[B4 2.0E 93r] Problem z nierówna pracą silnika
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Podepnij lapka do instalacji LPG (jak masz) i przestaw emulację sondy lambda na "masa" oraz zrób reset i ponowną adaptację na benzynie. Jestem pewien, że kłopoty się skończą.
Edit: Pamiętaj, że chodzi o reset ECU (kompa benzynowego), a emulację przestawiasz w kompie LPG. Jak zrobić reset to niedawno pisałem dość obszernie, w którymś wątku.
Edit: Pamiętaj, że chodzi o reset ECU (kompa benzynowego), a emulację przestawiasz w kompie LPG. Jak zrobić reset to niedawno pisałem dość obszernie, w którymś wątku.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2007, 20:07 przez Danek, łącznie zmieniany 2 razy.
Dzis przyszedl regulator, kosztowal 150 zl. Po wymianie silnik znow pracuje jak laleczka Dzieki za dobre rady. Co do probelmu koloegi ktory ma problem tylko na benzynie to moze byc tez to co u mnie, bo mnie na gazie pracowal w miare ,tylko na wolnych obrotach szarpalo treoche silnikiem, przyczyna tego bylo jednoczesne zasilenie gazem i beznyna ktora dostawala sie poprzez uszkodzony regulator cisnienia paliwa do przepustnicy. Ale moze byc to tez problem z przeplywomierzem. Moj dobry kolega mial wlasnie taki problem, klapka przeplywomierza sie zacinala i silnik mial wachania mocy przy roznych obrotach. Rozebral filtr powietrza, okazalo sie ze klapka przeplywomierza zacierala o obudowe. Prszyslifowal troche obudowe przeplywomierza papierem sciernym i silnik znow chodzi jak laleczka:)Takze radzilbym sprawdzic na poczoatek przeplywomierz i swiece, jesli sa wymienione na nowe i sa niewypalone(maja czarny nalot) to znaczy ze silnik nie moze spalic calego paliwa ktore dostaje i moze to byc tak jak u mnie uszkodzony regulator cisnienia paliwa. Kolega "zjawa" opisal wczesniej dokladnie jak sprawdzic regulator cisnienia paliwa. Zycze powodzenia.
Jesli ktos jest zielony i zeczywiscie nie wie ze nie ma np. wlasnie tej przeplywki to na pewno mu zamiesza. Co do regulatora to faktycznie nie wiem jak on wyglada w ABT , ale jesli wierzyć sprzedawcy czesci u ktorego sie zaopatruje ( a sprzedaje on tylko czesci do audi, vw i opla) to dla silnikow montowanych w audi o poj.2.0 regulatory sa takie same.
Ale przyznaje racje ze jezeli nie ma tego polaczenia z kolektorem ssacym to bardzo ciezko jednoznacznie stwierdzic bez odpowiedniego sprzetu czy regulator jest uszkodzony:( A nie jest on niestety tani I chyba najlepszym rozwiazaniem (jesli samemu chce sie sprawdzic regulator) bedzie podmiana regulatora z silnika pracujacego bez zarzutu.
Ale przyznaje racje ze jezeli nie ma tego polaczenia z kolektorem ssacym to bardzo ciezko jednoznacznie stwierdzic bez odpowiedniego sprzetu czy regulator jest uszkodzony:( A nie jest on niestety tani I chyba najlepszym rozwiazaniem (jesli samemu chce sie sprawdzic regulator) bedzie podmiana regulatora z silnika pracujacego bez zarzutu.
Witam
Danek zrobiłem tak jak sugerowałeś (patrz wyżej)
Okazało się że LPG przeszedł na tryb awaryjny, po restarcie było jest już lepiej. okazało się że przyczyną jest wadliwa sonda lambda i teraz moje pytanie jaką mam kupić???
Z tego co się orientowałem to są sądy do: silników (samochodów) z katalizatorem, bez katalizatora oraz uniwersalne. BOSHOWSKIE sondy (z katalizatorem) kosztuję powyżej 300zł, natoniast uniwersalne ok. 200zł. Jak myślisz która jest lepsza??? A może są tańsze jakiś innych firm oczywiście i dobre ?!
Danek zrobiłem tak jak sugerowałeś (patrz wyżej)
Okazało się że LPG przeszedł na tryb awaryjny, po restarcie było jest już lepiej. okazało się że przyczyną jest wadliwa sonda lambda i teraz moje pytanie jaką mam kupić???
Z tego co się orientowałem to są sądy do: silników (samochodów) z katalizatorem, bez katalizatora oraz uniwersalne. BOSHOWSKIE sondy (z katalizatorem) kosztuję powyżej 300zł, natoniast uniwersalne ok. 200zł. Jak myślisz która jest lepsza??? A może są tańsze jakiś innych firm oczywiście i dobre ?!
