Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/Coupe] Swap z 3A na?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Method
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 gru 2010, 08:08

[B3/Coupe] Swap z 3A na?

Post autor: Method » 12 sty 2012, 22:27

Witam
2012 rok zapowiada się ostatnim dla siedzącego w moim Coupe silnika 3A, więc, bardziej z przymusu niż własnej woli, zapowiada się zrobienie SWAP'a. Jako że w tym temacie jestem kompletnym laikiem (i oczywiście nie będę robił Swapa samodzielnie) zastanawiam się nad doborem "nowego" silnika. Mam co do niego kilka wytycznych - łatwość montażu (wiadomo, sam się nie znam a nie chcę też wydawać fortuny mechanikowi), przynajmniej poprawna praca z LPG (mam ją w obecnym silniku, ze względu na koszta musi zostać ;-) ), no i skoro już szalejemy ze Swapem to może jakieś lekkie podniesienie mocy? Nie jest to konieczne, ale zawsze by było miło ;-) . Jaki silnik/silniki najbardziej odpowiadałyby mojemu opisowi? Liczę na pomoc, z góry dziękuję :-)

Pozdrawiam

P.S. Ten dział wydawał mi się najodpowiedniejszym dla mojego tematu, jednak jeśli popełniłem błąd - proszę administrację o przeniesienie.

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 12 sty 2012, 22:41

7A <ok>

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 12 sty 2012, 23:46

Method, nie da sie zjesc paczka i nadal go miec...

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 13 sty 2012, 07:32

Większa moc.bezproblemowy z LPG i w miarę tani swap to bierz 7A.Jak masz więcej siana to wkładaj 3B albo ABY.

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 13 sty 2012, 13:22

jeśli odpowiada ci spalanie gazu na poziomie 15-18 LPG to bierz 7A albo 3B...

moim skromnym zdaniem 1.8 ADR lub mocniejsze 1.8 T AEB moc zadowalająca spalanie takie jak w 3A więc do przyjęcia. dobrze współpracują z sekwencyjnym LPG.
druga sprawa, że jest ich dużo więc części są ogólnodostępne.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 13 sty 2012, 21:11

luk448 pisze:Większa moc.bezproblemowy z LPG i w miarę tani swap to bierz 7A.
No bez jaj, 7A nigdy nie był i nie będzie tani w naprawach, a od LPG trzeba mieć dobrego fachmena co to wszystko ogarnie, a mało jest ludzi znających się na LPG przy 7A. Dodatkowo trzeba, chłodnicę od R5, osłony, łapy kombinować, bo R4 na wózku siedzi, belkę przednią, bo inna itp. Dla pasjonata owszem, a dźwięki jakie wydaje R5 to lepsza symfonia niż w V8 <ok> Dla oszczędnego to nie przejdzie.


Method, Jak chcesz tanio to swap'uj na 1.8T najlepiej AEB, bo częściowo zakuty co za tym idzie trwalszy od reszty nowszych braci, a także tańszy w zakupie. Z LPG nie ma żadnych problemów. Po za tym to jest SWAP, a zwykła zmiana silnika na ten, który w tej budzie występuje, a to zawsze jakiś dodatkowy plus ;-)

Najlepiej to bym Ci proponował 2.2T 10v jak i 20v lub 2.7BT, ale to silniki, które w eksploatacji, które są nieporównywalnie droższe (szczególnie 2.7BT), ale za to dynamika i kultura pracy o wiele lepsza, potencjał też większy.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 14 sty 2012, 05:53

Audi Sport pisze:No bez jaj, 7A nigdy nie był i nie będzie tani w naprawach
7A jest na pewno tańszy w swapowaniu,eksploatacji niz 3B czy ABY.Co do gazu?Hmmm jeśli silnik w dobrym stanie i wszystkie podzespoły to i na II gen LPG 7A będzie jeździł.Ale wiadomo że w 7A lepiej wsadzić lepsze LPG.

gregRS2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 29 paź 2011, 23:00
Imię: Grzesiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Krosno

Post autor: gregRS2 » 14 sty 2012, 09:02

Tylko jemu też chodzi o koszty a tu zabawy jest bardzo dużo najtaniej by wyszło założyć coś co w tej budzie występowało a 7a było tylko że znaleźć nie zajeżdzony silnik też nie będzie tak łatwo

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 14 sty 2012, 09:40

Wszystkie propozycjie sa niezłe ale koszt od 6tys i myśle że spokojnie do 15tys sam motor pzy zakupie 2.2 20V to jakies minimum 5 tys do tego jeszcze inne drobiazgi które podnosza koszt i kolega pisał sam nie wsadzi tylko mechanik czy tam ktoś wiec skubna go elegancko zrobienie całego dolotu to 1500zl gdzie wydech a 2.7 to wogule taka masa ilość ludzi to wkladala że maja zawodowo obcykane ale co idzie za mocniejszym silnikiem hamulce nie sztuka podnosić moc czy wsadzać potwory trza też pomyśleć o zatrzymaniu tego żelaza a chlopak o pakowaniu fortuny w to auto nic nie napisał jesli chodzi o wsadzenie AEB z zakupem sinika to spokojnie moze wyjść 7tyś wszystko jest uworunkowane zapupem silnika i kto to bedzie robił i ile sobie za to policzy pozdro

Method
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 gru 2010, 08:08

Post autor: Method » 14 sty 2012, 14:22

Dokładnie, tak jak Bronek napisał. Mechanik akurat nie problem, ale sam silnik. W całym Swapie podniesienie mocy to tylko dodatek, nie jest to wymagane, głównie chodzi mi o łatwość SWAP'a (a więc i koszta), jak i o pracę z LPG. Jak już pisałem ten SWAP to nie moja zachcianka, po prostu obecny silnik zbliża się "do końca swojej drogi", i uznałem że lepiej będzie zrobić wymianę niż pakować co pare tysięcy km kasę w naprawy. A może kupić taki sam silnik 3A/AAD?

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 14 sty 2012, 17:54

Method pisze:A może kupić taki sam silnik 3A/AAD?
Zrób lepiej generalkę obecnego. Nie wiadomo co kupisz. Zawsze można zrobić porting głowicy, większą przepustnicę, jakieś wydajniejsze wtryski.
luk448 pisze:7A jest na pewno tańszy w swapowaniu,eksploatacji niz 3B czy ABY.Co do gazu?Hmmm jeśli silnik w dobrym stanie i wszystkie podzespoły to i na II gen LPG 7A będzie jeździł.
Miałem na myśli porównanie kosztów swap'a do R4 jak i kosztów eksploatacji. Nie znam się na LPG, ale ponoć trzeba się znać na tych silnikach by ogarnąć nisko omowe wtryski.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl