[AAH] świst silnika przy wysokich obrotach
[AAH] świst silnika przy wysokich obrotach
Witam,
tak jak w temacie. Ostatnio zauważyłem że podczas przyśpieszania od około 5 tys. obrotów wzwyż słychać charakterystyczny świst (taki jak w silnikach z turbiną). Czy ktoś może wie dlaczego taki odgłos się pojawia? Dodam że wcześniej nie było tego objawu i podczas wkręcania motoru na postoju ten problem nie występuje. Z góry dzięki za pomoc
tak jak w temacie. Ostatnio zauważyłem że podczas przyśpieszania od około 5 tys. obrotów wzwyż słychać charakterystyczny świst (taki jak w silnikach z turbiną). Czy ktoś może wie dlaczego taki odgłos się pojawia? Dodam że wcześniej nie było tego objawu i podczas wkręcania motoru na postoju ten problem nie występuje. Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 16:17 przez bart0390, łącznie zmieniany 1 raz.
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
Nie wiem ale u mnie ten swist tez daje sie slyszec , a posiadam ABK , szczegolnie ladnie brzmi przy wkrecaniu silnika na obroty na 4 biegu , bardziej jak kompresor brzmi , co prawda popma wody czeka juz nowa wraz z rozrzadem ale jak narazie wstrzymuje sie jeszcze z wymiana , po wymianie dopiero bede mogl powiedziec czy ten swist pochodzi od pompy:)
Rozumiem, ale czy nie powinno się tak też dziać kiedy samochód stoi i wkręca się silnik na wysokie obroty, bo jak wcześniej napisałem tego objawu nie słychać wtedy?
[ Dodano: 2012-01-17, 21:49 ]
Jednak świst pojawia się również przy postoju i wkręcaniu na wysokie obroty.
Wychodzi na to, że to wina albo tych klapek w kolektorze, albo pompy wody choć druga opcja mniej prawdopodobna, no chyba że pompa się przedwcześnie zużyła.Dodam że silnik się nie przegrzewa.
[ Dodano: 2012-01-17, 21:49 ]
Jednak świst pojawia się również przy postoju i wkręcaniu na wysokie obroty.
Wychodzi na to, że to wina albo tych klapek w kolektorze, albo pompy wody choć druga opcja mniej prawdopodobna, no chyba że pompa się przedwcześnie zużyła.Dodam że silnik się nie przegrzewa.
tez bym był przy jakiejś nieszczelności określ jeszcze skąd ci to gwizda :mrgreen:
u mnie pod autem ostatnio na środku, rury tłumika na obejmie złapały nieszczelność i gwizda jak te gwizdki co kiedyś na allegro były od imitacji BOV'a :lol:
a na poważnie masz gaz :?: która generacja :?: może miałeś jakiś strzał przy instalce na mikserze, lub wtryski gazowe przy kolektorze ssącym sie wykreciły po pół obrotu i gwizda,
ale być może miałbyś problem z wolnymi obrotami...
u mnie pod autem ostatnio na środku, rury tłumika na obejmie złapały nieszczelność i gwizda jak te gwizdki co kiedyś na allegro były od imitacji BOV'a :lol:
a na poważnie masz gaz :?: która generacja :?: może miałeś jakiś strzał przy instalce na mikserze, lub wtryski gazowe przy kolektorze ssącym sie wykreciły po pół obrotu i gwizda,
ale być może miałbyś problem z wolnymi obrotami...
Sprawdzałem przewody i nie wyglądało by któryś z nich się odłączył. Nie mam gazu więc wszystkie opcje odnośnie gazu odpadają . Dźwięk dochodzi mniej więcej z wysokości pompy wspomagania lub też kolektora bo ciężko określić dokładne miejsce z którego wydobywa się świst jak się podkręci obroty nasłuchując tego świstu.
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
u mnie też tak było(pojawiło się) przy tych niższych temperaturach, teraz jakby tego już nie było, nie powiem czy mogło to ustać po wymianue kompletnego rozrządu(z pompą), bo po po prostu nie pamiętam i nie wciskam za często tak mocno gazu
Jak nic się nie dzieje z silnikiem to jeździj i nie przejmuj się, zwróć tylko uwage czy zależne to jest od temperatury powietrza
Jak nic się nie dzieje z silnikiem to jeździj i nie przejmuj się, zwróć tylko uwage czy zależne to jest od temperatury powietrza