Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Alternator rozladowuje akumulator

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 maja 2011, 19:10

Jelly pisze:Jeżeli nie doczytałeś, to powtórzę co napisałem wcześniej - wyjąłem wszystkie bezpieczniki i nadal było 0,5Ampera....
A masz wszystko jak z fabryki nic nie grzebane nic nie kombinowane? sam pewnie nie wiesz wiec wyjęcie bezpieczników mija się z celem.

grzesiek20-85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie

Post autor: grzesiek20-85 » 13 maja 2011, 23:00

Zgodzę się że winowajcą może być alternator a pobór prądu 0,5A przy uszkodzonej diodzie jest wysoce prawdopodobny.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 17 maja 2011, 21:09

Panowie, pomocy! Odłączyłem dziś tak jak radziliście gruby przewód z alternatora i niestety wskaźnik bez zmian pokazywał ponad 0,5A zużycia. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny bo wygląda na to że to jednak nie alternator...

kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: kacperek285 » 20 lis 2011, 15:03

witam, podepnę się pod temat bop mam podobny problem. akumulator rozładowany, odpinam od instalacji auta i do prostownika. przy ładowanym aku i spięciu na krotko przez amperomierz do instalacji ok 18 [A]co tyle ciągnie? gdy odepnę prostownik od aku nienaładowanego ok 6 [V] to na amper. ok 3[A]zauważyłem jeszcze ze jak podpinam instalacje to w okolicy nastawnika pompy słychać jakieś stuki. dopiero kilka krotne ruszenie kluczykiem w stacyjce rozwiązuje problem i pobur spada do 0.01 {A]

[ Dodano: 2011-11-22, 05:47 ]
teraz za każdym razem gdy gaszę auto muszę odpinać aku. prąd upływu ok 4 [A] podejrzewam coś w okolicy pompy wtryskowej (nastawnik pompy?). w środę umówiłem się do mechanika od pomp. napisze co było powodem. no chyba ze to nie pompa.pozdro

[ Dodano: 2011-11-25, 19:16 ]
jak się okazało z stacyjka był problem.kostka nie była oryginalna. ktoś na sile wepchnął inna.to dlatego jak kupowałem auto to był tylko jeden kluczyk.pozdrawiam

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

Post autor: rysiek500 » 02 sty 2012, 18:00

Witam
Mam pytanie odnośnie akumulatora,dziś rano po dwóch dniach postoju akumulator zaczął stękać i nie odpalił,podłączyłem go pod prostownik na dwie minuty i dosłownie odpalił na raz.Co może być przyczyną ? samochód kupiłem z tym akumulatorem niewiem ile ma lat bo brak naklejki 74ah 600a bosh silnik 1z, w razie wymiany jaki byście doradzili.
Sprawdzałem pobór prądu 0.25A,świeci się dioda i pracuje zegar czy to jest ok

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sty 2012, 18:07

rysiek500 pisze:Co może być przyczyną ?
sprawdź ładowanie powinno być ok 14V, jeśli nie ma tyle to regulator napięcia pewnie się skończył. Możliwe jest też że aku jest już kaput.

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

Post autor: rysiek500 » 02 sty 2012, 19:06

ładowanie 14,4v na wolnych obrotach

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sty 2012, 19:47

rysiek500 pisze:ładowanie 14,4v na wolnych obrotach
czyli ładowanie jest ok. Spróbuj obejrzeć dokładnie akumulator może znajdziesz gdzieś na nim datę produkcji.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 03 sty 2012, 12:42

rysiek500 pisze:Witam
...
Sprawdzałem pobór prądu 0.25A,świeci się dioda i pracuje zegar czy to jest ok

cos kradnie prąd. Powinno być 0,01-0,03A . Może jakaś żarówka się świeci, moze radio.

Jak mierzysz pobór to wynik odczytaj po chwili, bo na początku startuje ECu, radio, zegarek itp.

Jesli aku ma korki, to zajrzyj do srodka ile jest elektrolitu w celach (powinno być 1-1,5cm powyżej płytek), ewentualne braki uzupełnij wodą zdemoralizowaną. Tylko nie zaglądaj do aku świecąc z zapałką <mikolaj>

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

Post autor: rysiek500 » 03 sty 2012, 18:52

spiczi pisze:
rysiek500 pisze:Witam
...
Sprawdzałem pobór prądu 0.25A,świeci się dioda i pracuje zegar czy to jest ok

cos kradnie prąd. Powinno być 0,01-0,03A . Może jakaś żarówka się świeci, moze radio.

Jak mierzysz pobór to wynik odczytaj po chwili, bo na początku startuje ECu, radio, zegarek itp.

Jesli aku ma korki, to zajrzyj do srodka ile jest elektrolitu w celach (powinno być 1-1,5cm powyżej płytek), ewentualne braki uzupełnij wodą zdemoralizowaną. Tylko nie zaglądaj do aku świecąc z zapałką <mikolaj>
Dzięki za poradę,odczekałem chwilkę po podpięciu amperomierza i pokazało 0,07A chyba ok,
klemy wyczyściłem napięcie na akumulatorze 12,4v,nie znalazłem daty na akumulatorze tylko jakieś wytopione cyfry na obudowie aku marki bosh made in france pewnie bezobsługowy bo niema dojście żeby zobaczyć ile jest elektrolitu.Podjadę jeszcze sprawdzić go opornicą ,gdybym zmieniał jaki brać akumulator do 1,9tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl