[B3 2.0 16v 6a]falowanie po nagrzaniu silnika HEEELP!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
[B3 2.0 16v 6a]falowanie po nagrzaniu silnika HEEELP!!
witam, dalej borykam się z problemem falowania obrotów mojego silnika. Problem ten dotyczy tylko rozgrzanego silnika, na zimnym chodzi OK. Jak sie go slucha po nagrzaniu to efekt jest taki jakby mu zaplon wypadal= wtedy jak wypada= obroty w dol. Jest to falowanie w zakresie Od 900-700, tak jakby w rytm sondy lambda. Nie wiem juz do czego rece wlozyc. Mam już drugi przepływomierz z nowym potencjometrem Boscha, ustawiony wg instrukcji itp, nowy czujnik temp, nowy czujnik na 4 przewodzie WN, nowa kopułka, palec, nowy czujnik halla, nowe kable WN, nowe świece, drugi komputer motronica. Podmieniałem tez krokowce i to samo. Dodam jeszcze że auto czasem zamuli, mimo że ma ustawiony nastawnik. W sumie mógłbym tak jeździć no Ale ... i własnie o to ale chodzi ;] Pisze bo moze jakies pomysly podsuniecie? Moze uszkodzony nastawnik cisnienia? dodam ze jak wcisne na gaz to nie wkreca sie idealnie, ale podczas wkrecania nie faluje. Falowanie dotyczy tylko wolnych obrotow. aha krancowki przepsutnicy sprawdzone i sa OK. Nie wiem jak to jest z zaplonem w sumie mam prosta lampe za 30zl z allegro ... moze to jest przyczyna, ale jak swiece w okienko i dodaje gazu to kreska nie ucieka tylko caly czas jest mniej wiecej w tym samym miejscu, z tego co wiem to komputer dynamicznie steruje wyprzedzeniem, wiec wydaje mi sie ze cos sie dziac powinno. Stukowce tez wymienilem na takie z ktorych nie odlazi izolacja. Troche mnie ten zaplon zastanawia. Jak go przesune blizej zera auto sie uspokaja, ale wtedy strasznie zle sie wkreca ... Pomyslcie prosze i pomozcie mi
Witam
Zmierzyłem ten potencjometr na postoju auta - wszystkie pomiary wykonane na postoju auta
styki zewnętrzne 4,84V
górny i środkowy 4,67V
dolny i środkowy 0,15V
I tak - to 0,15V da się regulować tą śrubka na potencjometrze tak że można zejść do 0V - ja niestety nie wiem ile ma być dokładnie więc zostawiłem 0,15V
Dalej - mierząc wszystkie napięcia na postoju i kręcąc potencjometrem w granicach jego regulacji (te cztery śruby trzeba poluzować) żadne napięcie się nie zmienia !!! - dziwne ale tak jest !!! - w jednej tylko skrajnej pozycji napięcie 0,15V znika nagle do 0V tak jak by ślizgacz zjechał poza ścieżkę - u mnie mam potencjometr ustawiony kawałek przed tym zniknięciem napięcia - oczywiście jak podniosę ręką klapę przepływomierza to napięcie 0,15V ładnie leci w górę
Przeczytałem Twoje posty i z tą odmą to chyba trafiłeś w 10 - może wreszcie Twoje 6a będzie jak zegarek - musisz mi pokazać jak ta odma dokładnie idzie
Piszesz tam też gdzieś o zapłonie - tu masz na 100 procent jak to zrobić - to jest wiedza książkowa plus moje 216km/h według GPS'a (fabryka podaje 207km/h) oraz 6,7 spalanie w trasie latem jadąc ekonomiczne !!!
https://audi80.pl/b3-20-16v-6a-ustaw ... t20713.htm
W pierwszym poście wszystko napisałem - reszta postów jest do wykasowania
Teraz jeszcze przepustnica
Żółtą strzałką pokazuję koniec śruby regulacyjnej o którą opiera się przepustnica - miejsce mechanizmu przepustnicy które opiera się o śrubę pokazuję strzałka czerwona
Jak tę śrubę ustawić niestety nie wiem - ja mam tak jak na fotce
Pozdry i przyjedź kiedy do mnie to ustawimy ten zapłon !!! - chciał bym zasiąść za qłatrem zimą
Zmierzyłem ten potencjometr na postoju auta - wszystkie pomiary wykonane na postoju auta
styki zewnętrzne 4,84V
górny i środkowy 4,67V
dolny i środkowy 0,15V
I tak - to 0,15V da się regulować tą śrubka na potencjometrze tak że można zejść do 0V - ja niestety nie wiem ile ma być dokładnie więc zostawiłem 0,15V
Dalej - mierząc wszystkie napięcia na postoju i kręcąc potencjometrem w granicach jego regulacji (te cztery śruby trzeba poluzować) żadne napięcie się nie zmienia !!! - dziwne ale tak jest !!! - w jednej tylko skrajnej pozycji napięcie 0,15V znika nagle do 0V tak jak by ślizgacz zjechał poza ścieżkę - u mnie mam potencjometr ustawiony kawałek przed tym zniknięciem napięcia - oczywiście jak podniosę ręką klapę przepływomierza to napięcie 0,15V ładnie leci w górę
Przeczytałem Twoje posty i z tą odmą to chyba trafiłeś w 10 - może wreszcie Twoje 6a będzie jak zegarek - musisz mi pokazać jak ta odma dokładnie idzie
Piszesz tam też gdzieś o zapłonie - tu masz na 100 procent jak to zrobić - to jest wiedza książkowa plus moje 216km/h według GPS'a (fabryka podaje 207km/h) oraz 6,7 spalanie w trasie latem jadąc ekonomiczne !!!
https://audi80.pl/b3-20-16v-6a-ustaw ... t20713.htm
W pierwszym poście wszystko napisałem - reszta postów jest do wykasowania
Teraz jeszcze przepustnica
Żółtą strzałką pokazuję koniec śruby regulacyjnej o którą opiera się przepustnica - miejsce mechanizmu przepustnicy które opiera się o śrubę pokazuję strzałka czerwona
Jak tę śrubę ustawić niestety nie wiem - ja mam tak jak na fotce
Pozdry i przyjedź kiedy do mnie to ustawimy ten zapłon !!! - chciał bym zasiąść za qłatrem zimą
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
Dzięki wielkie, za obszerny opis !! Więc do rzeczy zapłon mam na sto procent ustawiony jak u Ciebie więc odpada, potencjometr ustawiłem wg instrukcji, daje teraz idealne napięcie, przepustnica też sprawdzona.
Tak jak napisałeś, że ta odma to strzał w dziesiątkę- ja bardzo na to licze !! jutro będę to robić tak jak napisałem w innych tematach, to musi być to skoro jest poprawa po wyciągnięciu korka oleju ...
Tak jak napisałeś, że ta odma to strzał w dziesiątkę- ja bardzo na to licze !! jutro będę to robić tak jak napisałem w innych tematach, to musi być to skoro jest poprawa po wyciągnięciu korka oleju ...
Tu jest trochę informacji
https://audi80.pl/audi-80-b4-abt-co- ... 619,15.htm
Daj foty jak możesz tych węży od odmy
Zastanawiam się którędy idzie odpowietrzenie z pod pokrywy zaworów ? czy idzie przez blok silnika do skrzyni korbowej czy może jakimś wężem
Jak by ktoś mógł dokładnie z etki pokazać wszystkie te odpowietrzenie od silnika 6A
Pozdrawiam i czekam na rezultaty czyszczenia !
https://audi80.pl/audi-80-b4-abt-co- ... 619,15.htm
Daj foty jak możesz tych węży od odmy
Zastanawiam się którędy idzie odpowietrzenie z pod pokrywy zaworów ? czy idzie przez blok silnika do skrzyni korbowej czy może jakimś wężem
Jak by ktoś mógł dokładnie z etki pokazać wszystkie te odpowietrzenie od silnika 6A
Pozdrawiam i czekam na rezultaty czyszczenia !