobić? Najlepiej wymienić turbinę? Regeneracja się opłaca? Może ma ktoś do sprzedania taką sprawną w 100%? I jeszcze jedno pytanie, czy do mojego audi będzie pasować turbina od 1.9 TDI ? Mogę zrobić zdjęcia na których widać skąd wycieka, myłem cały silnik i dokładnie widać, pomóżcie
Ostatnio zmieniony 19 paź 2011, 22:27 przez Małek, łącznie zmieniany 1 raz.
Źle nazwany temat!!! zapoznaj sie z https://audi80.pl/regulamin-forum-au ... t28836.htm i popraw nazwe tematu <ok>
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Jeśli chodzi o ta gumowa rurę to chodzi ci chyba o ta która idzie do kolektora ssącego tak?? wszytko zależy jak dużo ci tego oleju wycieka no i czy w przewodach od turbo jest dużo oleju bo może tak być że masz uszkodzony ten przewód lub tylko opaska jest słabo zaciśnięta a to że pojawia się tam olej to jest normalne ale tak jak mówię wszystko zależy ile się go tam pojawia. Jeśli już byś musiał coś robić z turbo to ja bym wolał ją zregenerować.Koszt regeneracji ok 600zł no i masz gwarancję od 8 do 12 miesięcy a z używkami wiesz jak jest...
Żeby dokładnie określić miejsce z którego cieknie zamieszczam zdjęcie : http://imageshack.us/photo/my-images/7/tttttrb.jpg/ Cieknie tam gdzie pokazuje strzałka, z pod tej grubej gumowej rury. Celowo umyłem silnik żeby zauważyć, bo wszystko pod spodem było zalane na czarno. Bo kilku dniach widać już było skąd wycieka. A co do regeneracji wolałbym jednak kupić jakieś używane, wtedy będę miał dwie turbiny, jak oddam do regeneracji to nie wiadomo ile pojeździ, chciałbym żeby działała troche dłużej niż 6 czy 12 miesięcy Mając dwie pogę jeździć na jednej a jak coś wtedy regeneracja. Chcę tak żeby było porządnie, co radzicie?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
czyli cieknie z tego miejsca o którym mówiłem.w tej rurze zawsze jest trochę oleju gdyż dostaje się on tam z odmy.jak jest nieszczelność to po jakimś czasie dość sporo oleju się tam pojawi.ale najpierw dociśnij lub zmień ta opaskę która trzyma ten wąż bo mimo tego że turbo by puszczało olej to nie ma prawa on tam wyciekać....jak byś chciał być pewny czy to na 100% turbo ci puszcza to musiał byś zrobić wolna odmę czyli tzw Catch Tank.wpisz w szukajce na forum to wyjdzie ci sporo tematów a także opis jak to zrobić.wtedy będziesz miał na 100% pewność że to turbo puszcza jeśli pojawi się w tym przewodzie olej...
hudy, ja sobie pozwolę stwierdzićże wolę jednak dobrą używkę niż regenrowane. nie wszyscy niestety majądoważarki i robią to naprawdę sumiennie.
według mnie lepiej jest kupić turbo które nigdy nie było ruszane przez nikogo w dobrym stanie niż regenerowane, jeśli już regenrować to mogę polecić TURBO-REG z Chrząstowa właściciela znam osobiście i wiem że naprawdę chłopaki się przykładają.
szczególną wagę przykładają do prawidłowego montażu. jak by ś chciał reklamować to pierwsze co sprawdzają stan wałka. jak jest fioletowy bo dawałeś w palnik odrazu po odpaleniu to możesz zapomnieć o reklamacji. a szczeże to tylko raz byłe świadkiem reklamacji. gdzie faktycznie winne było turbo ( wada materiałowa nowego wałka).
według mnie lepiej jest kupić turbo które nigdy nie było ruszane przez nikogo w dobrym stanie niż regenerowane, jeśli już regenrować to mogę polecić TURBO-REG z Chrząstowa właściciela znam osobiście i wiem że naprawdę chłopaki się przykładają.
szczególną wagę przykładają do prawidłowego montażu. jak by ś chciał reklamować to pierwsze co sprawdzają stan wałka. jak jest fioletowy bo dawałeś w palnik odrazu po odpaleniu to możesz zapomnieć o reklamacji. a szczeże to tylko raz byłe świadkiem reklamacji. gdzie faktycznie winne było turbo ( wada materiałowa nowego wałka).
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
No tak ale skąd wiesz że to nieruszane turbo było wcześniej dobrze traktowane?? Tego się nie dowiesz dopóki nie zamontujesz i nie pojeździsz a wtedy może być już za późno.A jak zregenerujesz w dobrym warsztacie który się tym zajmuje profesjonalnie a nie u pana Zdzisia w stodole to na pewno będzie hulać.Jak chcesz być na 100% pewny to tylko nowe turbo.Koszt coś nieco ponad 2tys...
zależy od kogo kupujesz. a nowe turbiny to niestety nie to samo co kiedyś.hudy pisze:No tak ale skąd wiesz że to nieruszane turbo było wcześniej dobrze traktowane?? Tego się nie dowiesz dopóki nie zamontujesz i nie pojeździsz a wtedy może być już za późno.
od momentu jak zaczął Melet robićczęści dla Garretta to juznie jest to samo. wiem bo kolega miał nówkę sztukę turbo T3 z likwidacji starego Serwisu w Niemczech jeszcze na grubym wałku z 87' i pompował na niej ponad 2.5bara i nic jej się nie działo. po tym jak już Melet robił turbiny nie wiem czy przekroczysz 2,2bara. mi osobiście zdarzyło się zabić właśnie na Meletowskich częściach przy 2,1bara na AAZ'cie. wałek pękł na pół. moje szczęście że olej nie poszedł z żadnej ze stron jakimś cudem.
zresztą każdy może mieć swoje zdanie.jak nam bedzie potrzeba Ty pójdziesz zregenerować a ja poszukam używki <ok>