Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 abk] rozrząd nie do ustawienia-ukręcony wał?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 13 sty 2012, 20:39

Dokładnie klin ma za zadanie tylko ustalenie koła w pozycji jest to wojego rodzaju zabezpieczenie.

bulo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 11 sty 2011, 19:04

Post autor: bulo » 13 sty 2012, 22:03

Bo to takie auta, w tych latach przestali już produkować z zapasem teraz wszystko na styk, nie idioto odporne jednym słowem. Nie ma tam ani stożka a powinien być ani też nie jest ciasno spasowane ;-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 13 sty 2012, 22:06

Chciałbyś aby kolo pasowe znosilo 50 KM obciązenia? Przeciesz to wzgledy bezpieczenstwa. Wystarczy ze masz zamarzniety płyn w pompie. I juz masz uratowany silnik.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 14 sty 2012, 00:03

bulo pisze:dla mnie znaczenie ma jeszcze to czy głowica była już regenerowana, bo jeśli została splanowana to ma znaczenie.
Dokładnie zgadzam się z Tobą !
a nigdy nie wiadomo ile razy była robiona uszczelka i ile razy planowana głowica.

Co do Klina to również się zgodzę to tylko punkt ustalający aby zębatka była precyzyjnie ustawiona względem wału i aby później można było ustawić zapłon.

Dla przykładu w Silnikach Renault 1.4 16V np K4J-780
nie ma w ogóle żadnych klinów na zębatce wału oraz na kołach zębatych :shock:
Kilka takich silników robiłem i przyznam szczerze że to jest głupi patent.
Do wymiany rozrządu potrzebne blokady bo inaczej nie da rady.

Zazwyczaj te silniki naprawiam po samodzielnej próbie (przez klienta) wymiany rozrządu nie posiadając blokad -> metoda na pisak <ok>

Najciekawszym przypadkiem było jak klient przywozi auto i mówi tak:
" Musiałem gwałtownie zahamować i nie wcisnąłem sprzęgła i silnik zgasł i przy próbie zapalenia coś dzwoni w silniku i nie odpala ..."

Poprostu zdusił auto na biegu i pasek zerwał połączenie miedzy zębatką a wałem. <ok>

bulo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 11 sty 2011, 19:04

Post autor: bulo » 26 sty 2012, 20:53

Klin dorobiony, nowa dorobiona śruba, 2 zabezpieczenia przed odkręcaniem plus klej do gwintów ma być na 100 lat i dłużej. Zamarznięta woda w pompie ok niech sie pasek slizga a nie urywa klin i szatkuje zawory z tłokami dla mnie to lepsze rozwiązanie. Jak było wszystko rozbabrane z ciekawości poobracałem wałem i nie dotyka zaworów. Kopmresja na każdym z cylindrów w okolicy 11barów. Temat do zamknięcia i dziękuję za pomoc ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl