[b4 abt ] czy to termostat ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 30 wrz 2011, 20:29
- Lokalizacja: stopnica
[b4 abt ] czy to termostat ?
mam taki problem od jakiegos czasu. moja andzia łapie szybko tem ale w czasie jazdy tem sie wacha w granicach 95-98st. wiatrak sie załancza i zbija ja do 94-95st i z powrotem w góre. termostat sie otwiera przy 98 st w tym samym momencie co załancza sie wentylator bo to dzis dokładnie zbadałem wiec jak myse za pózno bo powinien przy tem 87 st. mysle ze te wachania sa jego powodem ale chce sie upewnic iwas sie poradzic co sadzicie o tym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 30 wrz 2011, 20:29
- Lokalizacja: stopnica
raczej układ odpada a i czujnik tak samo bo jak załancza sie wentylator chłodnicy to na zegarze mam 97-98st czyli tak jak powinno byc
[ Dodano: 2011-11-17, 17:08 ]
dzis wymieniłem termostat okazało sie ze to on był winny bo za pozno sie otwierał 98st a do tego sie zacinał :-x teraz tem 90 dolny waz ciepły <ok> ale co najwazniejsze jakie noje było zdziwienie jak na wyjetym termostacie pisało made in FRANCE :shock: CO TO ZA WYNALAZEK :?: a i jeszcze jedno wielki szacun dla tych co wymieniaja(lub tylko tak pisza) termostat z góry i do tego bez odkrecania pompy wspomagania . ja nie miałem problemówbo miałem kanał :mrgreen:
[ Dodano: 2011-11-17, 17:08 ]
dzis wymieniłem termostat okazało sie ze to on był winny bo za pozno sie otwierał 98st a do tego sie zacinał :-x teraz tem 90 dolny waz ciepły <ok> ale co najwazniejsze jakie noje było zdziwienie jak na wyjetym termostacie pisało made in FRANCE :shock: CO TO ZA WYNALAZEK :?: a i jeszcze jedno wielki szacun dla tych co wymieniaja(lub tylko tak pisza) termostat z góry i do tego bez odkrecania pompy wspomagania . ja nie miałem problemówbo miałem kanał :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
- Lokalizacja: Namysłów
Witam was.Mam pewien problem,chodzi mi o to,że jak silnik mi się nie dogrzewa,za wolno łapie temperaturę,jak jadę poza miastem 15 km to w tej chwili,przy takiej pogodzie jak teraz pokazuje mi wskaźnik lekko ponad 60 stopni,ogrzewanie działa w porządku i nawet szybko,no i mam tą białą maź pod korkiem oleju i na bagnecie u góry,ale płynu mi nie bierze nic,co o tym myślicie???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
prawdopodobnie to termostat jak już kolega pawelk2002, napisałtomek 74-35 pisze:jak jadę poza miastem 15 km to w tej chwili,przy takiej pogodzie jak teraz pokazuje mi wskaźnik lekko ponad 60 stopni,
efekt niedogrzania silnika lub słabej jakości olejutomek 74-35 pisze:no i mam tą białą maź pod korkiem oleju i na bagnecie u góry
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No ja tak mam w Citroenie Ax-ie. Biała maź pod korkiem chłodnicy. Diagnoza: przepalona uszczelka pod głowicą. Ogrzewanie działa bardzo dobrze, silnik się nie przegrzewa. Auto tak jeździ 40kkm.tomek 74-35 pisze:Witam was.Mam pewien problem,chodzi mi o to,że jak silnik mi się nie dogrzewa,za wolno łapie temperaturę,jak jadę poza miastem 15 km to w tej chwili,przy takiej pogodzie jak teraz pokazuje mi wskaźnik lekko ponad 60 stopni,ogrzewanie działa w porządku i nawet szybko,no i mam tą białą maź pod korkiem oleju i na bagnecie u góry,ale płynu mi nie bierze nic,co o tym myślicie???
Jeśli kolega jeździ już jakiś czas z niedogrzanym silnikiem to po wymianie termostatu na sprawny to silnik może się rozszczelnić i zacznie wyciekać olej. Może ale nie musi. To akurat zależy od poszczególnych samochodów.
Ja bym już zrzucił głowicę i zrobił uszczelkę i górę silnika, do tego nowy termostat i zapomnieć o problemie.
[ Dodano: 2012-01-01, 14:13 ]
Dokładnie tak jak pisze. Nie odstawiajmy druciarstwa. Tym bardziej, że nagrzewnicy nie wymienia się co dwa lata tylko raz na.... 20 lat <ok> . Warto się poświęcić, tym bardziej, jeśli są ewidentne objawy rozszczelnionej chłodniczki (zapach płynu i parujące szyby) to nie warto czekać aż zacznie cieknąć.goldi j51 pisze:Oczywiście jak ci parują szyby to będzie wina nagrzewnicy nie długo może płyn wylać ci się na chodnik.Możesz wymienić nagrzewnice sam jest w dziale warsztat opis jak to zrobić
Mi też przyszło kiedyś wymieniać nagrzewnicę w środku zimy i dałem rade i nie miałem opisu jak co rozkręcic
ja wymieniałem nagrzewnicę w swoim audi nie dawno wymiana jest masakryczna od razu mówię,chodzi mi o rozkręcanie.Wcale nie jest tak kolorowo i nie dziwię się czemu tak wołają za to tyle.Ogólnie wszystko da się rozkręcić i skręcić prawidłowo.Jeśli się robi cały czas wymiana trwa od 6 do 8 godzin.Ale najbardziej irytujące jest to że sama wymiana nagrzewnicy zajmuję 5 minut.Najgorsze to rozbieranie