[b4 abk] rozrząd nie do ustawienia-ukręcony wał?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Dokładnie zgadzam się z Tobą !bulo pisze:dla mnie znaczenie ma jeszcze to czy głowica była już regenerowana, bo jeśli została splanowana to ma znaczenie.
a nigdy nie wiadomo ile razy była robiona uszczelka i ile razy planowana głowica.
Co do Klina to również się zgodzę to tylko punkt ustalający aby zębatka była precyzyjnie ustawiona względem wału i aby później można było ustawić zapłon.
Dla przykładu w Silnikach Renault 1.4 16V np K4J-780
nie ma w ogóle żadnych klinów na zębatce wału oraz na kołach zębatych :shock:
Kilka takich silników robiłem i przyznam szczerze że to jest głupi patent.
Do wymiany rozrządu potrzebne blokady bo inaczej nie da rady.
Zazwyczaj te silniki naprawiam po samodzielnej próbie (przez klienta) wymiany rozrządu nie posiadając blokad -> metoda na pisak <ok>
Najciekawszym przypadkiem było jak klient przywozi auto i mówi tak:
" Musiałem gwałtownie zahamować i nie wcisnąłem sprzęgła i silnik zgasł i przy próbie zapalenia coś dzwoni w silniku i nie odpala ..."
Poprostu zdusił auto na biegu i pasek zerwał połączenie miedzy zębatką a wałem. <ok>
Klin dorobiony, nowa dorobiona śruba, 2 zabezpieczenia przed odkręcaniem plus klej do gwintów ma być na 100 lat i dłużej. Zamarznięta woda w pompie ok niech sie pasek slizga a nie urywa klin i szatkuje zawory z tłokami dla mnie to lepsze rozwiązanie. Jak było wszystko rozbabrane z ciekawości poobracałem wałem i nie dotyka zaworów. Kopmresja na każdym z cylindrów w okolicy 11barów. Temat do zamknięcia i dziękuję za pomoc