Witam,
co myślicie o włożeniu zamiast żarowek h3 w miejscu halogenów żarówki h3 led do jazdy dziennej. Pobór dwóch zarówek to ok 0,9A czyli całkie znośnie może ktoś to juz przerabiał?
[b4 all] światła dzienne zamiast halogenów
Re: [b4 all] światła dzienne zamiast halogenów
lampa przeciwmgielna nie ma homologacji na dzienne i przy pierwszej kontroli stracisz dowód.STROKE pisze:Witam,
co myślicie o włożeniu zamiast żarowek h3 w miejscu halogenów żarówki h3 led do jazdy dziennej. Pobór dwóch zarówek to ok 0,9A czyli całkie znośnie może ktoś to juz przerabiał?
Nie ma czegos takiego jak żarówka h3 led do jazdy dziennej. Żarówki ledowe na ogół nie maja wogole żadnej homologacji (znaczek Ex x-liczba oznaczająca kraj gdzie zrobiona homologacje) i nie powinny byc stosowane do oświetlania pojazdu.
Ok w sumie jest to mozliwe, ale jesli juz to chyba chodzi Ci o inaczej rozpraszana wiązkę światła dla zarówki led w lampie halogenowej,bo sama lampa halogenowa ma atest i dopuszczenie ogolnie tylko czy ta zarowka na pewno będzie kolidowac z prawem i dopuszeniem do jazdy dziennej . Co do żarówek h3 led to zasugerowałem sie tą aukcją http://allegro.pl/zarowki-led-h3-4smd-6 ... 36673.html i wstawieniem takiej żarowki http://allegro.pl/zarowka-led-halogen-h ... 14935.html
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Halogen musiał by mieć gładkie szkło żeby móc jeździć na nim jako na świetle dziennym. W ogóle to nie rozumie, po co te ledy wsadza się do starszych auto, ani to wyglądu nie ma ani uzasadnienia ekonomicznego.
Jeszcze rozumie jak się ma xenony itp. tam żarniki drogie są i skraca się żywotność ciągłym włączeniem i wyłączaniem, a wymiana, ani prosta nie jest, ani tania. Ale w naszym autach gdzie dostęp do żarówek jest super, a i wymiana żarówki jest tania, moim osobistym zdaniem nie opłaca się wsadzać ledów, ale jak kto tam woli, każdy niech polega na swoim guście <ok>
Jeszcze rozumie jak się ma xenony itp. tam żarniki drogie są i skraca się żywotność ciągłym włączeniem i wyłączaniem, a wymiana, ani prosta nie jest, ani tania. Ale w naszym autach gdzie dostęp do żarówek jest super, a i wymiana żarówki jest tania, moim osobistym zdaniem nie opłaca się wsadzać ledów, ale jak kto tam woli, każdy niech polega na swoim guście <ok>
Możesz napisać do sprzedającego czy żarówkie mają atest (wybitą literke Ex). Na 100% jestem pewny ze nie mają. Lampy w starszych (nie mówie o nowych, gdzie żar led są zakładane przez producenta samochodu) autach są przystosowane do żarówek żarowych (tradycyjncyh). W żarowkach ledowch swiatło rozchodzi się inaczej.
Nie zawsze sprzedający piszą prawde np:
http://allegro.pl/osram-h1-55w-cool-blu ... 37278.html (tu pisze bezpośrednio ze nie mają homologacji)
http://allegro.pl/osram-h1-55w-cool-blu ... 98582.html (tu są takie same żarówki, ale nie pisze że homologacji brak, a jedynie ze stosowane w rajdach, tuningu i nic od jeździe po drodze publicznej)
Każda lampa ma na kloszu wybite ma Ex i oznaczenie jaka to lampa (mijania, drogowe, przeciwmgielne itp). Żeby lampa mogła być stosowana jako światła dzienne musi być wybile na kloszu Ex i RL xxxx
Nie zawsze sprzedający piszą prawde np:
http://allegro.pl/osram-h1-55w-cool-blu ... 37278.html (tu pisze bezpośrednio ze nie mają homologacji)
http://allegro.pl/osram-h1-55w-cool-blu ... 98582.html (tu są takie same żarówki, ale nie pisze że homologacji brak, a jedynie ze stosowane w rajdach, tuningu i nic od jeździe po drodze publicznej)
Każda lampa ma na kloszu wybite ma Ex i oznaczenie jaka to lampa (mijania, drogowe, przeciwmgielne itp). Żeby lampa mogła być stosowana jako światła dzienne musi być wybile na kloszu Ex i RL xxxx
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
Nie rozumiem o co chodzi ci z tymi atestami czy żarówka będzie świecić tak czy siak to w soczewka i tak będzie świecić w to miejsce gdzie ustawiona jest soczewka. Więc światło nie będzie rozpraszane nie wiadomo gdzie. Inaczej się ma do lamp bez soczewek w tedy taka żarówka bez przesłony i wali gdzie po padnie bo skupia się na załamaniach kloszach. A co do tych ledów to jest dobra sprawa nie nagrzewają się tak i dużo mniej prądu czerpią. Ja bym spróbował z tymi żarówkami w tych halogenach. Dowodu ci od razu nie zabiorą najpierw każą zmienić na inne albo w ogóle nic nie powiedzą. Dużo Skodzianek jeździ na halo.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Za takie coś powinni od razu zabierać dowód, często jeżdżę w nocy i widzę pajacy, którzy pseudo xenony, ledy itp. wsadzają i oślepiają mnie jak i innych kierowców. W ogóle ostatnio jest jakiś wysyp aut ze źle ustawionym lampami i zamiast na drogę to po drzewach świecą, a jazda jest bardzo denerwująca jak się mija takie samochody, albo się przed kimś takim jedzie :evil:pawelk2002 pisze:Inaczej się ma do lamp bez soczewek w tedy taka żarówka bez przesłony i wali gdzie po padnie bo skupia się na załamaniach kloszach.
Nowe skodzianki maja obok halogenów seryjnie zamontowane lampy do jazdy dziennej. A co od zabrania dowodu przez policje to zależy od policjanta. Zarówka spalic się moze w każdej chwile i na to jak najbardziej powinien być czas przy policji na wymiane, ale za jeżdzenie na światłach nie dopuszczonych do ruchu powinien byc or razu dowód zabierany. Nie znajomość przepisu nie zwalnia z odpowiedzialności.pawelk2002 pisze:...Dużo Skodzianek jeździ na halo.