[80 B3 1.6TD] Regulacja pompy wtryskowej
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
[80 B3 1.6TD] Regulacja pompy wtryskowej
Witam wymieniałem ostatnio uszczelkę od góry pompy i przy okazji element ten z boku pompy co jest przykręcona ta długa śruba od regulacji wolnych obrotów. No i trochę się pompa rozregulowała ponieważ na zimnej motorowni mam za niskie obroty a na ciepłym jest ok ale pochodzi trochę i spadają, no i jak chce ruszyć bez gazu to tez obroty tak spadają ze muszę dodać gazu. Co muszę wyregulować żeby było git?
- borysekman
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 15 sty 2012, 17:58
- Lokalizacja: Bogatynia
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Tyle to wiem tylko powiedz mi dlaczego obroty ustawilem ok 890rpm. a jak ruszam na jedynce to spadaja do 400rpm. i musze powooooli puszczac sprzeglo zeby ruszyc bez gazu. Tak samo jak np. w czasie jazdy wrzuce 2 i jade bez gazu to obroty spadna na ok 400rpm. i dodam gazu na sekunde i juz jest dobrze jedzie na 900rpm. ? Dodam jeszcze ze rozsypalo mi sie to ciegienki co jest obok niebieskiej strzalki na fotce ktora wrzuciles no i ta malutka sprezynke wylowilem z pompy ale tej blaszki ktora ja trzymala nie znalazlem i nie wiem czy zostala w pompie czy wypadla na zewnatrz bo skoro znalazlem sprezynke mniejsza od paznokcia to tez bym znalazl no i gdyby to zostalo w pompie to by juz dawno byl koniec. Zagubiony element zastapilem nowym wiec ciegno dziala poprawnie
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Tak tez zrobilem, ale nie dalo to zadnego efektu jesli chodzi o startowanie bez gazu, mogla sie dawka porabac przez zdejmowanie gory pompy? Jakis slabszy nie jest, nie mam pomyslu juz na to, a moze byc jeszcze pompa zapowietrzona w srodku? Bo jak rozkrecilem to oproznilem ja duzo ponizej stan gornej czesci zeby sie upewnic czy nie ma gdzies tego elementu ktory mi zaginal no i nigdzie tego nie bylo widac.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Dzisiaj robiąc Gov Moda także opróżniłem pompę poniżej stan górnej części i auto normalnie odpaliło, tyle że ja mam elektryczną pompę 0,3 bar zamontowaną przed filtrem paliwa i pewnie dlatego nie było problemu bo pompka wypchała powietrze z pompy wtryskowej :roll:
Jesteś pewien, że dobrze złożyłeś czapkę pompy ? Jakoś nie chce mi się wierzyć że zdjąłeś to i założyłeś bez niemalże całkowitego wykręcenia śruby od ustawiania dawki paliwa, bo przecież wtedy bardzo trudno jest założyć czapkę pompy a i zdjąć ją ciężej. Chyba że złożyłeś na siłę i śruba wlazła nie na swoje miejsce a gdzieś gdzie nie trzeba :shock:
Na wszelki wypadek aby sobie zaoszczędzić ponownego zdejmowania czapki pompy wykręć śrubę od ustawiania dawki do takiego momentu aż zacznie Ci tamtędy wyciekać paliwo, wtedy wkręć ją do takiego momentu jak była i testuj czy coś się poprawiło. Jeśli nie, to zwiększ dawkę i znowu próbuj. Wolnymi obrotami zajmij się na końcu, narazie ustawiaj dawkę i wydatek szczątkowy (chyba wiesz jak należy go ustawić ?). A może po prostu źle zamontowałeś dźwignię gazu ? Może jest przestawiona o ząb i od tego są cuda ? Jej złe zamontowanie może spowodować różne szaleństwa
Jesteś pewien, że dobrze złożyłeś czapkę pompy ? Jakoś nie chce mi się wierzyć że zdjąłeś to i założyłeś bez niemalże całkowitego wykręcenia śruby od ustawiania dawki paliwa, bo przecież wtedy bardzo trudno jest założyć czapkę pompy a i zdjąć ją ciężej. Chyba że złożyłeś na siłę i śruba wlazła nie na swoje miejsce a gdzieś gdzie nie trzeba :shock:
Na wszelki wypadek aby sobie zaoszczędzić ponownego zdejmowania czapki pompy wykręć śrubę od ustawiania dawki do takiego momentu aż zacznie Ci tamtędy wyciekać paliwo, wtedy wkręć ją do takiego momentu jak była i testuj czy coś się poprawiło. Jeśli nie, to zwiększ dawkę i znowu próbuj. Wolnymi obrotami zajmij się na końcu, narazie ustawiaj dawkę i wydatek szczątkowy (chyba wiesz jak należy go ustawić ?). A może po prostu źle zamontowałeś dźwignię gazu ? Może jest przestawiona o ząb i od tego są cuda ? Jej złe zamontowanie może spowodować różne szaleństwa
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Hehe trzeba byc zrecznym najpierw zaklada sie tyl zeby wszedl pomiedzy srube dawki a pozniej naciaga sie czapke na swoje miejsce no ale moze tym razem sie nie udalo :-o a ciegno juz opanowalem, ale jak pierwszy raz to rozebralem to troche nerwow stracilem. Pompe oproznilem wlasnie do takiego poziomu jak ty i tez nie bylo problemu z odpaleniem wiec watpie zeby jeszcze sie nie odpowietrzyla tym bardziej ze walnalem juz ponad 100km Moze sprobuje z ta dawka ale to juz nie dzisiaj.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Ty masz w swojej pompie tzw "wredną" sprężynkę, która potrafi wpaść do pompy ? Jeśli tak i mimo tego zakładasz czapkę pompy bez wykręcania śruby od dawki to szacun :shock:
A co do dźwigni gazu to po prostu trzeba zapamiętać która kreska na dźwigni musi pokrywać się z nacięciem na ośce gazu i wtedy nie ma lipy <ok>
A co do dźwigni gazu to po prostu trzeba zapamiętać która kreska na dźwigni musi pokrywać się z nacięciem na ośce gazu i wtedy nie ma lipy <ok>