Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 B+G ABT] ciężko pali na benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
malyna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 24 maja 2011, 21:07

[b4 2.0 B+G ABT] ciężko pali na benzynie

Post autor: malyna » 10 sty 2012, 19:25

witam... mam ogromny problem z odpaleniem samochodu na benzynie. czasami odpala na dotyk a czasami i to bardzo czesto musze krecic rozrusznikiem kilka razy aby załapał. a gdy juz załapie chodzi jakby na 2 gary tak trzesie nim i w ogóle strasznie nierówno pracuje. po chwili wszystko sie normuje i chodzi normalnie. dodam ze nie ma znaczenie czy silnik jest zimny czy cieply. dzisiaj takze sam zacza wchodzic na delikatnie wyzsze obroty. czy wie ktos jak temu zaradzic???

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 10 sty 2012, 19:30

Do sprawdzenia czujnik niebieski.

malyna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 24 maja 2011, 21:07

Post autor: malyna » 10 sty 2012, 19:33

a jak sprawdzic ten czujnik? on moze miec wpływ na taka prace silnika?

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 11 sty 2012, 11:01

Czujnik znajduje się w plastikowym króćcu wody wychodzącym z bloku silnika obok niego jest siwy. Ostatnio jeden z kolegów odlaczyl go i od razu praca silnika się poprawiła. Oczywiście jazda bez nie rozwiązuje problemu. Spalanie znacznie wzrasta.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 sty 2012, 17:29

malyna pisze:a jak sprawdzic ten czujnik?
- przy 0°C - 5000...6500 Ω
- przy 10°C - 3300...4500 Ω
- przy 20°C - 2200...3000 Ω
- przy 30°C - 1500...2000 Ω
- przy 40°C - 1000...1400 Ω
- przy 50°C - 700...950 Ω
- przy 60°C - 540...680 Ω
- przy 70°C - 400...500 Ω
- przy 80°C - 275...375 Ω
- przy 90°C - 200...275 Ω
- przy 100°C - 150...225 Ω

malyna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 24 maja 2011, 21:07

Post autor: malyna » 11 sty 2012, 20:51

ok dzieki jutro jak bede miał chwile to to sprawdze... dam znac co i jak

[ Dodano: 2012-01-11, 20:56 ]
a mam jeszcze takie pytanie przy jakiej temp włącza sie wam wiatrak? bo u mnie wejdzie na 90 st i zaczyna kręcic. czy to normalne?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 sty 2012, 06:49

malyna pisze:[ Dodano: 2012-01-11, 20:56 ]
a mam jeszcze takie pytanie przy jakiej temp włącza sie wam wiatrak? bo u mnie wejdzie na 90 st i zaczyna kręcic. czy to normalne?
powinien przy 94 jak dobrze pamiętam ale to możesz mieć lekkie przekłamanie czujniku ale tym szarym, ewentualnie licznik lekko przekłamuje.

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 12 sty 2012, 10:00

malyna pisze:ok dzieki jutro jak bede miał chwile to to sprawdze... dam znac co i jak

[ Dodano: 2012-01-11, 20:56 ]
a mam jeszcze takie pytanie przy jakiej temp włącza sie wam wiatrak? bo u mnie wejdzie na 90 st i zaczyna kręcic. czy to normalne?
Prawidłowo wentylator powinien się uruchomic:
1 stopień 92-97 stopni
wyłączenie 84-91 stopni
2 stopień 99-105 stopni
wyłączenie 91-98 stopni

Także nie jest źle. Niestety czujnik często trochę zaklamuje jeśli była by dużą różnica to do wymiany był by czujnik szary, który jest obok niebieskiego o którym pisałam wcześniej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl