Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B2/B3 2.2 KV] Problemy z pracą na zimnym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

[B2/B3 2.2 KV] Problemy z pracą na zimnym

Post autor: jmm » 31 gru 2011, 18:05

Witam!

Odkąd mam mojego KV niedomaga na zimnym, do tej pory mi to nie przeszkadzało bo i tak auto jeździło latem, ale teraz gdy zrobiło się zimno i jest zmuszony chwilowo jeździć nim na co dzień trochę mnie to irytuje, ale do sedna..

Objawy:
- Wszystko dzieje się głównie na zimnym silniku.
- Odpala OK, ale po odpaleniu trzyma bardzo niskie obroty, rzędu 300-400 czasem podniesie, bądź zmniejszy.
- Reakcja na lekkie wciśnięcie gazu kulawa, tzn. jak by go zadławiało (nie ma siły pod górę podjechać :mrgreen:) , jak wcisnę mocniej to OK
- na sprzęgle nie ruszy bo zgaśnie
- jak już ruszy to przy dodawaniu gazu czuć szarpnięcia silnika, szczególnie w zakresie 1000-3000
- przy jeżdzie ze stałą prędkością też poszarpuje w zakresie 1500-3000
- jak mu się da mocniej w gaz to wkręca się bez zająknięcia
- na ciepłym pracuje OK z małym ALE.., obroty na 800 równiutko, wkręca się jak szalony :), moc ma, żłopie rozsądnie, ale... przy jeździe ze stałą prędkością w granicy 1500-3000 nadal jest to poszarpywanie, ale już mniej wyraźne i nie zawsze wyczuwalne

Co było sprawdzone:
- zawór wolnych obrotów, miałem 4 dobre na podmiankę i na każdym tak samo, zdjęcie wtyczki z zaworu nie robi na kv'ku żadnej różnicy
- czujnik 1-pinowy w króćcu wodnym wymieniony na nowy i sprawny
- nowy palec zapłonowy
- zdjęcie wtyczki z regulatora termicznego też nie robi różnicy w pracy silnika
-.... pewnie jeszcze więcej sprawdziłem, jak mi przypomnicie to potwierdzę bądź zaprzeczę

Takie myśli chodzą mi po głowie:
- źle ustawiony zapłon?
- przestawiony rozrząd?
- uwalony regulator termiczny wtrysku?

Wszelka pomoc mile widziana, tymczasem, korzystając z okazji, udanej zabawy sylwestrowej i wszystkiego dobrego w Nowym Roku! <urodziny>

smarcin78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 27 lip 2011, 10:22
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: smarcin78 » 20 sty 2012, 17:15

powitac kolego mam dosc podobny problem ale nadal nie usuniety od kad zrobilo sie zimno porazka wym.czujnik halla,kopolka ,palec,swiece,filtr paliwa,powietrza,ustawiony zaplon,ustawiony na analizatorze spalin,podmienilem wtryskiwacz rozruchowy i nic choc on dziala tylko przy rozruchu,ale moze np przepuszczac(lac sie i wtedy bedzie strzelal w kolektor )ja tak mam ale to nie ten wtryskiwacz jest tak samo auto jak zapala na ssaniu jest ok jak sie troche zagrzeje to jest licho

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 20 sty 2012, 17:58

U mnie na tą chwilę nie rozwiązany. Przyczyny chwilowo dwie:
- czujnik temperatury na króćcu wodnym się popsuł
- sterownik wolnych obrotów prawdopodobnie uszkodzony.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 20 sty 2012, 18:47

mój nie reagował na regulator ciśnienia, gdy był przestawiony rozrząd, no i z obrotami miałem podobnie.
Później miałem to samo z obrotami jak miałem dużo za bogatą mieszankę, też może nie reagować na nastawnik ciśnienia. Problem w tym, że na ciepłym powinno być gożej a nie lepiej.
Ja bym sprawdził rozrząd bo to nic nie kosztuje, a później szedł śladem nastawnika ciśnienia, albo on albo czujnik temp. albo uwalony kabel po drodze.

No i moje doświadczenia wywodzą się z NG, nie wiem jak berdzo te wtryski się różnią.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl