[B4 1.9Tdi 1Z] Uszkodzony czujnik grzania świec?
[B4 1.9Tdi 1Z] Uszkodzony czujnik grzania świec?
Witam,
Od dłuższego czasu miałem problem z samochodem objawiający się tym, że na zimnym silniku (ale powyżej 5*C) nie było szans, żeby odpalić. Kręcić można było do rozładowania akumulatora i nic. Silnik nie startował.
Palił tylko na popych i to z oporami. Podczas kręcenia z rury leciał gęsty biało-siwy dym.
Przekopywałem się przez forum w poszukiwaniu odpowiedzi, co to może być i znalazłem temat poświęcony czujnikowi grzania świec. Odpiąłem tenże czujnik i teraz przy każdym przekręceniu kluczyka grzeją się świece a auto pali bez zarzutu.
Pytanie: Czy po wymianie czujnika, bo domniemywam, że on jest uszkodzony auto nadal może nie palić w temperaturach powyżej 5*C ? Wtedy oznaczałoby to, że problem tkwi w czymś innym, bo generalnie świece nie powinny być grzane powyżej 5*C... ?
Pytanie2: Czy można jeździć bez tego czujnika? Jak narazie sprawdza mi się to wyśmienicie.
Pytanie3: Czy auto może mi więcej palić? Zauważyłem, że po odpięciu czujika mam jakby wyższe obroty na luzie zwykle wskazówka była tak 3mm poniżej 1000obrotów a teraz jest tak 3mm powyżej.
Czy ogólnie może więcej palić bez tego czujnika? Pytam na zapas.
Dziękuję i pozdrawiam!
Od dłuższego czasu miałem problem z samochodem objawiający się tym, że na zimnym silniku (ale powyżej 5*C) nie było szans, żeby odpalić. Kręcić można było do rozładowania akumulatora i nic. Silnik nie startował.
Palił tylko na popych i to z oporami. Podczas kręcenia z rury leciał gęsty biało-siwy dym.
Przekopywałem się przez forum w poszukiwaniu odpowiedzi, co to może być i znalazłem temat poświęcony czujnikowi grzania świec. Odpiąłem tenże czujnik i teraz przy każdym przekręceniu kluczyka grzeją się świece a auto pali bez zarzutu.
Pytanie: Czy po wymianie czujnika, bo domniemywam, że on jest uszkodzony auto nadal może nie palić w temperaturach powyżej 5*C ? Wtedy oznaczałoby to, że problem tkwi w czymś innym, bo generalnie świece nie powinny być grzane powyżej 5*C... ?
Pytanie2: Czy można jeździć bez tego czujnika? Jak narazie sprawdza mi się to wyśmienicie.
Pytanie3: Czy auto może mi więcej palić? Zauważyłem, że po odpięciu czujika mam jakby wyższe obroty na luzie zwykle wskazówka była tak 3mm poniżej 1000obrotów a teraz jest tak 3mm powyżej.
Czy ogólnie może więcej palić bez tego czujnika? Pytam na zapas.
Dziękuję i pozdrawiam!
Ogólnie powiem Ci tak,jak odłaczysz czujnik to ECU widzi max minus temperatury płynu,i grzanie świecami jest ok minuty,czyli w krótkim czasie uwalisz świece,tak świece mają grzać poniżej 5C i może być tak że po wymianie czujnika będzie to samo,jak masz Pieburga to podłącz i posprawdzaj temperatury na czujnikach.
Palenie tego auta na popych to się może skończyć przeskoczeniem rozrządu,jak napisałem wcześniej po pierwsze Vag i sprawdzanie korekcji na wtryskach,dawki paliwa i początku wtrysku,może być też że wtryski leją albo i pierscienie nie trzymają już kompresji ale to skrajne przypadki.
Co do spalania nie jestem pewny,choć kiedyś też miałem problem z tym czujnikiem,natomiast na pewno wpływa to na kulturę pracy silnika,bo pewnie szczeka teraz jak TD
Palenie tego auta na popych to się może skończyć przeskoczeniem rozrządu,jak napisałem wcześniej po pierwsze Vag i sprawdzanie korekcji na wtryskach,dawki paliwa i początku wtrysku,może być też że wtryski leją albo i pierscienie nie trzymają już kompresji ale to skrajne przypadki.
Co do spalania nie jestem pewny,choć kiedyś też miałem problem z tym czujnikiem,natomiast na pewno wpływa to na kulturę pracy silnika,bo pewnie szczeka teraz jak TD
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Coś nie halo z twoją motorownią ...standardowe tdi po tych kilkuset tysiącach przejechanych kilometrów ,powinno palić bez grzejących świec i bez zająknięcia przy obecnych temp.powyżej zera .Skoro twój potrzebuje grzania w takich temperaturach ,to albo ciśnienie sprężania wynosi grubo poniżej 19 bar ,albo masz jakieś trefne paliwo o wysokiej temp.zapłonu ,albo ....no właśnie można by wyliczać długo ...w kążdym bądż razie nie jest to normalne . A odłączenie czujnika temp.powoduje właśnie podwyższenie obrotów no i grzanie świec na maxa ,czyli za długo nie pożyją A ciąganie diesla na pasku rozrządu moze się skończyć nieciekawie ,szczególnie w mrozy...Jak zauważył mój przedmówca :->
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
Nawet nie wiem czy drogi czy nie, najpierw chciałem się skonsultować
Z tym paleniem na popych to zawsze uważam, na wyższym biegu i delikatnie. No ale teraz już nie muszę.
