Koledzy, jak jest z tą odmą? powinno chyba się dać wyraźnie wyczuć podmuch powietrza na pracującym silniku, a u mnie zarówno na wolnych jak i wyższych obrotach tendencja jest raczej odwrotna, odnoszę wrażenie, że lekko zasysa powietrze ... Odmę rozpiąłem przy filtrze powietrza- króciec od filtra zaślepiłem ... Sprawdzanie zacząłem dlatego, że samochód mój przestaje falować na wolnych obrotach jak odkręce korek wlewu oleju ... to dało mi do myślenia, prawdopodobnie mam coś z odpowietrzaniem skrzyni korbowej ... Choć to dziwne bo jak wyciągam bagnet oleju to nic nie dmucha, więc gdzieś to powietrze znajduje ujscie ...
[ Dodano: 2012-01-21, 10:06 ]
no nic czekam na poniedziałek, zdemontuję wtedy całą odme i wyczyszczę ten plastik co jest do bloku silnika przykrecony, wkurzony jestem bo jak pół roku temu miałem silnik "na stole" to nie przyszło mi do głowy żeby to wyczyścić ... ehh no nic. Na innym forum wyczytalem, że właśnie zatkana odma powodowała falowanie, a otwarcie korka oleju uspokajało to falowanie. Trzymajcie kciuki w poniedziałek, żeby udało sie uleczyć moje quattro ;]
[B3 2.0 16v 6a]ODMA-zamiast wypluwac u mnie zasysa powietrze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
Kiedyś założyłem ten sam temat i myślałem tak jak Ty.Odma za silnikiem podłączona jest cieką rurką z wtryskiem rozruchowym to przez nią z powrotem do silnika ciągnie brudne powietrze. Po rozłączeniu będziesz miał efekt jaki zakładasz. Ja na końcu przewodu od rozruchowego założyłem filierek od paliwa. Jest jeden minus zimą gdy silnik jest niedogrzany to odma zapycha się oparami wilgoci i oleju co własnie powoduje falowanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
a no widzisz, znowu coś nowego ... będę musiał w poniedziałek zerknąć na to ... a też Ci auto falowało, a po otwarciu korka oleju przestawało? Kolego właśnie byłem zerknąć pod maske i faktycznie jest tak jak piszesz. Mógłbyś mi krok po kroku napisać co zrobiłeś? bo nie wiem czy mam zacząć od zdemontowania tego plastiku na bloku, czy jak? Z góry wielkie dzieki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
Z obrotami to syzyfowa praca raz są raz niema. Zdejmujesz plastik wyjmujesz z bloku zabezpieczenie, odkręcasz rurkę tą od rozruchowego to przez nią wytwarza się podciśnienie w odmie a nie odwrotnie.Za silnikiem jest metalowa rurka ona jest przykręcona na stałe do bloku.Ja żeby ułatwić sobie zadanie zdemontowałem na początek też krokowy i kopułkę robiąc sobie w ten sposób miejsce na klucz