[1Z] Głośna praca silnika i wibracje
[1Z] Głośna praca silnika i wibracje
Witam.już trochę czasu walczę z z wibracjami silnika.Jakieś 3 lata temu w serwisie bosch uszczelniali mi pompę,zamontowali i samochód chodził cicho i miał taki objaw że jechał z 3 kilometry dobrze a nagle łapał muła.Oddałem na reklamacje i zrobili że samochód jechał dobrze, ale po naciśnięciu na gaz iw czasie jazdy było głośno słychać prace motoru.Wmawiali że tak było.Po pół roku zaczęła lekko drgać kierownica i teraz drgania są mocne.Ori poduszki niewiele dały.Zdenerwowałem sie na fejsa.Poustawiałem dawki i statyczny kąt wtrysku na 51.Podobno uszczelniali całą pompę i czyścili nastawnik bo były opiłki(potencjometryczny).Pytanie:Co ustawiali w nastawniku,co ruszali że teraz samochód ma głosniejszy chód?Czy jak mi za pierwszym reklamowałem to czegoś w pompie nie podnieśli do wyższych wartości?Co jeszcze oprócz dawki i kąta synchronizacji sie reguluje w nastawniku?Zwracam sie z prośbą go tych co robią pompy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nic nie zrobisz z tymi objawami ,choć zbyt twarda praca silnika to raczej nie jest normalny objaw ,po naprawie nastawnika. Nastawnik potencjometryczny to taka nieudana konstrukcja że nie da się go tanio i skutecznie naprawić ,można tylko przedłużyć jego agonię ,robiąc różne kombinacje z przesuwaniem płytki i zmianą zakresu działania .I tak zapewne było zrobione .Także jak chcesz żeby twój zetorek chodził jak powinien ,to albo szukaj jakiegoś sprawnego nastawnika( ciężka sprawa :roll: )albo zakup nowy albo zbieraj graty na przekładkę na nastawnik indukcyjny .Innej opcji nie ma ,niestetywasermann pisze:Witam.już trochę czasu walczę z z wibracjami silnika.Jakieś 3 lata temu w serwisie bosch uszczelniali mi pompę,zamontowali i samochód chodził cicho i miał taki objaw że jechał z 3 kilometry dobrze a nagle łapał muła.Oddałem na reklamacje i zrobili że samochód jechał dobrze, ale po naciśnięciu na gaz iw czasie jazdy było głośno słychać prace motoru.Wmawiali że tak było.Po pół roku zaczęła lekko drgać kierownica i teraz drgania są mocne.
No tak tylko jak nastawnik siada to jest szarpanie na różnych prędkościach,a tego nie było.Ja dałem tylko uszczelnić pompę.To co nie ma tam w środku czegoś do ustawienia na jakis przyrząd?Bo kiedyś rozmawiałem z jakimś innym fachowcem i ten twierdzi,że jak ruszysz nastawnik to to już trzeba ustawiać na przyrządach.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Oj ludzie, ludzie, tylko nastawniki Wam w głowach
Pierwsza rzecz, która powinna zostać już dawno zrobiona:
- zmierzenie ciśnienia wewnętrznego w pompie i jego ustawienia, jeśli nie pomoże to:
Druga:
- wyjęcie N-108 i ewentualne przeczyszczenie, jeśli nie pomoże, to:
Trzecia:
- wyjęcie zaworka ciśnieniowego i wymiana dwóch oringów
Głośna praca przy dodaniu gazu nie bierze się od nastawnika ale od zaburzenia dynamicznego kąta wtrysku.
Pierwsza rzecz, która powinna zostać już dawno zrobiona:
- zmierzenie ciśnienia wewnętrznego w pompie i jego ustawienia, jeśli nie pomoże to:
Druga:
- wyjęcie N-108 i ewentualne przeczyszczenie, jeśli nie pomoże, to:
Trzecia:
- wyjęcie zaworka ciśnieniowego i wymiana dwóch oringów
Głośna praca przy dodaniu gazu nie bierze się od nastawnika ale od zaburzenia dynamicznego kąta wtrysku.
Dobra kolego trepek poprowadź mnie.Opisz mi tutaj albo na PW tą pierwszą czynność i drugą i trzecią.Co do zmierzenia ciśnienia wewnetrznego to nie słyszałem i mnówstwo pseudo pomiarzy też.Zaworek wiem gdzie jest(tył popy),ale trzeba ją zdemontować?A zaworek cisnieniowy?Widać że takie sprawy robisz najlepiej byś poradził na PW <ok> Aaaaaaa..... Czasami jak odpalę motor (tak się zdarzyło chyba trzy razy na dwa lata) ten motor jakoś inaczej chodzi tak ciszej i miekko słychać,ale rzadko jak napisałem,dlatego myślę że coś jest źle ustawione.Czekam na odpowiedź :roll:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Nie mam nic do ukrycia aby opisywać to na PW bo to nie jest wiedza tajemna Kto chce to znajdzie te informacje w sieci a kto nie czuje się na siłach to odda komuś do zrobienia ale przynajmniej będzie wiedział co i jak.
Zaworek oznaczony strzałką. Środek się wbija w celu podniesienia ciśnienia w pompie. Ale stanowczo odradzam a wręcz zabraniam grzebania przy nim bez podpiętego manometru pod pompę! Środek wbija się o dziesiąte części milimetra.
Manometr należy podłączyć na powrocie paliwa z pompy wtryskowej, w tym celu należy skonstruować swoją śrubę powrotu, taki jakby trójnik, tutaj przykładowy z sieci, ja mam nieco inny:
Podpinamy się pod to manometrem, do TD wystarczy taki do 10 bar, do TDI taki 15 bar.
Dla 1Z ciśnienia są następujące:
1500 obr - od 6.2 do 7.2 bar
4250 obr - od 8.1 do 9.1 bar
Takie ciśnienia powinny widnieć na manometrze jeśli obroty silnika będą jak powyżej.
Jeśli w serwisie ktoś przesadził z zaworkiem i wbił go za mocno, przez co ciśnienie tak się dźwigło, że N108 brakuje skali aby zrobić korektę dynamicznego kąta wtrysku to pompa będzie za bardzo przyśpieszać kąt wtrysku i silnik będzie głośny.
Sam kiedyś dla zabawy wbiłem mocniej zaworek aby zobaczyć jak to jest, odpaliłem, silnik pracował nieco głośniej. Wsteczny, ruszam bez gazu, silnik żegota jak stary peugeot na mrozie, podczas jazdy i dodawania gazu klekot stawał się tak niemiłosiernie głośny, że ludzie przez okna zaczęli wyglądać
A zaworek ciśnieniowy wygląda tak:
Jak widać, są na nim dwa oringi, jaka kolwiek nieszczelność na nich i już będą hocki klocki.
Jeszcze mi się przypomniała jedna rzecz, którą się robi w parę sekund. Odkręcić na dole pompy dekielek i zobaczyć, czy pod sprężyną jest podkładka w dekielku.
Zaworek oznaczony strzałką. Środek się wbija w celu podniesienia ciśnienia w pompie. Ale stanowczo odradzam a wręcz zabraniam grzebania przy nim bez podpiętego manometru pod pompę! Środek wbija się o dziesiąte części milimetra.
Manometr należy podłączyć na powrocie paliwa z pompy wtryskowej, w tym celu należy skonstruować swoją śrubę powrotu, taki jakby trójnik, tutaj przykładowy z sieci, ja mam nieco inny:
Podpinamy się pod to manometrem, do TD wystarczy taki do 10 bar, do TDI taki 15 bar.
Dla 1Z ciśnienia są następujące:
1500 obr - od 6.2 do 7.2 bar
4250 obr - od 8.1 do 9.1 bar
Takie ciśnienia powinny widnieć na manometrze jeśli obroty silnika będą jak powyżej.
Jeśli w serwisie ktoś przesadził z zaworkiem i wbił go za mocno, przez co ciśnienie tak się dźwigło, że N108 brakuje skali aby zrobić korektę dynamicznego kąta wtrysku to pompa będzie za bardzo przyśpieszać kąt wtrysku i silnik będzie głośny.
Sam kiedyś dla zabawy wbiłem mocniej zaworek aby zobaczyć jak to jest, odpaliłem, silnik pracował nieco głośniej. Wsteczny, ruszam bez gazu, silnik żegota jak stary peugeot na mrozie, podczas jazdy i dodawania gazu klekot stawał się tak niemiłosiernie głośny, że ludzie przez okna zaczęli wyglądać
A zaworek ciśnieniowy wygląda tak:
Jak widać, są na nim dwa oringi, jaka kolwiek nieszczelność na nich i już będą hocki klocki.
Jeszcze mi się przypomniała jedna rzecz, którą się robi w parę sekund. Odkręcić na dole pompy dekielek i zobaczyć, czy pod sprężyną jest podkładka w dekielku.
Ja właśnie mam taki klekot a tym bardziej jak jest zimny.No tak bardzo czytelny i fachowy opis <ok> , ale jak będzie za wysokie ciśnienie(zaworek za mocno wbity)To jak zmniejszyć ciśnienie?Czy tak bez obaw można go wykręcić,żeby zbadać oringi.Jak nie bedzie peknięć to może wymienić dla spokojności?Czy można je kupić w sklepie lub serwisie Bosch?Wybacz ja pomp nie robię i czy pisząc "odkręcić dekielek na dole pompy " masz na myśli,które miejsce?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Zaworek można bez obaw odkręcić. Jednak jest z tym pewien problem, ponieważ trzeba mieć specjalistyczny sprzęt do tego. No ale żyjemy w Polsce a tutaj bierze się kawałek prętu np. fi18, nacina na środku kątówką pod klucz 10, nakłada na zaworek, klucz do rur i odkręca się Wystarczy żeby "pykło" to już w palcach idzie.
Aby wybić środek należy od spodu wyjąć plastikowe zabezpieczenie (to czarne w prawym zaworku), powinno wypaść wtedy dno oraz sprężynka, jak to wypadnie to w zaworku zostanie jedynie środek (ten, który się wbija), lekko go trzeba wybić. Ale! Czynność wybijania można powtórzyć jedynie kilka razy bo się zaworek wyrabia.
Oringi są z utwardzanej gumy, można dostać oddzielnie jak również można je znaleźć w komplecie uszczelek do pompy wtryskowej. Po tylu latach oringi są "uleżane", jak wyjmiejsz zaworek to pasuje je wymienić
Dekielek na dwa imbusy znajdujący się obok palcy. Odkręcasz dekielek, podstaw dłoń pod pompę, zdejmujesz dekielek. Powinna wyjść sprężyna z pompy, w dekielku powinna być metalowa podkładka. Mało prawdopodobne aby brakowało podkładki ale odkręcenie dekielka jest nieinwazyjne i trwa minutę pięć.
Aby wybić środek należy od spodu wyjąć plastikowe zabezpieczenie (to czarne w prawym zaworku), powinno wypaść wtedy dno oraz sprężynka, jak to wypadnie to w zaworku zostanie jedynie środek (ten, który się wbija), lekko go trzeba wybić. Ale! Czynność wybijania można powtórzyć jedynie kilka razy bo się zaworek wyrabia.
Oringi są z utwardzanej gumy, można dostać oddzielnie jak również można je znaleźć w komplecie uszczelek do pompy wtryskowej. Po tylu latach oringi są "uleżane", jak wyjmiejsz zaworek to pasuje je wymienić
Dekielek na dwa imbusy znajdujący się obok palcy. Odkręcasz dekielek, podstaw dłoń pod pompę, zdejmujesz dekielek. Powinna wyjść sprężyna z pompy, w dekielku powinna być metalowa podkładka. Mało prawdopodobne aby brakowało podkładki ale odkręcenie dekielka jest nieinwazyjne i trwa minutę pięć.
ok.dzięki za porady.Muszę to wszystko sprawdzić <ok>
[ Dodano: 2012-01-09, 18:16 ]
Kolego trepek a N108 to żeby go wyciągnąć to trzeba chyba pompę zdemontować?on jest z tyłu i troszkę przeszkadza kołnierz.Odpisz czy trzeba pompę demontować i jak wystarczy N108 przeczyścić :roll:
[ Dodano: 2012-01-10, 18:31 ]
A ten manometr może być taki zwykły do mierzenia powietrza?Czy musi być taki jakiś specjalistyczny do ropy?
[ Dodano: 2012-01-09, 18:16 ]
Kolego trepek a N108 to żeby go wyciągnąć to trzeba chyba pompę zdemontować?on jest z tyłu i troszkę przeszkadza kołnierz.Odpisz czy trzeba pompę demontować i jak wystarczy N108 przeczyścić :roll:
[ Dodano: 2012-01-10, 18:31 ]
A ten manometr może być taki zwykły do mierzenia powietrza?Czy musi być taki jakiś specjalistyczny do ropy?