Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 b3 1.8S ]- Przymulenie przy 2 tyś obrotów .

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[ 80 b3 1.8S ]- Przymulenie przy 2 tyś obrotów .

Post autor: spider15 » 22 lis 2011, 18:24

Witam. Mam taki problem, który mnie troche irytuje. A więc moja audiczka smiga tylko na gazie, na benzynie tez ale mam silnik 1.8s na gazniku, a gaznik z instalacja gazową jakoś nie potrafią sie dogadać. ( mikser , znawcy wiedzą o co chodzi ) Samochód na gazie przy niecalych 1800 obr do 2200 obr ma takie przymulenie. Znaczy tak.. Jade sobie wbijam 3 , mam 1500 obr przyspieszam i gdy dojdzie do 1800 auto przyspiesza ale od razu czuc tak jakby stracilo na mocy tak ciągnie ale tak słabo po przekroczeniu 2200 wszystko wraca do normy. Daje gaz w podloge porzyspiesza dalej ale tak nijak dopiero po 2200 jest ok. Nawet jak rozpedzam go na 2 biegu obroty rosna i pomiedzy 1800 - 2200 czuc takie oslabienie. Wystepuje to oczywiscie na kazdym biegu.

Jest nowy parownik, gaz po regulacji, filtr paliwa wymieniony, swiece i kable tez. Odpala dobrze, nie ma zadnych innych problemów. Szczerze olał bym to bo jak sie dobrze na biegach rozpedza to przebija sie przez te bariere przymulenia i juz ciągnie dobrze . Najgorzej jak sie zapomni jedzie pod górke ma sie te niecale 2 tysie i chce sie wyprzedzic. Szukalem jakies takiego tematu ale nie znalazlem.


Pozdrawiam

kolczu

Post autor: kolczu » 23 lis 2011, 20:36

Filtr gazu wymieniałeś?

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 24 lis 2011, 11:50

Mam wymienioną butle, elektrozawór przed parownikiem, parownik, co za tym idzie wszystkie filtry gazu. Na przewodzie nie ma silniczka krokowego, jest śruba. Gaz 1 generacji. Wyregulowany. ;)

Awatar użytkownika
glowsonix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:21
Lokalizacja: Końskie

Post autor: glowsonix » 24 lis 2011, 12:05

A z mikserem nie było coś ruszane :?:
Nie pali za dużo :?:

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 24 lis 2011, 13:00

Stało się to po wymianie elementów gazowni i regulacji , czy też przedtem miałeś to zamulenie ?

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 24 lis 2011, 15:18

Spalanie wystepowało za duze, byl u gazownika, faktycznie spala mniej teraz lecz ja praktycznie caly czas smigam po miescie wiec pali tak do 12 litrów gazu. Było tak cały czas, choc czasami tak jakby bardziej to bylo odczuwalne a czasami praktycznie nie odczuwalne to jest. Mikser kiedys uszczelniałem silikonem ( łączenie gaźnika i puszki filtra ).

PRZ3M0O
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 lis 2011, 19:40
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: PRZ3M0O » 24 lis 2011, 15:41

Też mam podobny problem, ale wydaje mi się że to chyba nie jest wina LPG bo mój na benzynie i na gazie też ma takiego muła przy tych obrotach

kolczu

Post autor: kolczu » 24 lis 2011, 17:31

A gaz tankujesz na stacjach krzak czy normalne firmowki? Mi na stacji krzak D&D to palił 15/17 1.8 PM a na shellu 13-14

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 24 lis 2011, 22:04

Tankuje na orlenie przewaznie, wiec teoretycznie gaz powinien byc okej ;)
Spalanie gazu w zimie caly czas po miescie 12 litrów to chyba optimum przy gazniku i recznym ssaniu ;) Hmmm.. Cięzko stwierdzic jaka to moze byc przyczyna...

Chyba trzeba sie bedzie do tego przyzwyczaić. ;) Chociaz zastanawia mnie jedna rzecz. Ja sobie usczelnialem mikser, niby gazownicy go wyjmowali bo wymieniali wąż, ale z tego co widzialem sylikon jest wiec chyba jest tam szczelne .. mam nadzieje bynajmniej.

A moze to wina kopulki ?

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 24 lis 2011, 22:34

Szukaj kolego przyczyn w mikserze i okolicach. Ja kupiłem swoją z takim właśnie problemem i bujałem się z tym prawie rok, aż kolega założył gaz w nowo powstałym warsztacie i u niego OK. Podjechałem do gościa a on od razu diagnoza mikser, wyją wziął do innego gościa coś tam przerobił (rozwiercił czy roztoczył) i cud pełen zakres obrotów śmiga elegancko. Oczywiście szczelność połączeń to podstawa w LPG.