A te świece grzeją przez cały czas jak jest uruchomiony silnik? Bo jak odpalam to zawsze 3-5 sekund czekam, że zagrzeje i odpala od strzała.
A w kwestii spalania coś więcej? Czy odłączenie czujnika ma jakiś wpływ?
Z tym paleniem na popych to zawsze uważam, na wyższym biegu i delikatnie. No ale teraz już nie muszę.
A te świece grzeją przez cały czas jak jest uruchomiony silnik? Bo jak odpalam to zawsze 3-5 sekund czekam, że zagrzeje i odpala od strzała.
A w kwestii spalania coś więcej? Czy odłączenie czujnika ma jakiś wpływ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
po pierwsze to wymień czujnik.jego koszt to ok 30 paru zł jeśli chodzi o zamiennik np firmy Vemo.A co do twojego silnika to jest coś nie tak i to na pewno nie jest wina czujnika.Tak jak wspomniał Mariusz przy takich temperaturach powinien palić bez problemu.Jak ja miałem uwalony ten czujnik to nawet przy prawie -10 stopniach odpalał po 2-3 sekundach kręcenia także na początek ja bym sprawdził ciśnienie...
witam opisze swoj objaw mianowicie jaki mam teraz, jak jest rano zimno nie wiem jaka temp mo 5-7st to swiece mi sie grzeja i auto mi odpala na klucz, ale jak nie ruszam auta caly dzien i chce go odpalic po poludniu moze jest powyzej 10 -15 st to swiece mi nie grzeja i musze z 3-5 sek pokrecic. Zeszła zime nie miałem tego problemu zawsze na klucz zapalał podejrzewam ze czujnik mi siadł temp moze troszke oszukuje, jak moge to sprawdzic i ktory to jest ten czujnik wiem ze na glowicy zaraz pod pokrywa jest czujnik ktory pokazuje w liczniku temp
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Hmm...ogólnie to musisz się ogarnąć bo straszny masz mentlik w głowie Poszukaj kogoś dobrze zorientowanego w temacie z twoich okolic ,bo sam nie dasz rady ...Kaczorblb pisze:Jakie to ciśnienie? Na VAG muszę jechać?
Teraz nierówno pracuje na niskich obrotach, jaka jest tego przyczyna?
Ogólnie zauważyłem spory wzrost mocy w stosunku do tego co było...
[ Dodano: 2011-10-14, 20:40 ]
Z tego co piszesz akurat wynika że czujnik działa jak powinien 8-) Uszkodzenie czujnika temp.nigdy nie spowoduje trudności w odpalaniu ,co najwyżej niepotrzebnie świece grzeją przy każdym odpalaniu i są deko podwyzszone obrotytsmoluch pisze: jak jest rano zimno nie wiem jaka temp mo 5-7st to swiece mi sie grzeja i auto mi odpala na klucz, ale jak nie ruszam auta caly dzien i chce go odpalic po poludniu moze jest powyzej 10 -15 st to swiece mi nie grzeja i musze z 3-5 sek pokrecic. Zeszła zime nie miałem tego problemu zawsze na klucz zapalał podejrzewam ze czujnik mi siadł temp moze troszke oszukuje,
Ostatnio zmieniony 14 paź 2011, 20:44 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Uważam że ktoś dobrze zorientowany musi ci posprawdzać co trzeba ...a z twojego opisu ,czyli że odpala tylko jak grzeje świece ,wynika że masz kiepskie ciśnienie sprężania w cylindrach ,co jest raczej rzadkie w tych silnikach ,bo nawet po 400 tys kilometrów potrafią trzymać ciśnienie grubo powyżej 20 barów ,co jest wystarczajace do dobrego odpalania bez grzania świec ...ale są wyjątki i być może masz pecha Podjedż do kogoś kto ci zmierzy ciśnienie spręzania w cylindrach i zrobi próbę olejową ...tsmoluch pisze:wiec uwazasz ze mam za male cisnienie ? co moze byc powodem tego?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mozna jeszcze zmierzyć odkręcając świece żarowe , jak ktoś ma odpowiednią przejściówkę .Ale problem z ciśnieniem sprężania ,to ostatnia rzecz jakiej mozna by się spodziewać ,rzadko to się zdarza w naszych zetorach .Posprawdzać wszytskie parametry vagiem ,i dopiero jak wszystkie będą ok .mozna sie pokusić o sprawdzenie ciśnienia spręzaniatsmoluch pisze:Munior a mam pytanko jesli chodzi o te cisnienie , jaki jeszcze powinien byc objaw jak mam male cisnienie sprezania ?? bo z tego co sie domyslam cisnienie tylko idzie zmierzyc sciagajac wtryski