[b4 Avant quattro] łożysko czy przegub?
[b4 Avant quattro] łożysko czy przegub?
po podniesieniu auta na kobyłki, zlokalizowałem źródło huczenia, w okolicach przegubu wewnętrznego (od strony kierowcy jakby bardziej) słychać dźwięk jakby tramwaj pędził, huczenie słychać od mniej więcej 40 km/h, pytanie co padło, łożysko przy/w skrzyni? czy przegub wewnętrzny też tak może huczeć?
Pietrek, ja Ci powiedziałem jakie ja miałem objawy uszkodzonego przegubu wewnętrznego-na prostej drodze było słyszalne charakterystyczne tykanie takie samo gdy masz uszkodzony zewnętrzny przegub i słychac je jak skręcasz.U mnie nic nie huczało.A może po prostu szukasz za daleko?Może to łożysko w kole Ci huczy?
Czemu wykluczasz łożysko w kole?Pietrek pisze:nie...łożysko w kole na pewno nie,
owe huczenie wyraźnie słychać przy skrzyni,
No chyba, że zdiagnozowałeś już organoleptycznie że to przy skrzyni.
U mnie jak zdechło łożysko w prawym kole, to wewnątrz samochodu podczas jazdy huczało najmocniej po środku, a nie z prawej strony.Też się obawiałem że to przegub lub co gorsza łożysko na flanszy skrzyni ale wyszło jednak, że to w kole.
łożysko w piaście wykluczam, ponieważ nie dawno zostało wymienione, po za tym dźwięk wyraźnie słychać od strony skrzyni....
wyraźnych śladów uszkodzeń nie widać..tylko jak zakręcę kołem to takie delikatne "turkotanie" słychać i to przy skrzyni....
pytanie, czy wymiana przegubu wewnętrznego wiąże się w wyjęciem półosi, dodam, że to quattro bo może mieć znaczenie...aha czy ktoś to już wymieniał? a może jest jakiś opis bo na forum znalazłem tylko do zetora ale taki nie pelny
wyraźnych śladów uszkodzeń nie widać..tylko jak zakręcę kołem to takie delikatne "turkotanie" słychać i to przy skrzyni....
pytanie, czy wymiana przegubu wewnętrznego wiąże się w wyjęciem półosi, dodam, że to quattro bo może mieć znaczenie...aha czy ktoś to już wymieniał? a może jest jakiś opis bo na forum znalazłem tylko do zetora ale taki nie pelny
Ostatnio zmieniony 11 sty 2012, 17:38 przez Pietrek, łącznie zmieniany 1 raz.
czy trzeba wywalać skrzynię żeby wymienić łożysko, mam na myśli oczywiście te łożysko w skrzyniluk448 pisze:No więc pozostaje Ci wywalać skrzynię.A gumy na przegubach masz cale?Są jakies widoczne gołym okiem znaki że przegub może być uszkodzony?
[ Dodano: 2012-01-21, 22:24 ]
no i mam już odpowiedź na nurtujące mnie pytania, to co tak wyje to "łożysko wałka atakującego" rzecz jasna w skrzyni biegów, także wyciąganie skrzyni mnie czeka :-x i te wydechy wyjąc :-x masakra
czy ktoś mógłby poratować etką i podać mi numer łożyska?
To nie musi być łożysko wałka atakującego, równie dobrze mogą to być łożyska stożkowe, na których obraca się mechanizm różnicowy z kołem talerzowym. To jest częsta usterka w skrzyniach audi. Miałem to samo, ale koszt oryginalnych łożysk przekraczał wartość skrzyni. Kupiłem drugą z anglika i lata już jakieś 60tys bez problemu
Łożyska o których mówię, da się wymienić bez wyciągania skrzyni z auta, ale nie ustawimy luzu między wałkiem atakującym a kołem talerzowym.
Łożyska o których mówię, da się wymienić bez wyciągania skrzyni z auta, ale nie ustawimy luzu między wałkiem atakującym a kołem talerzowym.
podjąłem decyzję, szukam drugiej skrzyni, na razie nie jest łatwo bo potrzebuję CVY taką mi podali w serwisie ASO oczywiście po VIN-ie szukając, pytanie czy można założyć CDV i z czym to się wiąże?
[ Dodano: 2012-04-07, 19:51 ]
no i po sprawie, zakończyłem temat wyjmując skrzynkę i wymieniłem łożysko na wałku atakującym i łożyska na mechanizmie różnicowym, przy okazji inne pierdoły. Skrzynia siedzi już w samochodzie, ale jeszcze nie testowana.
Główną przyczyną usterki były łożyska na mechanizmie różnicowym (jedno było naprawdę mocno zużyte).
[ Dodano: 2012-04-07, 19:51 ]
no i po sprawie, zakończyłem temat wyjmując skrzynkę i wymieniłem łożysko na wałku atakującym i łożyska na mechanizmie różnicowym, przy okazji inne pierdoły. Skrzynia siedzi już w samochodzie, ale jeszcze nie testowana.
Główną przyczyną usterki były łożyska na mechanizmie różnicowym (jedno było naprawdę mocno zużyte).