B4 [ 1,9 TDI ] 1Z stukanie zaworu
B4 [ 1,9 TDI ] 1Z stukanie zaworu
Witam !
Jakiś czas temu kupiłem audi i usuwam usterki. Od samego początku jak kupiłem samochód stukanie zaworu było słychać. Do tej pory zostało przy silniku zrobione/wymienione : podciśnienie sterowania turbiny, regeneracja nastawnika pompy wtryskowej, wymiana uszczelki pod klawiaturą, uszczelnienie podstawy EGR i jego zablokowanie , wyczyszczenie kolektora dolotowego.
Szybko okazało się że olej i rozrząd też nie był wymieniany jak zapewniał mnie sprzedający. Wymieniłem olej był i jest półsyntetyk, wymiana kompletnego rozrządu z rolką , napinaczem plus pompa wody. Niestety stukanie zaworu nie ustąpiło choć miałem nadzieję że to wina rozrządu.
Jakieś dwa tygodnie temu przewoziłem przyczepką kilka rzeczy i przy obciążeniu silnika zawór przestał klekotać. Tak było przez około 2 tygodnie w tym czasie zrobiłem z 800 kilometrów w tym około 300 na autostradzie z prędkościami 120-160 km/h. Wszystko było ok spalanie na trasie 5,4 l normalnie 6,5 l .
Wczoraj podczas uruchamiania silnika usłyszałem jakiś metaliczny stukot , silnik pracował ale nierówno. Wyłączyłem go sprawdziłem rozrząd jest OK. Ponownie uruchomiłem zaskoczył jak zawsze od pierwszego strzała pracuje równo ale zawór klekocze dalej. Silnik nie dymi, zbiera się dobrze , spalanie jak wyżej.
Potrzebuję porady co sprawdzić żeby wyjaśnić dlaczego zawór ponownie zaczął stukać. Bo za nim pojadę do mechanika chciałbym być przygotowany żeby mi kitów nie wciskał.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
Jakiś czas temu kupiłem audi i usuwam usterki. Od samego początku jak kupiłem samochód stukanie zaworu było słychać. Do tej pory zostało przy silniku zrobione/wymienione : podciśnienie sterowania turbiny, regeneracja nastawnika pompy wtryskowej, wymiana uszczelki pod klawiaturą, uszczelnienie podstawy EGR i jego zablokowanie , wyczyszczenie kolektora dolotowego.
Szybko okazało się że olej i rozrząd też nie był wymieniany jak zapewniał mnie sprzedający. Wymieniłem olej był i jest półsyntetyk, wymiana kompletnego rozrządu z rolką , napinaczem plus pompa wody. Niestety stukanie zaworu nie ustąpiło choć miałem nadzieję że to wina rozrządu.
Jakieś dwa tygodnie temu przewoziłem przyczepką kilka rzeczy i przy obciążeniu silnika zawór przestał klekotać. Tak było przez około 2 tygodnie w tym czasie zrobiłem z 800 kilometrów w tym około 300 na autostradzie z prędkościami 120-160 km/h. Wszystko było ok spalanie na trasie 5,4 l normalnie 6,5 l .
Wczoraj podczas uruchamiania silnika usłyszałem jakiś metaliczny stukot , silnik pracował ale nierówno. Wyłączyłem go sprawdziłem rozrząd jest OK. Ponownie uruchomiłem zaskoczył jak zawsze od pierwszego strzała pracuje równo ale zawór klekocze dalej. Silnik nie dymi, zbiera się dobrze , spalanie jak wyżej.
Potrzebuję porady co sprawdzić żeby wyjaśnić dlaczego zawór ponownie zaczął stukać. Bo za nim pojadę do mechanika chciałbym być przygotowany żeby mi kitów nie wciskał.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2012, 10:11 przez swayn, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
musisz wymienić popychacze to one napewno stukają po prostu któryś jest przytkane a co i jak to poszukaj na forum
Ostatnio zmieniony 12 sty 2012, 20:19 przez gibaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Ok dzięki , trzeba wymienić wszystkie na pewno. I czy do wymiany popychaczy trzeba demontować głowicę bo jeden mechanior mi powiedział że tak i że koszt robocizny 600 zł. Jeśli trzeba i faktycznie koszt wymiany jest taki to trudno, jeżeli nie trzeba to szukam innego mechanika który nie będzie mnie chciał orżnąć na kasie.
- patrykk007
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
- Lokalizacja: Złotoryja
Nie koniecznie jest to popychacz. U mnie stukało, wymieniłam popychacze na nowe INA i stukanie zostało. Poprawił się dźwięk silnika, ale stukanie nadal jest.
Do wymiany popychaczy trzeba ściągnac dekiel z głowicy, rozebrac rozrząd i wyjąć wałek rozrządu. Szklanki wychodzą łatwo (mozna wykorzystac magnes). Zakłdasz nowe, skrecasz wszystko, czekasz z godzine zeby szklanki się ułożyły i jeździsz <ok>
Do wymiany popychaczy trzeba ściągnac dekiel z głowicy, rozebrac rozrząd i wyjąć wałek rozrządu. Szklanki wychodzą łatwo (mozna wykorzystac magnes). Zakłdasz nowe, skrecasz wszystko, czekasz z godzine zeby szklanki się ułożyły i jeździsz <ok>
Ja w moim zetorku miałem podobny objaw na poczatku czasami stukalo pozniej z czasem na trasie mi tak stukało ze miałem strach jechac i miałem obawy ze zaraz zawór uleci.... pojechałem do sklepu kupiłam popychacze kosztowały 170zł za komplet(INA) a na znizkach zapłaciłem 120:). Wymiana trwała z 1.5h max nie trzeba sciagac zadnego głowicy tylko gorne koło z wałka i wałek wyciagnać mysle ze mechanik powinien max wziasc 200zł za robote. a gumek bym nie wymienial niewiadomo z czego olej ci ubywa a przyczyn wycieku moze byc bardzo duzo uszczelka miski, uszczelka klawiatury, zimeringi na wałkach na skrzyni i tak mozna do rana pisac gdzie mozesz miec wyciek najelpiej umyj silnik dokładnie i pozniej sie rozejrzy jak pojezdzisz gdzie ci cieknie i tak samo mozesz chwile bez podłogi jezdzic zobaczysz jak auto postoi cala noc czy ci kapie ostatecznie gumki sa do wymiany albo pierscienie olejowe ale musiał by kopcic na niebiesko
Kopcić to kopci troszeczkę na siwo tylko przy odpalaniu można powiedzieć że puszcza dymka i tyle. Tak to nie kopci ani na siwo ani na czarno. Uszczelka pod klawiaturą wymieniona, podstawa egr-a na uszczelce nie puszcza oleju. Natomiast koło skrzyni jest mokro może tam gdzieś wywala.
Powiedzcie mi taką rzecz jazda z tym stukaniem czym może skutkować na dłuższą metę ??
Powiedzcie mi taką rzecz jazda z tym stukaniem czym może skutkować na dłuższą metę ??
OK Dzięki za informację czas szukać mechanika !!
[ Dodano: 2012-01-25, 20:54 ]
Witam !!
Panowie niestety nie zdążyłem wymienić stukającego popychacza rozleciał się w c zasie jazdy pękł na pół [URL=http://www.fotosik.pl
Niestety tak to jest jak sie kupi samochód od kogoś kto o niego nie dbał. Okazało się że wałek rozrządu jest w nie najlepszej kondycji. teraz zamiast 500 zł trzeba będzie wydać dwa razy tyle. A do poniedziałku tylko kilka dni brakło.
Teraz chyba najtaniej będzie kupić całą głowicę i założyć nową?? Jak uważacie ??
[ Dodano: 2012-01-26, 08:26 ]
Panowie ma ktoś na zbyciu głowicę kompletną ???
[ Dodano: 2012-01-25, 20:54 ]
Witam !!
Panowie niestety nie zdążyłem wymienić stukającego popychacza rozleciał się w c zasie jazdy pękł na pół [URL=http://www.fotosik.pl
Niestety tak to jest jak sie kupi samochód od kogoś kto o niego nie dbał. Okazało się że wałek rozrządu jest w nie najlepszej kondycji. teraz zamiast 500 zł trzeba będzie wydać dwa razy tyle. A do poniedziałku tylko kilka dni brakło.
Teraz chyba najtaniej będzie kupić całą głowicę i założyć nową?? Jak uważacie ??
[ Dodano: 2012-01-26, 08:26 ]
Panowie ma ktoś na zbyciu głowicę kompletną ???