Cześć posiadam Audi 80 2.6 ABC + sekwencja LPG, problem polega na rozładowywaniu przez komputer silnika akumulatora, ale po kolei:
Szukanie usterki zacząłem od wyciągania bezpieczników i przekazników obserwując wskazania miernika, odpiąlem nawet wszytskie wtyczki z czujników umieszczonych pod maską, a także pompke centralnego zamka, niestety miernik wciąż pokazywał wartość 170mA. Następnie odpiąłem jedną z wtyczek komputera silnika tzw. ECU i tu połowa sukcesu bo wkoncu znalazłem zlodzieja. Komputer podpięty jest bezpośrednio pod akumulator i niezabezpieczony żadnym bezpiecznikiem. zakładając kleme na akumulator nie ma poboru a gdy tylko podam napiecie po stacyjce tzn. przekręce kluczyk na pierwszą pozycje bądz uruchomie silnik i wyłacze zaczyna sie kradzież prądu przez ECU i trwa to non stop (tak jakby komputer caly czas byl w stanie gotowości a nie trybie czuwania). zabrałem ecu do domu i podłaczylem zgodnie ze schematem
masa- styk D1 i D9
plus stały- styk D5
plus po stacyjce- styk D4
potwierdziło sie że po podaniu masy i stałego plusa a następnie podaniu plusa po stacyjce wszystko jest wporządku gdy tylko odlącze plus po stacyjce zaczyna sie znaczny pobór prądu.Rozebrałem ecu posprawdzalem luty,tranzystory i diody te elementy zdają sie być wporządku, nic się takze zbytnio nie grzeje.
Niestety nie mam drugiego ecu, a te staram sie naprawić.
numer Audi: 4A0 907 473 A
dodam że auto jeżdzi i nie mam żadnych problemów z kulturą pracy silnika, diagnozowalem także vagiem który nie wykrywa żadnych błedów.
Być może miał ktoś taki problem i udało Mu sie go rozwiązać jeśli tak to prosze o informacje.
Pozdrawiam
[ABC+LPG] problem z ECU, duży pobór prądu
[ABC+LPG] problem z ECU, duży pobór prądu
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 16:20 przez Marek85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba komputer silnika ABC tak ma że przez chyba 2 czy 3 godziny od zgaszeniu pobiera prądu. U mnie jest to jakieś 0,2A.
Przez czas pobierania prądu można się połączyć VAGiem bez włączania zapłonu.
W jakiejś angielskojęzycznej instrukcji nawet pisało że należy odczekać ileśtam minut aż komputer się uśpi aby można było odłączać czujniki bez łapania błędu.
U mnie jest tak samo, jak odłączę i podłącze klemę to pobór znika. Kupiłem drugi sterownik i on ma tak samo.Marek85 pisze:potwierdziło sie że po podaniu masy i stałego plusa a następnie podaniu plusa po stacyjce wszystko jest wporządku gdy tylko odlącze plus po stacyjce zaczyna sie znaczny pobór prądu.Rozebrałem ecu posprawdzalem luty,tranzystory i diody te elementy zdają sie być wporządku, nic się takze zbytnio nie grzeje.
Przez czas pobierania prądu można się połączyć VAGiem bez włączania zapłonu.
W jakiejś angielskojęzycznej instrukcji nawet pisało że należy odczekać ileśtam minut aż komputer się uśpi aby można było odłączać czujniki bez łapania błędu.
wiesz to całkiem możliwe jak zakładałem sekwencje to komputer od gazu po wyłączeniu zapłonu też znajduje się w trybie jak podaje producent (Istand) i pobiera 48mA wlasnie poto by dokonywać zmian na komputerze, potem a po 10 minutach sie usypia i pobiera niecałe 10mA.
Dokładnie też o tym myślałem że komputer od ECU silnika ma podobnie ale pomiar robiłem przez 2,5h i sie niewyłączył. zaraz podepne go spowrotem i poczekam dłużej.
bardzo dziękuje za odpowiedż.
[ Dodano: 2012-01-19, 19:32 ]
ecu wyłańcza sie po 2h35minutach, zanim pisałem ten temat to mierzyłem pobór przez 2h30minut :-x i myślałem ze ECU wcale sie nie wyłańcza, ale jeśli u kolegi aldi jest tak samo to wyłącznie ma tak być, bynajmniej nie spotkałem sie z autem który by aż tyle czasu podjadał aku. Temat uważam za zamknięty.
Dokładnie też o tym myślałem że komputer od ECU silnika ma podobnie ale pomiar robiłem przez 2,5h i sie niewyłączył. zaraz podepne go spowrotem i poczekam dłużej.
bardzo dziękuje za odpowiedż.
[ Dodano: 2012-01-19, 19:32 ]
ecu wyłańcza sie po 2h35minutach, zanim pisałem ten temat to mierzyłem pobór przez 2h30minut :-x i myślałem ze ECU wcale sie nie wyłańcza, ale jeśli u kolegi aldi jest tak samo to wyłącznie ma tak być, bynajmniej nie spotkałem sie z autem który by aż tyle czasu podjadał aku. Temat uważam za zamknięty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków