Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Polskie tarcze MIKODA wersja GT nacinane i nawiercane

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 06 sty 2010, 01:09

meir pisze:wiesz może ty masz kupe kasy i możesz sobie pozwolić na wrzucenie motoru 1.8 T zmiane turba wtrysków dolot ic program i jeszcze odrazu stać cie na porządne hamulce :) a zdziwił byś sie jak ta fabia hamuje :)
Napisze dyplomatycznie, jeśli miałbym kupę kasy to nie jeździł bym ABT tylko czym duuuużo pojemniejszym :roll:
Pozatym mierzę siły na zamiary (efekty) i jeśli mnie stać na rzeźbe fabii z motorem 1.8t to tak samo trzeba pomyśleć o hamulcach i kilku innych rzeczach.

Jeśli ktos sie bawi w zmianę motoru z innego niz fabryczny trzeba pomyślec o mocniejszych hamulcach aby móc opanować tę moc. Skoro producenci projektując samochód z wiekszym silnikiem to tak samo wrzucają wieksze tarcze wentylowane, klocki, zaciski np 2, 3, 4 tłoczkowe

wystarczy popatrzeć np na A80 V6 ....
lub RS2 ? no tak układ hamulcowy Porshe System ;-)
meir pisze:przyjeżdża taksówkarz z przegrzanymi tarczami albo po opony i stałe hasło najlepiej jakieś używki co bym sezon przelatał wiec nikt mi nie powie że taksówkarze to mistrzowie kierownicy
bo są Taksiarze złotówki no i taksiarze kroplówki :P

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 06 sty 2010, 01:33

ja napisze tylko tyle każdy nich wkłada do auta co chce ja ze swojego doświadczenia i wielu moich znajomych z ręką na sercu mogę polecić tyle ode mnie w tym temacie

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 06 sty 2010, 08:42

Mój brat cioteczny kupił sobie takie tarcze do Fiata Bravo i bardzo długo mu się docierały. Na początku biły i słabo hamowały. Potem nie wiem czy je chwalił :) Ale ja chyba sobie kupię takowe na tył. Bo przód mam jak nowy. W ogóle to planuję tył przerobić na wentylowane.

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 22 lis 2010, 20:03

latam juz rok na takim zastawie i na bank lepiej hamuja niz orginalne 16 letnie z mojej compi jednak nie ma rewelacji zagotowalem je juz kilka razy mozna jezdzic i jezdzic wtedy sa opinie podzielone klocki ferrodo i po jakims czasie jazdy juz piszcza jak w lokomotywie nie wiem czy to wina klockow czy tarcz wszystko nowiutkie od strzala zakladane i plyn hamulcowy tez zmieniony moja opinia jest taka ze daja rade jednak reweli to nie ma i nie bede sie podniecal ze zatrzymuja auto w miejscu a juz takie opinie slyszalem choc wyglad maja niezly taki szportowy raszowy bbuuahahahaaa pozdro

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 22 lis 2010, 20:44

Kiedyś, nie tak dawno, pracowałem w sklepie motoryzacyjnym. Dużo zwrotów tych tarcz było... Fajnie wyglądają i niedużo kosztują, to na tyle plusów. Ja osobiście bym nie kupił.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 12 lis 2011, 19:28

każde tarcze się pokrzywią jak po nieco mocniejszym hamowaniu stoimy na wciśniętym hamulcu... niestety mało kto o tym wie i dla 90% docieranie to lżejsze hamowanie przez pierwsze xxx km

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 12 lis 2011, 19:58

Główny problem tarcz wierconych i nacinanych to własnie wiercenie i nacinanie. Wiercenie bardzo skraca zywotnosc tarczy, Nagrzanie wierconej tarczy powoduje jej nie równe stygniecie wokół wierconych otworów co powoduje pekanie takich tarcz od otworu do otworu az sie z tarczy robi słoneczko. Nacinanie to kolejny problem bo takie tarcze zjadaja 2 razy wiecej klocka. Te wszystkie bzdury o poduszce gazowej mozna sobie miedzy ksiazki. Trzeba by jezdzic cały czas na czerwonej tarczy zeby gaz tam zrobic.

Poprawa ewektywnosci hamowania porównując tarcze nacinane i wiercone a gładkie jest zerowa lub na korzyść gładkich. To że wydaje nam sie ze te pierwsze hamuja lepiej to wydaje mi sie kwestia tego ze zapłacilismy wiecej :-D

Poprawienie hamowania może polepszyc jedynie dobra markowa tarcza typu Textar, Ate, Brembo itp (EBC ne warto bo tylko drogi) + do tego dobry klocek dopasowany do charakterystyki jazdy. Oczywiscie nalezy do tego dołozyc dobry płyn hamulcowy + dobry stan mechanicznych czesci układu hamulcowego i montaż zgodnie ze sztuką.

Jezeli po takich zabiegach nadal hebelek bedzie za słaby to radze szukać wiekszej tarczy albo wiecej tłoczkow. Albo obniżyć mase auta. :lol:

Święty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 15 sie 2009, 00:20
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: Święty » 29 lis 2011, 19:22

mam w 3 samochodach te tarcze. Nie ma z nimi żadnych problemów, na torze się pewnie nie sprawdzą, ale to tylko moje przypuszczenie. Na co dzień spisują się idealnie

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 18 gru 2011, 20:52

Szukam takich tarcz do mojej B3ki, ale na allegro nie widzę tarcz do B3, są tylko do B2 i do B4 :-(
Czy tarcze lite z B4 podejdą do B3 ? Mam zwykłe lite tarcze i zwykłe jednotłoczkowe zaciski, czy tarcze lite z B4 będą pasować ?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 18 gru 2011, 21:22

Obawiam się, że masz tarcze 256 mm. Musiałbyś wymienić jarzma.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 18 gru 2011, 23:29

pawelrybak15 pisze:Szukam takich tarcz do mojej B3ki, ale na allegro nie widzę tarcz do B3, są tylko do B2 i do B4 :-(
Czy tarcze lite z B4 podejdą do B3 ? Mam zwykłe lite tarcze i zwykłe jednotłoczkowe zaciski, czy tarcze lite z B4 będą pasować ?

paweł zakładaj zaciski od 2.3 na tarcze wentylowaną ;-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 19 gru 2011, 15:42

Wujo nie teraz :-(
Finansowo nie wyrobię, to musi być max niskobudżet :evil:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 gru 2011, 16:23

karolas123 pisze:Obawiam się, że masz tarcze 256 mm. Musiałbyś wymienić jarzma.
Albo kolumny ;-)
Avant 1.9 TDI z 1993r miał z przodu tarcze lite 270mm (no te większe lite), całe zaciski wraz z jarzmami były dokładnie takie same jak w b3 przy tarczach litych 256mm tylko uszy do przykręcenia jarzm na kolumnie macpersona byly bardziej wypuszczone na zewnątrz.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 11 sty 2012, 19:06

koledzy czy te tarcze będą dobre do silnika ABC 2.6
http://allegro.pl/tarcze-sport-wiercone ... 27239.html

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 11 sty 2012, 19:53

Z tego co jest napisane w wykazie pod aukcja plug&play do 2.6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl