[B3] jak odpowietrzyć sprzęgło hydrauliczne
[B3] jak odpowietrzyć sprzęgło hydrauliczne
czy ktoś się orientuje jak zrobić to co w temacie? grzebałem przy serwie i muszę teraz odpowietrzyć węże od hydraulicznego sprzęgła, jak to zrobić? czy gdzieś jest jakiś odpowietrznik?
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
wysprzęglik masz na obydowie skrzyni biegów popatrz jak idzie przewód od pompy sprzęgła on set przykręcony do wysprzęglika. Postaram się zaraz wrzucić jakąś fotę.
To co pomalowałem na czerwono to odpowietrznik.
To co pomalowałem na czerwono to odpowietrznik.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2008, 19:44 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.
może się to komuś przyda - doszedłem do tego jak odpowietrzyć pompkę od hydrauliki sprzęgła, zamontowaną do pedału sprzęgła. żeby ją szybko i skutecznie odpowietrzyć należy zrobić tak:
1. wcisnąć pedał
2. zablokować końcówkę pompy, przewodu hamulcowego, bądź zakręcić odpowietrznik przy pompie od strony silnika.
2. powoli wrócić pedałem sprzęgła do początkowego stawienia
3. zaczekać ok. minuty
4. wyciskać sprzęgło i jednocześnie odkręcić odpowietrznik, albo odblokować końcówkę pompy, czy przewód hamulcowy.
5. wrócić do punkt 2
jeszcze jedna ciekawa uwaga - pompę od strony silnika wykręca się jedną śrubą.
u mnie odpowietrznik był zerwany w środku, a dla zabezpieczenia ktoś wkręcił śrubę i obciął łebek. szkoda że nie jeździmy naszymi autami od nowości
kokolinko dzięki za informację !
1. wcisnąć pedał
2. zablokować końcówkę pompy, przewodu hamulcowego, bądź zakręcić odpowietrznik przy pompie od strony silnika.
2. powoli wrócić pedałem sprzęgła do początkowego stawienia
3. zaczekać ok. minuty
4. wyciskać sprzęgło i jednocześnie odkręcić odpowietrznik, albo odblokować końcówkę pompy, czy przewód hamulcowy.
5. wrócić do punkt 2
jeszcze jedna ciekawa uwaga - pompę od strony silnika wykręca się jedną śrubą.
u mnie odpowietrznik był zerwany w środku, a dla zabezpieczenia ktoś wkręcił śrubę i obciął łebek. szkoda że nie jeździmy naszymi autami od nowości
kokolinko dzięki za informację !
Podepne się to tematu bo mam problem ze sprzęgłem
A mianowicie.
Rano przy rozruchu pedał sprzęgła mam prawie w podłodze i aby sprawnie zmieniać biegi muszę go podciągnąć do góry nogą . Raz wystarczy i pedał przez całą drogę jest dość wysoko. Po dłuższym postoju ( kilka godzin ) pedał znów opada i muszę ponowić operację .
Wiem że układ składa się z pompki i wysprzęglika tylko co muszę wymienić żeby nie ponosić zbęnych kosztów.
Jakiej firmy kupić części , żeby za pół roku znów nie grzebać ?
Czy wysprzęglik da się wymienic bez wyjmowania skrzyni biegów ?
Na allegro znalazłem
http://moto.allegro.pl/item327771629_wy ... atis_.html
Wolał bym nowy tylko jakiej firmy ?
Z góry dziekuje za wszystkie porady.
A mianowicie.
Rano przy rozruchu pedał sprzęgła mam prawie w podłodze i aby sprawnie zmieniać biegi muszę go podciągnąć do góry nogą . Raz wystarczy i pedał przez całą drogę jest dość wysoko. Po dłuższym postoju ( kilka godzin ) pedał znów opada i muszę ponowić operację .
Wiem że układ składa się z pompki i wysprzęglika tylko co muszę wymienić żeby nie ponosić zbęnych kosztów.
Jakiej firmy kupić części , żeby za pół roku znów nie grzebać ?
Czy wysprzęglik da się wymienic bez wyjmowania skrzyni biegów ?
Na allegro znalazłem
http://moto.allegro.pl/item327771629_wy ... atis_.html
Wolał bym nowy tylko jakiej firmy ?
Z góry dziekuje za wszystkie porady.
bardziej stawiałbym na pompkę sprzęgła niż wysprzęglik
bardziej stawiałbym na pompkę sprzęgła niż wysprzęglik, sprawdź czy nie masz jakiejś nieszczelności, obluzowanego przewodu itp. Wysprzęglik możesz wymontować i sprawdzić, wciśniesz tłok i poprosisz kogoś o wciśnięcie pedału sprzęgła, jeśli przepuszcza to pedał się wciśnie a tłoczek utrzymasz w dłoni bez większego oporu i będziesz słyszał jak płyn przepływa, jeśli jest sprawny to raczej będzie ciężko utrzymać ściśnięty w dłonirafidoc pisze:Podepne się to tematu bo mam problem ze sprzęgłem
A mianowicie.
Rano przy rozruchu pedał sprzęgła mam prawie w podłodze i aby sprawnie zmieniać biegi muszę go podciągnąć do góry nogą . Raz wystarczy i pedał przez całą drogę jest dość wysoko. Po dłuższym postoju ( kilka godzin ) pedał znów opada i muszę ponowić operację .
Wiem że układ składa się z pompki i wysprzęglika tylko co muszę wymienić żeby nie ponosić zbęnych kosztów.
Jakiej firmy kupić części , żeby za pół roku znów nie grzebać ?
Czy wysprzęglik da się wymienic bez wyjmowania skrzyni biegów ?
Na allegro znalazłem
http://moto.allegro.pl/item327771629_wy ... atis_.html
Wolał bym nowy tylko jakiej firmy ?
Z góry dziekuje za wszystkie porady.
Z takim sprzęgłem jeżdzę już półtora roku. Myślę że już czas bo ostatnio zaczeła haczyć mi skrzynia. Objaw jest taki że jak stoje i chcę wpiąć n.p. jedynkę ( każdy bieg haczy) to lekko dzwignia protestuje ale po chwili puszcza. Nic nie zgrzyta. Jak dłużej potrzymam na sprzęgle ( kilka sekund ) to wchodzi jak w masełko. W czasie jazdy nie ma problemu i na zgaszonym silniku .
- djkubus24
- Forum Audi 80
- Posty: 129
- Rejestracja: 23 gru 2006, 21:36
- Lokalizacja: stalowa wola
- Kontakt:
rafidoc pisze:Podepne się to tematu bo mam problem ze sprzęgłem
A mianowicie.
Rano przy rozruchu pedał sprzęgła mam prawie w podłodze i aby sprawnie zmieniać biegi muszę go podciągnąć do góry nogą . Raz wystarczy i pedał przez całą drogę jest dość wysoko. Po dłuższym postoju ( kilka godzin ) pedał znów opada i muszę ponowić operację .
Wiem że układ składa się z pompki i wysprzęglika tylko co muszę wymienić żeby nie ponosić zbęnych kosztów.
Jakiej firmy kupić części , żeby za pół roku znów nie grzebać ?
Czy wysprzęglik da się wymienic bez wyjmowania skrzyni biegów ?
Witam Tez sie podepne pod temat i mam to samo co kolega pisal u gory tyl;ko ze u mnie nie opada tylko jak zmieniam biegi to nie powraca tylko musze podciagnac noga i tak za kazdym razem tak jakby cos blokowalo pomozcie
Witam
Podepnę się po temat. Mam 80 B3 i następujący problem: pedał sprzęgła wpadł mi w podłogę, nie wraca na swoją pozycję, nie da się wrzucić biegu. Pedał hamulca jest bardzo twardy i nie da się go wcisnąć do końca. Po wciśnięciu pedału sprzęgła do końca nie da się wrzucić żadnego biegu. Co może być przyczyną ? Zapowietrzenie układu hydraulicznego? Nie zauważyłem żadnego wycieku, poziom płynu hamulcowego jest ok. Macie jakieś sugestie?
Dzięki
Podepnę się po temat. Mam 80 B3 i następujący problem: pedał sprzęgła wpadł mi w podłogę, nie wraca na swoją pozycję, nie da się wrzucić biegu. Pedał hamulca jest bardzo twardy i nie da się go wcisnąć do końca. Po wciśnięciu pedału sprzęgła do końca nie da się wrzucić żadnego biegu. Co może być przyczyną ? Zapowietrzenie układu hydraulicznego? Nie zauważyłem żadnego wycieku, poziom płynu hamulcowego jest ok. Macie jakieś sugestie?
Dzięki