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 30 gru 2011, 23:35

Panowie problemów ciąg dalszy. Wydawalo mi sie ze juz pozbylem sie problemu uszczelniając układ podciśnienia. Lecz niestety dalej to samo. Opisze co sie dzieje, i co juz zrobilem.

Zrobione :
- Wymienione swiece i przewody w czerwcu
- Cała nowa instalacja gazowa ( parownik, zawór elektromagnetyczny przed parownikiem, co za tym idzie filtry gazu tez, nowa butla, i wszystko wyregulowane. Bylem ostatnio u gazownika i po wsadzeniu sondy w wydech stwierdzil ze wszystko jest idealnie. Gaz mam 1 generacji, z manualnym przełączaniem gaz/ wypalanie / paliwo , do tego uszczlenione polączenie gaźnik- mikser- obudowa filtra powietrza. )
- Nowy filtr powietrza ( wymieniany razem ze swiecami i przewodami)
- Podcisnieniowa regulacja wyprzedzenia zaplonu działa. ( zasysałem ustami )
- W gazniku po przegazowaniu widac jak rusza sie taka gruszka, chyba od przepustnicy albo Bóg wie czego, wiec podcisnienie działa. ( Keihin 1 prawdopodobnie lub 2 )
- Dolot powietrza skierowany w ściane grodziową, pod filtr powietrza.
- Brak katalizatora.

Samochód tankowany na stacji ORLEN ;)



Objawy :
- Podjazd pod górke , 1 ok, 2 w miare okej, na 3 biegu jesli pod górę jest 1.500 obr, po wcisnieciu pedału w podloge samochod ledwo przyspiesza, dławi sie tak jakby gazem, trzeba ujac gazu i wtedy kula sie minimalnie przyspieszajac pod gore, nawet po wejsciu na 2 tys obrotów i pedał w podloge jest to samo, pomaga redukcja na 2 i wtedy gaz w podloge i auto przyspiesza w miare dobrze.

- Jade z górki okolo 50 km/h, wrzucam 5 bieg, 1.200 obr / 1.300 onbr, daje gaz w podloge. Auto bardzo pomalu przypiesza.

- Normalna jazda auto nie ma takiego kopa po wcisnieciu pedalu w podloge przy niskich obrotach, dopiero powyzej 2 tys pedal w podloge i czuc ze idzie, chcociaz nie zawsze tak samo, potem przy takich wyzszych tez jakby sie tak mulił, dławił, nie wiem jak to powiedziec. Idzie ale tak po 3500 obr tak jakby sie mulil i juz wolniej przyspiesza.

- W trasie 5 bieg 140 km/h i auto mimo pedalu w podloge wolno przyspiesza , ma taka zamułke.


To kilka moich testów które robilem i juz nie wiem co to moze byc ? Moze tak ma byc? juz sam nie wiem, moze poprostu ja sie jakos tym za bardzo przejmuje i sam sobie to wmawiam ? Ale wydaje mi sie ze cos musi byc. Autko powinno naprawde lepiej smigac.

Wina gaźnika? Moze cos sie nie zamyka / otwiera do konca? Co jeszcze sprawdzic? Jakies czujniki w gaźniku ? Jest tam jakis jeden z boku.


Pozdrawiam serdeccznie.


PS. A co do miksera.. są jakies inne ? Faktycznie cos w nim przetoczyc ? tylko co ?

xX80Xx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 26 sie 2007, 23:05
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: xX80Xx » 31 gru 2011, 00:31

spider15 pisze: Objawy :
- Podjazd pod górke , 1 ok, 2 w miare okej, na 3 biegu jesli pod górę jest 1.500 obr, po wcisnieciu pedału w podloge samochod ledwo przyspiesza, dławi sie tak jakby gazem, trzeba ujac gazu i wtedy kula sie minimalnie przyspieszajac pod gore, nawet po wejsciu na 2 tys obrotów i pedał w podloge jest to samo, pomaga redukcja na 2 i wtedy gaz w podloge i auto przyspiesza w miare dobrze.
Żartujesz prawda? :mrgreen:
Przecież to jest 1,8 buda ciężka moment obrotowy dopiero od 3,3 RPM, a Ty pod górkę na 3 i bucior i dziwisz się? :mrgreen:
Wydaje mi się, że fizyki nie oszukasz.
spider15 pisze: - Jade z górki okolo 50 km/h, wrzucam 5 bieg, 1.200 obr / 1.300 onbr, daje gaz w podloge. Auto bardzo pomalu przypiesza.