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
A jaki masz komp do LPG. Bo w tryb awaryjny to wchodzi tylko Stag i Lecho. Musimy to uporządkować. Podpinałeś się do kompa LPG z PC-tem czy do ECU benzynowego? Jeśli do benzynowego to musisz jeszcze wpiąć się do kompa LPG i zmienić emulację na "masa" bo kłopoty wrócą.gutio pisze:Okazało się że LPG przeszedł na tryb awaryjny
Na jakiej podstawie stwierdziłeś, że sonda kaput? Czy na podstawie błędu w ECU benzynowym? Jeśli tak to się wstrzymaj z wymianą. Przeczytaj mój artykuł o LPG w dziale download/LPG. Wtedy zrozumiesz o co biega. ECU zarejestrował błąd sondy spowodowany błędną emulacją sondy w czasie pracy na LPG. Po ustawieniu emulacji (w kompie LPG) na "masa" ECU również będzie rejestrował błąd ale pozostanie on bez wpływu na pracę na benzynie i wszystko będzie cacy.
Co do samej sondy to może być uniwersalna, byleby z grzałką (3 lub 4 przewodowa). Zdarzają się tańsze zamienniki, ale nie polecam bo może się okazać, że za 10kkm znowu będziesz musiał wymienić. Jakby co to wal śmiało na GG jak siedzę przy kompie to na pewno się odezwę.
Instalację LPG zakładałem w "LECHO" i tam dzisiaj byłem. Pracownik podłączył się do kompa i od razu zauważył że komputer LPG pracuje na trybie awaryjnym. Sprawdził bezpieczniki (wszystkie OK) i zdjął klemę z akumulatora aby komputer LPG się zrestartował. Nie przełączał emulacji na "masa" (nie zauważyłem )
Po restarcie silnik na Pb chodził już równo (dużo lepiej niż wcześniej bo wcześniej chodził nie równo i śmierdział mocno spalinami (nie spalał całej mieszanki)).
Silnik przez jakiś czas pracował podpięty do kompa i wskazania sondy się nie zmieniały (stała jak "zaklęta", skazywała mieszankę ubogą (ok 0.30 Volta), a na benzynie przy większych obrotach powinna wskazywać na 1 Volt. Włśnie po tym mechanik stwierdził że sonda jest wadliwa.A MOżE TO SłABY MECHANIK ?!! Nie wiem.
Po restarcie silnik na Pb chodził już równo (dużo lepiej niż wcześniej bo wcześniej chodził nie równo i śmierdział mocno spalinami (nie spalał całej mieszanki)).
Silnik przez jakiś czas pracował podpięty do kompa i wskazania sondy się nie zmieniały (stała jak "zaklęta", skazywała mieszankę ubogą (ok 0.30 Volta), a na benzynie przy większych obrotach powinna wskazywać na 1 Volt. Włśnie po tym mechanik stwierdził że sonda jest wadliwa.A MOżE TO SłABY MECHANIK ?!! Nie wiem.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nieprawda . Przy sprawnym układzie zasilania benzyną napięcie na sondzie powinno wahać się pomiędzy 0,2-0,8V z dość regularną częstotliwością (na wolnych obrotach ok. 1Hz). Ale to co obserwowałeś to był proces adaptacji ECU po resecie (odłączeniu klemy). Facet słyszał że dzwoni, tylko nie bardzo wiedział skąd .gutio pisze:i wskazania sondy się nie zmieniały (stała jak "zaklęta", skazywała mieszankę ubogą (ok 0.30 Volta), a na benzynie przy większych obrotach powinna wskazywać na 1 Volt.
System zasilania benzyną wchodzi w normalny tryb sterowania mieszanką dopiero po zgaszeniu silnika i jego ponownym odpaleniu. Jeśli nie zmienił emulacji to gwarantuję, że wcześniej czy później (raczej wcześniej) kłopoty z benzyną wrócą .
Proponuję zrobić tak.
Po całej nocy odłącz aku na kilka minut. Teraz ustaw przełącznik bena/gaz w tryb "tylko benzyna" i odpal autko. Teraz niczego nie dotykając poczekaj, aż się zagrzeje do normalnej temp. (najlepiej do włączenia wentylatora). Jak się zagrzeje możesz zgasić. Tym sposobem masz zresetowany i zaadoptowany ECU. Teraz odpal (dalej tylko benzyna) i wepnij jakikolwiek cyfrowy miernik w przewód sygnałowy sondy (minus na minus aku, plus do przewodu sygnałowego np. przez wbitą weń igłę) i zobacz czy napięcie stoi czy jednak się zmienia. Jeśli stoi w miejscu. to sprawdź czy czasem gdzieś nie ma przerwy pomiędzy sondą a ECU. Np. tym samym miernikiem ale funkcją omomierza (plus do sygnały sondy, minus do drugiego końca rozciętego przewodu sygnałowego sondy). Jeśli obwód ma ciągłość, a napięcie stoi w miejscu to faktycznie może być walnięta sonda. Jeśli jednak w czasie sprawdzania napięcia ładnie sobie skaczą wartości to sondę masz sprawną. W takim wypadku jedź do tego machera (na benzynie koniecznie) i niech przestawi emulację na "masa". Dopiero teraz możesz pozwolić przełączyć sterownik na automat bena/gaz.
Mam nadzieję, że zrozumiałeś te moje wywody, jak nie to odezwij się na GG albo przez maila.