50 km/h 5 bieg i chcesz, żeby przyspieszał. Moment obrotowy.
spider15 pisze: - Normalna jazda auto nie ma takiego kopa po wcisnieciu pedalu w podloge przy niskich obrotach, dopiero powyzej 2 tys pedal w podloge i czuc ze idzie, chcociaz nie zawsze tak samo, potem przy takich wyzszych tez jakby sie tak mulił, dławił, nie wiem jak to powiedziec. Idzie ale tak po 3500 obr tak jakby sie mulil i juz wolniej przyspiesza.

Że w sensie obroty lecą, a prędkość nie? Moc silnika 90KM.
spider15 pisze: - W trasie 5 bieg 140 km/h i auto mimo pedalu w podloge wolno przyspiesza , ma taka zamułke.
Bo to już ciągnąć za bardzo nie będzie. Moc nie ta niestety.

A teraz powiem Tobie, że pisze to użytkownik 1.6 ADA 101 KM (- w chusteczke koni przez tyle lat).
Po prostu 80 są po to by jeździły elegancko, ekonomicznie. Mówie oczywiście o silnikach poniżej 2.3 NG :-) Bo to ciężkie samochody, a silniki do nich wrzucane były robione w myśli jazdy po autobahnach. One mają przejechać 600k km bez zająknięcia.

Także dla mnie wszystko jest ok... tzn po tym co tutaj opisałeś bo może rzeczywiście coś jest nie tak z nim, nie wiem nie jechałem :-P

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 31 gru 2011, 00:52

Potwierdzam, moja zachowuje się tak samo, jeśli chodzi o objawy w poprzednim poście, z wyjątkiem tego przymulenia. Przy 1.200 obr /min nie ma szans żeby te auto sprawnie przyśpieszało. 90 KM szału nie zrobi. Ale B3 1.8 ciężką bym nie nazwał waży koło 1 tony.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 31 gru 2011, 07:48

Według mnie źle jest ustawiony zapłon.Nawet na 3 od ok. 2tys auto przyspiesza normalnie jak przekroczy 3tys to ma juz dobrego kopa, 5ka w tych autach nie służy do przyspieszania na trasie tylko do utrzymywania prędkosci, spróbuj przyspieszać na 4 bo 140km/h to osiaga sie na 3 i jak dajesz 4 to prędkosć wzrasta dalej do jakiś 160-170 w miarę płynnie później niestety trzeba juz poczekać troche. Co do osiagów to nie jest źle bo na krótkiej skrzyni można zejś ponizej 12s do 100ki ale przede wszystkim auto jest dosyć elastyczne.

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 31 gru 2011, 09:26

Czyli panowie wszystko jest okej? Może poprostu traktuję ją zbyt łagodnie ;) Jednak wystepuje takie jakies przymulenie bo czasem lepiej ciągnie na prostej drodze nawet przy tych 3 tys, a czasem gorzej. Moze poprostu to wina gazu 1 generacji i gaznika. Juz sam nie wiem.

Przez myśl przeszło mi jeszcze ze moze jakas dysza jest zapchana w gazniku ?
Chociaz autko odpala na gazie, cieply utrzymuje obroty, czasem mu sie zdarzy tylko ze spadaja do 900 rpm, tak utrzymuje 1000 .

A co do zapłonu... To była moja pierwsza diagnoza. Chciałem pokręcić aparatem zaplonowym, ale po odkreceniu go nie chciał ruszyć. Chyba nie ruszany od nowosci ;D . Cięzki tez jest tam dostep nie mialem go jak dobrze złapać.

[ Dodano: 2011-12-31, 09:32 ]
spider15 pisze:

- Normalna jazda auto nie ma takiego kopa po wcisnieciu pedalu w podloge przy niskich obrotach, dopiero powyzej 2 tys pedal w podloge i czuc ze idzie, chcociaz nie zawsze tak samo, potem przy takich wyzszych tez jakby sie tak mulił, dławił, nie wiem jak to powiedziec. Idzie ale tak po 3500 obr tak jakby sie mulil i juz wolniej przyspiesza.

Że w sensie obroty lecą, a prędkość nie? Moc silnika 90KM.


Tu bardziej chodzilko mi o to ze ona zawsze jakos potrafil sie fajnie zebrac od tych 1.600 obrotów na prostej drodze. A teraz ma taką dziurę w mocy, dopiero ciągnie prezyzowicie powyzej 2 tys i to z gazem w podlodze, a szału ni ma ;p

Być moze wszystko jest okej tylko ja robie z siebie błazna ;) juz sam nie wiem..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl